مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

مجموعه قله‌های شاخک با داشتن ۵ قله و ارتفاع حداکثری ۴۷۹۵ متر، در لیست قله‌های مهم رشته کوه البرز قرار دارد. شکل خاص دیواره شمالی این کوه، جنس سنگ‌ها و خط‌الراس بسیار فنی بین قلل آن از ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

کوه

همشهری-سعیده مرادی: صعود از میان سنگ‌های سست، تکنیکی خاص و  ناب به قله های شاخک را می‌طلبد.در جبهه شمالی علم‌کوه، دیواره‌ای با ارتفاع بیش از ۸۰۰ متری وجود دارد. بر بالای این دیواره قله‌های شاخک قرار گرفته است.

قله‌های شاخک کجاست؟

در جبهه شمالی علم‌کوه، قله‌های شاخک قرار گرفته است. این ناحیه به‌دلیل وجود سنگ‌ها و یخچال‌های طبیعی در فصول گرم سال شاهد ذوب‌شدن برف‌چال‌ها و یخچال‌های طبیعی است و رودخانه‌های سردآبرود، پراچان، الموت، گرمارود و ناریان از ذوب‌شدن همین برف‌ و یخ‌ها پدیدار می‌شوند. صعود به قله شاخک که در واقع مجموعه‌ای از پنج قله را تشکیل می‌دهد یکی از زیباترین صعودها در ناحیه علم‌کوه است. این مجموعه قلل ازجمله بلندترین قله‌های البرز و ایران به‌حساب می‌آیند. قله‌های شاخک به‌دلیل قرارگیری در منطقه‌ای خاص و موقعیت سنگ‌ها کمتر صعود می‌شوند.

بهترین فصل صعود

بهترین فصل صعود به این قلل نیز همانند دیگر قله‌های منطقه البرز، تابستان و بهار است. در واقع از اواخر فصل بهار تا پایان شهریور را می‌توان به‌عنوان بهترین فصول صعود انتخاب کرد. شرایط آب و هوایی ویژه البرز، این منطقه کوهستانی زیبا را در زمستان بسیار صعب‌العبور و سخت می‌کند. به‌ویژه از مسیر دیواره شمالی علم‌کوه که یکی از بلندترین دیواره‌های کشور نیز به‌حساب می‌آید.

سفر به ارتفاعات البرز| این کوه تماشایی 5 قله دارد

کد خبر 785042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha