دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های چالوس و کلاردشت گفت: مکان‌های مشخص و مناسب برای جمع‌آوری زباله‌های کوهنوردان قله‌های علم کوه، تخت سلیمان و سیاه کمان در شهرستان کلارشت تعیین می‌شود.

ساماندهی زباله در اطراف علم کوه کلاردشت

به گزارش ايرنا، ابوالقاسم محمدپور روز یکشنبه گفت: اگر چه 6 محیط بان نظارت‌های لازم را بر نحوه پاکیزگی این محیط بکر طبیعی منطقه برعهده دارند اما باید مکان‌های مشخصی در مسیرهای دسترسی افراد کوهنورد به قلل علم کوه، تخت سلیمان و سیاه کمان برای تخلیه زباله در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای تحقق این امر بزودی نشستی با حضور شهردار و بخشدار کلاردشت برگزار خواهیم کرد تا مکان‌های مشخص برای تخلیه زباله و نیز انتقال آن به مناطق پایین دست مشخص شود.

وی اظهار داشت: نکته مهم‌تر آن که از آنجایی که این منطقه شاهد افراد کوهنورد خارجی است و این افراد به‌نوعی می‌توان گفت انتقال‌دهنده آداب، رسوم و فرهنگ ایران به کشور خودشان هستند بنابر این باید با جدیت بیش‌تر این موضوع پیگیری تا از این پس شاهد پراکندگی زباله در جای جای اطراف علم کوه و دیگر قلل این منطقه نباشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس و کلاردشت گفت: هر چند هر سال در پایان فصل کوهنوردی با همکاری نیروهای مردمی و افراد کوهنورد نسبت به جمع‌آوری زباله‌های رها شده در طبیعت بکر منطقه علم کوه اقداماتی صورت می‌گیرد اما امسال باید با نظارت و مدیریت بیش‌تر نگذاریم این وضعیت دوباره تکرار شود.

قله علم کوه به ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی شهر کلاردشت واقع است.

این قله که پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران محسوب می‌شود، دارای مسیرهای سخت سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در کشور است.

طبق آمار منابع رسمی، سال گذشته دست کم 9 هزار کوهنورد که از این شمار دست‌کم 400 نفرشان خارجی بودند به قله علم کوه و تخت سلیمان در شهرستان کلاردشت صعود کردند.

فصل کوهنوردی در منطقه علم کوه کلاردشت هر سال از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد.

همه سال بین 4 تا 5 تن زباله در دامنه‌های این قله‌ها جمع‌آوری می‌شود.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی حدود 50 هزار نفر در غرب مازندران واقع است.

کد خبر 366607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha