سال گذشته اتفاق جالبی رخ داد و یک ایرانی از شهر تهران خود را با دوچرخه به کربلای معلی رساند. این ورزشکار بااراده، امسال هم برای دومین بار با دوچرخه راهی این سفر می‌شود.

دوچرخه سوار

هر سال زائران بسیاری در ایام منتهی به اربعین تلاش می‌کنند هرطور شده خود را به کربلای معلی برسانند تا در ثواب و پاداش زیارت امام‌حسین(ع) سهیم باشند. عده‌ای با هواپیما، عده‌ای با وسایل حمل‌ونقل زمینی و عده‌ای هم با پای پیاده خود را از شهرهای مختلف به کربلای معلی می‌رسانند. سال گذشته اتفاق جالبی رخ داد و یک ایرانی از شهر تهران خود را با دوچرخه به کربلای معلی رساند. او فاصله ۱۰۳۹کیلومتری تهران تا کربلا را حدود ۱۰روز رکاب زد و تیتر خبرها شد. این ایرانی ورزشکار «علیرضا لیاقت» نام دارد که سال گذشته برای اولین‌بار و بعد از ۲ سال ترک سیگار تصمیم گرفت با دوچرخه به زیارت امام‌حسین(ع) برود. «لیاقت» این سفر را به‌عنوان یک هدیه و جایزه برای خودش درنظرگرفته بود تا اگر توانست سیگار را ترک کند، به این شیوه به کربلا سفر کند. این آقای ورزشکار بااراده، امسال هم برای دومین بار با دوچرخه راهی این سفر می‌شود.
خودش می‌گوید: «این مسیر تماما روضه است و از لحظه‌ای که حرکت می‌کنی و تا لحظه‌ای که گنبد و بارگاه امام‌حسین(ع) را می‌بینی، حال و هوای خاصی داری. من به شوق رسیدن به این مقصود ساعت‌ها رکاب می‌زدم و گاه با دیدن تصاویری در سفر، ناخودآگاه به یاد روضه‌های کربلا می‌افتادم و اشک می‌ریختم. مردم را در مسیر مشایه می‌دیدم و یاد کاروان اسرا می‌افتادم و اشک می‌ریختم. در تاریکی شب نخل‌ها را می‌دیدم، یاد امیرالمومنین ع می‌افتادم و اشک می‌ریختم.
لیاقت با یک دوچرخه معمولی که از نظر حرفه‌ای در رده متوسط قرار دارد سفر می‌کند و بد نیست فدراسیون دوچرخه‌سواری از این ورزشکار خلاق حمایت کند تا هر سال بتواند برای اربعین، راهی کربلا شود.

کد خبر 783483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha