نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی، میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی را تایید کرد؛ اما در عین حال به دلیل محرمانه بودن این موضوع تا حصول نتیجه، از ارائه جزئیات بیشتر پرهیز کرد.

محمد السودانی

به گزارش  همشهری آنلاین، در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در بغداد، وی به سوالی در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص میانجیگری کشورش میان ایران و برخی از کشورهای عربی، پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی فارس، تایید کرد که عراق در حال میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی است، اما گفت که چون این موضوع کاملا محرمانه است، تا حصول نتیجه، جزئیات این میانجیگری و نام کشورها را بیان نخواهد کرد.

در سایه موفقیت عراق در میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی و برگزاری چندین دور مذاکره میان دو طرف و در نهایت امضای توافق ازسرگیری روابط دو طرف در پکن، اخباری در خصوص تلاش بغداد برای میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی از جمله، اردن، بحرین، مصر و ...منتشر شده است.

نخست‌وزیر عراق در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس در این خصوص، موضوع را محرمانه دانست و ضمن تایید تلاش‌های میانجیگرانه کشورش در این خصوص و  ادامه ابتکار عمل بغداد در این خصوص، از ارائه نام کشورهای عربی مذکور و جزئیات بیشتر، پرهیز کرد. 

دفتر نخست‌وزیری عراق، روز جمعه (۸ سپتامبر) از دیدار جمعی از اصحاب رسانه ایران با السودانی و تقدیر خبرنگاران از دولت و مردم عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی (ع) و اهتمام سطوح عالی این کشور به برگزاری این مراسم خبر داد.

کد خبر 786952
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha