معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان درباره علت انتشار بوی نامطبوع در منطقه شمال کلان‌شهر اصفهان توضیحاتی داد.

آلودگی هوا در اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ شب گذشته خبرهایی از محله‌های شمال اصفهان از جمله خانه اصفهان، ملک شهر، امام خمینی و رهنان در باره انتشار بوی نامطبوعی شبیه گاز در منطقه دریافت شد.

آنطور که منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان صبح روز شنبه اعلام کرده بود، شب گذشته هزاران تماس از طریق شهروندان با سامانه آتش نشانی اصفهان درباره این موضوع انجام شد و بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی به بررسی این موضوع در محله‌های گزارش شده پرداختند.

به گفته او، گزارش اولیه حاکی از این بود که فردی با تانکر اقدام به تخلیه مواد شیمیایی در یکی از فاضلاب‌های منطقه رهنان در شمال شهر اصفهان کرده که موجب انتشار بوی نامطبوع شده است.

حمیرا صفی قلی معاون فنی و محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه کارشناسان محیط‌زیست برای بررسی آلودگی و علت انتشار بوی نامطبوع به محل اعزام شدند، اظهار داشت: این موضوع هم اینک در حال بررسی توسط کارشناسان بوده و گزارش هنوز مستند نشده است.

او ادامه داد: بر اساس گزارشات اولیه و شفاهی همکاران ما، بوی نامطبوع از فاضلاب نبوده بلکه مواد تخلیه شده آلوده به ادورانت مرکاپتان (ماده‌ای که برای تشخیص نشت گاز طبیعی می‌زنند) بوده است.

معاون فنی و محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: طبق گزارش‌های اولیه، باقی مانده مواد داخل تانکر خالی شد و نیروهای آتش‌نشانی آن را شستشو دادند، همین امر سبب وارد شدن این ماده به منهول فاضلاب و انتشار بوی بسیار نامطبوع در منطقه شده است.

صفی قلی خاطرنشان کرد: ادورانت در یک نقطه بوی شدیدی ایجاد می‌کند اما ترکیبی ناپایدار است و زمانیکه در جریان فاضلاب قرار می‌گیرد با توجه به سیال بودن آب، بو منتشر می‌شود.

گاز طبیعی ماده‌ای بی رنگ و بی بو است که در صورت نشت بسیار خطرآفرین است. بنابراین با افزودن مواد شیمیایی خاصی به نام ادورانت آن را بودار می‌کنند تا در صورت نشت به راحتی بتوان آن را تشخیص داد.

کد خبر 787071
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha