سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی در شمال شرق کشور مالی را محکوم کرد و نیز در پی زلزله شدید در مغرب با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.

ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین‏، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی در شمال شرق کشور مالی که به جان باختن ده‌ها نفر از شهروندان و نیروهای نظامی این کشور منجر شد را محکوم کرد.

در پی حمله روز پنجشنبه گروه «نصرة الاسلام» وابسته به القاعده به یک پادگان ارتش و مسافران یک قایق در شمال شرق مالی تعدادی کشته شدند. 

کنعانی با ابراز تسلیت به دولت و مردم جمهوری مالی، با خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این حمله وحشیانه بار دیگر نشان داد که تروریسم و افراط‌گرایی تهدیدی جدی برای ثبات، امنیت و توسعه کشورهای آفریقایی و به ویژه غرب آفریقاست و مبارزه موثر با آن نیازمند همکاری جامعه جهانی است.

به گزارش فارس، شبه‌نظامیان روز پنجشنبه به قایقی حامل غیرنظامیان و همچنین به پادگان ارتش در «دایره بورم» حمله کردند. 

کنعانی به مردم و دولت مغرب تسلیت گفت

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پی زلزله شدید بامداد امروز (شنبه) ۱۸ شهریور ماه در کشور مغرب (مراکش) با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.

کنعانی با ابراز تأسف از وقوع زمین لرزه مهیب در مراکش، جان باختن صدها تن از شهروندان این کشور را  به مردم و دولت این کشور تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این زلزله، برای جانباختگان رحمت الهی و برای مصدومان بهبودی و سلامتی عاجل مسئلت کرد.

قدرت این زمین لرزه ۶.۸ ریشتر بوده است. براساس اعلام تلویزیون ملی مغرب، آمار اولیه تلفات این زلزله به ۶۳۲ کشته و ده‌ها مجروح رسیده است.

کد خبر 786994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha