جست‌وجو برای یافتن سرباز زندانی انگلیسی که به جاسوسی برای ایران متهم است، به روز سوم رسید.

دنیل عابد خلیفه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایندیپندنت، «دنیل عابد خلیفه» سرباز سابق انگلیسی که به جاسوسی برای ایران متهم شده، چهارشنبه از زندان «واندسورث» لندن فرار کرد و تلاش‌های انگلیس برای یافتن او تا امروز بی‌نتیجه بوده است.

پلیس لندن صبح امروز (جمعه) تایید کرد که تلاش برای یافتن این زندانی هنوز ادامه دارد و بالگردها بر فراز این شهر در پرواز هستند. همچنین خروجی‌های این شهر تحت رصد پلیس قرار گرفته است.

با این وجود، پلیس انگلیس اذعان می‌کند که ممکن است این متهم تا این لحظه از این کشور گریخته باشد.

گفته می‌شود که او با چسبیدن به زیر کامیون حمل غذا، توانسته از زندان خارج شود. پس از آنکه مقامات متوجه فرار او شدند، کامیون را در چندکیلومتری زندان متوقف کردند، اما دیگر اثری از دنیل خلیفه پیدا نبود.

دومینیک مورفی، فرمانده پلیس مبارزه با تروریسم لندن گفت که هنوز مشخص نیست این متهم از کمک بیرونی برخوردار بوده یا نه.

همچنین یک مقام اطلاعاتی به ایندیپندنت گفت: تمامی شواهد حاکی از آن است که این فرار با نقشه قبلی انجام شده و بی‌شک افرادی از داخل زندان به این متهم کمک کرده‌اند.

به گفته مقامات انگلیسی، بیش از ۱۵۰ نیروی پلیس این کشور به صورت ۲۴ساعته در تلاش هستند تا دنیل عابد خلیفه را بازداشت کنند، سربازی که به اذعان این مقامات، آموزش دیده و دستگیری‌اش دشوار است.

همزمان برخی مقامات خواستار تعطیلی زندان واندسورث شده‌اند. مقامات این زندان می‌گویند که از کمبود شدید نیرو رنج می‌برند.

کد خبر 786787
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    5 2
    مردم تو کامنتا خبری میگن اگر خطرناک نبست چرا به نوجوان ‌‌رو زندانی کردین؟ . تندرو ها شون میگن چرا تو شغل حساس با اصالت خاورمیانه ای راش دادن. خیلی طرفدار داره تو خود انگلیس میگن خدا کنه بتونه فرار کنه جولین آسانژ انگلیسه و حتما کلی اطلاعات داره از گند کاری ارتش و دولت که این همه نیرو دنبالش فرستادن و فرودگاه و بنادر رو به تعطیلی کشوندن . بیشنر نظرشون اینه به خاطر اصالت خاورمیانه ای ایرانی هست که دارن بهش گیر میدن تو کامنتا اسم رییس پلیس ایرانی لندن علی دیزایی هم اومده میگن به سرنوشت اون دچار شده به خاطر هویت اش بزرگ‌ترین عملیات روش انجام شده به اون هم گفتن جاسوس ایرانی هست ! کلا انگلیسی جماعت بالاتر از خودشو نمیتونه ببینه . حسادت و نژاد پرستی از محیط کار شروع میشه به بالا !
  • مهندس نرم افزار IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 1
    اسم با قیافه همخوانی نداره. میخورد بیشتر شبیه به بازیگران فرار از زندان باشد تا به این معصومی
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 1
    دکمه خروج رو زده