با اینکه سال‌ها از مرگشان می‌گذرد اما خیلی‌ها مدعی هستند که هنوز هم صدای آنها را از گوشه و کنار خانه‌هایشان می‌شنوند و آنها را درحالی که طبق عادت هرروزه به نقاط مختلف خانه‌هایشان سرک می‌کشند می‌بینند!

مرلین مونرو

به گزارش همشهری آنلاین، آنها افراد مشهوری هستند که حتی بعد از مرگشان هم خبرساز می‌شوند و طرفدارانشان را با حضور گاه و بی‌گاهشان غافلگیر می‌کنند؛ چهره‌های شناخته‌شده‌ای مثل آدولف هیتلر و آل کاپون! با اینکه ادعای دیده شدن روح این چهره‌های مشهور و پرطرفدار هیچ‌وقت ثابت نشده اما حرف و حدیث‌های زیادی درباره رفت و آمد روح ناآرام آنها شنیده می‌شود؛ حرف و حدیث‌هایی که هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها، خیلی‌ها را به محل مرگ این شخصیت‌های سرشناس می‌کشاند تا روح آنها را از نزدیک ببینند!  

   شبح هنرپیشه 

هتل روزولت هالیوود یکی از مکان‌هایی است که شایعه‌های زیادی درباره دیده شدن یک روح نام آشنا در آن شنیده می‌شود! روح یک بازیگر مشهور به اسم مرلین مونرو، با اینکه این هنرپیشه در ۵ اوت ۱۹۶۲ در کالیفرنیا از دنیا رفت، اما دلیل اصلی مرگ او هیچ‌وقت مشخص نشد، این رازی بود که برای همیشه سر به مهر باقی ماند. خیلی‌ها علت مرگ او را «مصرف بیش از حد داروی خواب‌آور» ذکر کردند، بعضی‌ها معتقد بودند که مرلین خودکشی کرده است، بعضی‌ها هم مدعی شدند که او قربانی یک توطئه قتل شده است.

شاید به همین خاطر است که خیلی‌ها ادعا می‌کنند روح مونرو را در حالی که در لابی این هتل راه می‌رود، دیده‌اند. مونرو در این هتل یک سوئیت مجلل و اختصاصی داشت و همیشه هم چند روزی را بعد از پایان فیلمبرداری در این هتل می‌گذراند.

ملاقات با ارواح چهره های مشهور

روی دیوار یکی از اتاق‌های سوئیت اختصاصی مونرو، آیینه‌ای بزرگی نصب شده که خیلی‌ها مدعی هستند که بارها روح مونرو را در آن دیده‌اند،  البته روح مرلین فقط در هتل روزولت دیده نشده بلکه تعداد زیادی از ساکنان خانه‌های اطراف هالیوود هم ادعا می‌کنند که روح او را به صورت هاله‌ای از دود صورتی رنگ دیده‌اند.

جسد مرلین در گورستان وست وود در لس‌آنجلس دفن شد، جایی که عده زیادی از هنرمندان هالیوودی در آنجا به خاک سپرده شده‌اند؛ روح او در نزدیکی همان گورستان هم بارها و بارها دیده شده است. اما بیشترین جایی که تا حالا روح مرلین در آن دیده شده، اتاقی است که او در آن از دنیا رفته است؛ مستخدم‌هایی که برای تمیز کردن این اتاق رفته‌اند مدعی شده‌اند که روح او را درحالی که در کنار شومینه نشسته و در حال خوردن قرص است، دیده‌اند.  

روح خواننده

الویس پریسلی خواننده و هنرپیشه مشهور امریکایی هم یکی از چهره‌هایی است که روحش بارها توسط طرفدارانش دیده شده! الویس در ۱۶ آگوست ۱۹۷۷ در سن ۴۲ سالگی، بر اثر حمله قلبی به بیمارستان منتقل شد و دقایقی بعد از رسیدن به بیمارستان از دنیا رفت. هنوز چند روز از مرگ او نمی‌گذشت که بسیاری از طرفداران او و حتی افراد خانواده‌اش ادعا کردند که روحش را دیده‌اند.  

ملاقات با ارواح چهره های مشهور

همین موضوع باعث شد که پلیس تئوری‌ای مبنی بر اینکه الویس توسط یک باند خلافکاری به گروگان گرفته شده و بنا به تهدید آنها پنهان شده را مطرح کند. اما این تئوری با تایید مرگ الویس از سوی پزشکان بیمارستان رد شد.  

کارشناسان پلیس هم دیده شدن روح او را یک شایعه بزرگ اعلام کردند که طرفدارانش برای بر هم زدن افکار مردم ساخته‌اند. تا اینکه در ۲۰ دسامبر ۱۹۸۰، یک راننده تاکسی مدعی شد که روح الویس را از نزدیک دیده است.  

این راننده که در خیابانی نزدیک به خانه او درحال رانندگی بود، مدعی شد که او را در کنار جاده دیده و به خیال اینکه مسافر است جلوی پایش توقف کرده، اما با تعجب دیده که او الویس پریسلی است.  او حتی خودش را هم برای راننده معرفی کرده بود. این راننده تاکسی بارها به مطبوعات داخلی گفت: «من خیلی ترسیدم و سریع پایم را روی پدال گاز گذاشتم اما وقتی از آینه به پشت سرم نگاه کردم، هیچ کسی را در کنار جاده ندیدم.» 

از زمان مرگ الویس تا حالا افراد زیادی ادعا کرده‌اند که روح او را در اطراف خانه محل سکونتش در گریسلند و همچنین استودیوی محل ضبط موسیقی‌اش در نشویل دیده‌اند. گرچه این ادعاها هیچ‌وقت ثابت نشده است.

شبح سوپرمن

جورج ریوز که با بازی درنقش سوپرمن به شهرتی جهانی رسید هم یکی از افراد مشهور و شناخته شده‌ای است که روحش بارها در جاهای مختلف دیده شده است! جسد این هنرپیشه مشهور در ۱۹ ژوئن سال ۱۹۵۹، در حالی در اتاق خوابش پیدا شد که گلوله‌ای به سرش اصابت کرده و باعث مرگش شده بود.  

هرچند مرگ او خودکشی اعلام شد اما خیلی‌ها این خبر را باور نکرده و معتقد بودند که این بازیگر موفق به قتل رسیده است. بعد از مرگ جورج، خانواده‌اش که دیگر نمی‌توانستند در آن خانه زندگی کنند تصمیم گرفتند خانه‌شان را بفروشند و به جای دیگری نقل مکان کنند.

ملاقات با ارواح چهره های مشهور
پس از مرگ جرج ریوز هرخانواده​ای به منزل آنها نقل مکان کرد ادعا می کرد روح سوپرمن را دیده است  

 اما هر خانواده‌ای که بعد از آنها قدم به این خانه گذاشتند ادعا کردند که از اتاق جورج صدای ناله و کمک می‌شنوند و حتی روح او را می‌بینند که از این طرف به آن طرف خانه در حرکت است. حتی یکی از این خانواده‌ها که فرزند کوچکی داشت ادعا می‌کرد که کودکشان بارها با جورج صحبت کرده است.  

همه این ادعاها و شایعه‌ها باعث شد که دیگر کسی حاضر نباشد در خانه سوپرمن زندگی کند، به همین دلیل مدت هاست که این خانه خالی مانده؛ با این حال هنوز هم عده زیادی به امید دیدن روح سوپرمن به این خانه سرک می‌کشند.

شبح نوازنده

جان لنون یکی از معروفترین چهره‌های موسیقی راک هم، به ادعای بسیاری از نزدیکانش روح ناآرامی دارد که به همه جا سرک می‌کشد! ماجرای لنون و روح نا آرامش از هشتم دسامبر سال ۱۹۸۰ شروع شد، روزی که هیچ‌وقت از خاطر یوکو همکار جان لنون پاک نمی‌شود؛ در این روز یوکو و لنون در استودیو مرکزی نیویورک مشغول ضبط موسیقی بودند که جان با شنیدن صدای کسی که اسم او را صدا می‌زد از استودیو خارج شد.

اما به محض اینکه پایش به بیرون استودیو رسید، پنج گلوله به سمتش شلیک شد و جان لنون روی زمین افتاد. تا رسیدن اورژانس و نیروهای پلیس او مرده بود. با اینکه قاتل جان در حین فرار دستگیر شد و به نظر می‌رسید پرونده این قتل همین جا بسته شده باشد اما ماجرا به طرز عجیبی ادامه پیداکرد! باورکردنی نبود اما هر روز خبرهای عجیبی در مورد جان لنون شنیده می‌شد؛ خبرهایی که همه را شگفت‌زده می‌کرد.

ملاقات با ارواح چهره های مشهور

بعد از مرگ جان لنون خیلی‌ها ادعا کردند که روح او را به صورت کاملا واضح در گوشه و کنار نیویورک و حتی شهرهای اطراف دیده‌اند. مخصوصا تمام افرادی که در استودیوهای مختلف این شهر کار می‌کنند بارها ادعا کرده‌اند که روح جان را دیده‌اند. به جمع این گروه، باید اسم نوازندگان مشهوری مثل پل مک کارتنی، جورج هریسون و رینگو استار را هم اضافه کنید، چراکه آنها هم می‌گویند که او را بارها در حالت‌های مختلف دیده‌اند.

آنها می‌گویند: «لنون در استودیو قدم می‌زند، موسیقی می‌نوازد و بعد به سمتی که در آنجا کشته شد می‌رود. طرز نگاه او حاکی از درخواست کمک است.»  آنها حتی ادعا می‌کنند که صدای موسیقی مورد علاقه لنون را وقتی که سکوت مطلق در استودیو حکمفرماست می‌توان شنید؛ حتی حضور او مثل هاله‌ای از دود در چند تصویر هم دیده می‌شود.

نکته جالب اینجاست که خیلی وقت‌ها روح لنون دستمایه ادعاهای عجیب و غریب تری هم قرار می‌گیرد؛ مثلا یکی از نوازنده‌های پیانو در گروه ارکستر نیویورک می‌گوید که هیچ‌وقت نواختن گیتار را یاد نگرفته بود اما با کمک روح لنون کار نواختن گیتار را شروع کرده است.

مایک پوول هم که یکی از طرفداران گروه بیتل‌ها و مخصوصا خود جان لنون است، بارها مدعی شده که «می‌توانم او را در گوشه و کنار خانه‌ام به وضوح ببینم.» مایکل یکی دیگر از شاهدانی است که روح لنون را دیده و می‌گوید لنون از پدر و مادر او که در یک سانحه تصادف از دنیا رفته‌اند برایش خبر می‌آورد!

مایکل معتقد است: «همان‌طور که من بدون والدینم به کمک نیاز دارم تا به آرامش برسم روح لنون هم محتاج کمک است تا به آرامش ابدی برسد.»  تعداد شاهدانی که از زمان مرگ لنون ادعا کرده‌اند روح او را دیده‌اند به بیش از ۳۵۰ نفر می‌رسد.

مجموع این این ادعاها باعث شد تا در سال ۱۹۸۳ یک گروه محقق به استودیوی مرکزی نیویورک بیایند تا درباره حقیقت این ادعا تحقیق کنند که البته این تحقیق نتیجه مشخصی نداشت. البته ادعای دیده شدن روح جان لنون به افراد غریبه محدود نمی‌شود چراکه جولین پسر جان لنون هم می‌گوید که مدام روح پدرش را می‌بیند و می‌تواند با او ارتباط برقرار کند.  

روح گانگستر

اسم آل کاپون در دنیای گانگسترها اسم آشنایی است؛ اما بهتر است بدانید که پای معروف‌ترین گانگستر و خلافکار تاریخ آمریکا به دنیای ارواح هم باز شده است. آل کاپون که از نوجوانی با دار و دسته‌های خلافکار شیکاگو همکاری می‌کرد در نهایت توسط کارآگاهی به اسم الیوت نس دستگیر و روانه زندان شد.

او به ۱۱ سال حبس در زندان فدرال در آتلانتا محکوم شد اما دو سال بعد به آلکاتراز منتقل شد. کاپون بعد از آزادی انگار به انسان دیگری تبدیل شده بود چراکه هیچ‌وقت کارهای گذشته‌اش را تکرار نکرد؛ البته نشانه‌هایی از جنون هم در او دیده می‌شد. این گانگستر بزرگ در نهایت در سال ۱۹۴۷ در خانه‌اش در فلوریدا از دنیا رفت اما مرگ او هم پایان ماجرا نبود!

ملاقات با ارواح چهره های مشهور

چراکه بعد از مرگش تعداد زیادی از نگهبانان آلکاتراز ادعا کردند که می‌توانند روح او را در گوشه و کنار زندان ببینند و صدای موسیقی‌ای را که در دوران زندانی بودنش می‌نواخت به وضوح از سلولش بشنوند! البته خود آل کاپون هم در دورانی که در زندان بود، ادعا می‌کرد که روح جیمز کلارک - یکی از خلافکارانی که با او دستگیر شده بود و در زندان از دنیا رفته بود - را مدام در کنارش احساس می‌کند.

پزشکان احتمال می‌دادند، یکی از دلایل دیوانگی کاپون، احساس دیدن همین روح باشد. خیلی‌ها هم می‌گفتند که چون کاپون، در زمان زنده بودن باعث مرگ بیش از ۵۰۰ انسان بی گناه بود، بعد از مرگش روح او در عذاب قرار گرفته و نمی‌تواند به آرامش برسد و در جاهای مختلف دیده می‌شود.

با اینکه سال‌ها از مرگ این گانگستر بزرگ گذشته اما هنوز هم افرادی که فقط به خاطر دیدن روح کاپون به شیکاگو می‌آیند مدعی هستند که «اگر در خیابان‌های شیکاگو و گورستان کارمل در تپه‌های خارج از شهر و حتی ایالت ایلی نویز قدم بزنید، حضور او را می‌توانید به خوبی حس کنید!»

شبح کمدین

لوسیل بال، هنرپیشه معروف هالیوود هم که به خاطر بازی‌های بی نظیرش در فیلم‌های کمدی، ملکه کمدی هالیوود لقب گرفته بود، یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده‌ای است که روح سرگردانش بارها دیده شده است. لوسیل در سن ۷۷ سالگی در خانه‌اش در بورلی هیلز از دنیا رفت.

اما اتفاقات عجیب و غریبی که پس از مرگ او در خانه‌اش رخ دادند باعث شدند که این خانه برای همیشه خالی بماند. کسانی که بعد از مرگ لوسیل به خانه او نقل مکان کرده‌اند ادعا می‌کنند که صندلی راحتی‌ای که لوسیل علاقه زیادی به آن داشت، دائم در حال تکان خوردن است طوری که انگار یک نفر روی آن نشسته است!

ملاقات با ارواح چهره های مشهور

همچنین بسیاری از وسایل خانه به طور ناگهانی ناپدید شده و پس از چند روز دوباره پیدا می‌شوند. شیشه‌های خانه هم بدون هیچ دلیل یا برخورد چیزی با آنها می‌شکنند و صداهای وحشتناکی در سراسر شب تا سپیده صبح در خانه شنیده می‌شود؛ صداهایی که نمی‌گذارند کسی در آنجا بخوابد. به نظر می‌رسد شبح لوسیل به غیر از به تسخیر درآوردن خانه‌اش، استودیواش را هم تصرف کرده چراکه نگهبانانی که در آنجا مشغول به کار هستند هم ادعا می‌کنند، هاله‌ای شبیه به شبح یک زن را هر شب در گوشه‌ای از استودیو می‌بینند!  

کد خبر 783730
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha