استاندار فارس گفت: براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ٥٧ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملا ممنوع شده است، مگر اینکه اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد.

شاهچراغ

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار فارس با ارائه توضیحاتی در خصوص حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع غیرمنصفانه ورود کرد؛ کل حادثه حدود ۲۴ ثانیه به طول انجامیده و طی آن، شاهد ورود عملی حلقه‌های اول تا سوم امنیتی به ماجرا بوده‌ایم.

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه یکم شهریورماه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه شهید جهانگیری، حلقه اول امنیتی بود که توسط تروریست به شهادت رسید، گفت: تروریست حین ورود به حرم، به دلیل مواجهه با تیراندازی عوامل امنیتی در حلقه‌های بعدی، مسیر خود را از سمت صحن شاهچراغ(ع) به سمت مسجد جامع تغییر داد.

استاندار فارس با تاکید براینکه در زمان دستگیری تروریست توسط "بادپا" چهار نفر از نیروهای امنیتی حرم نیز بالای سر فرد حضور داشتند، گفت: در مقایسه بین حادثه تروریستی آبان سال گذشته، عملکرد و مواجهه بسیار خوب شده بود؛ البته نمی‌توان انتظار داشت که در حرم، مانند پادگان عمل کرد.

اقداماتی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف

رئیس شورای تامین فارس، با بیان اینکه اقدامات جدیدی برای ارتقاء ایمنی حرمین شریف واقع در شیراز، مصوب شده است، گفت: یکی از مباحث، تقویت وضعیت امنیت پیرامون حرم‌های حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بوده که نصب دوربین‌هایی در این محدوده مد نظر است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ٥٧ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملا ممنوع شده است، مگر اینکه اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد. هیچ کارفرمایی در شیراز برای هیچ یک از مشاغل اعم از ساختمانی، باغبانی، کشاورزی و ..... اجازه به کارگیری اتباع بیگانه را ندارد، مگر با مجوز مستقیم اداره اطلاعات.

استاندار فارس ضمن تاکید براینکه، تمکین نکردن از این مصوبه توسط مالکان املاک محدوده پیرامونی حرم یا کارفرمایان، منجر به برخورد قانونی و مواجهه افراد با اتهام ضد امنیتی خواهد شد، گفت: براساس مصوبه شورای امنیت کشور (شاک)، امنیت حرم سیدعلاالدین حسین(ع) نیز به سپاه واگذار شده است.

او در خصوص ارز ویژه اربعین حسینی نیز گفت: براساس قول رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس، ساعات کار بانک ملی در استان برای این موضوع افزایش یافته و قرار بر افزایش شعب بانکی نیز بوده است؛ لذا از این پس اگر شاهد صف برای دریافت ارز اربعین در شیراز بودیم، به استانداری گزارش شود.

استاندار فارس رویکرد استان در اقدامات انجام شده در بحث تحقق شعار سال، گفت: در بحث تورم با نگاه ایجاد هزار فروشگاه از تولید تا توزیع به دنبال جلوگیری از گرانفروشی و رسیدن اقلام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب هستیم و در بحث تولید نیز به زودی آمار این حوزه در شش ماهه نخست امسال را به اطلاع مردم خواهیم رساند. 

کد خبر 783002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 45
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    43 1
    لطفا برای مشهد هم اعمال کنید. و استدعا داریم گیت های امنیتی حساس به فلزات هم نصب بشن.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    50 5
    الهی خیر ببینید. مردم همین انتظار رو دارن در تمام اصناف. برای اکثر شهرها پایش دقیقی برقرار بشه تا طرف فکر نکنه امنیت ما در رهن این متوحشین از خدا بیخبره.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    39 1
    بله. ولی «بزرگوار حرم پادگان نیست» گزاره شما هست که برای ادیان حرمت قائلید. وقتی جُهال همسایه حرم رو مرکز تسویه حساب جنگی قرار میدن، باید تدابیر. نظامی کشور. بازدارنده باشه.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    31 4
    داعش حرم رو پادگان دشمن می بینه.
  • سرباز وطن IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    75 3
    درست ترین کار همین هست اتباع مشهد واصفهان را جز خاک افغانستان می‌دانند تا جمعیت اتباع که مانند قارچ می‌روید چند برابر ایرانی نشده تمام ایران قانون شیراز را عملی کتید
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      35 2
      درود بر شما صد در صد درست می گین.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      37 2
      تو مرزهای ما برخی از اتباع تندرو و دیوانه با جیش الظلم در اتباطن. متاسفانه شانس نیاوردیم و با بدترین کشورها همجواریم.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      25 1
      کاملا موافقم
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    30 1
    چرا خبری از خبرنگار روزنامه تسنیم که گروگان گرفتن چاپ نمیشه؟ به امید نابودی داعش و طالبان و همه تندروهای وهابی و سلفی .
  • حمید DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    37 3
    شما افغانی های بی‌حد و حصر که در شیراز دارن بیروت کنید امنیت هم درست میشه، مگه از حضور اتباع بیگانه سودی می‌برید ... ... ... ... ...
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    55 2
    کلا اتباع خارجی باید اخراج بشن. به غیر از تعدادی که مفید برای کشور هستن
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      22 2
      متاسفانه تا وقتی حرف اخراج اتباع پیش میاد بعضی قاطی می کنن مطالب رو. تعدادی افرادی هستن درس خوندن تو ایران به دنیا امدن پدر و مادرشون از دهه 1360 بودن همیشه هم شهروندان قانونمداری بودن و هستن و حدود یک میلیون یا دذو میلیون بیشتر نیستن. درد مردم از 10 میلیون افغان عمدتا تروریست وابسته به طالبانه که به ایران به چشم غذای اماده خوردن نگاه می کنند چه به عنوان سفره جنایت یا عملیات نظامی اینها مسافرتی میان بعد اتراق می کنند. کشور ایران هرگز نمی تونه با وهابیون و سلفیون قندهاری و پشتون کنار بیاد . یک پشتون سلفی و خرافه پرست و بیسواد هست و حتی عمده جامعه تسنن ایران قبولشون ندارن. اینها سالیان سال مشکلات امنیتی ایجاد می کنند.
  • BR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    رحمت به پدر ومادر ت آقای ایمانیه ای کاش همه مسولان مانند شما وجدان کاری داشتند. خدا را شاکرم که شما را در شیراز داریم.به امید روزهای پر از آرامش وامنیت. خدا یارتون باشه
  • علی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    ورود حرم مطهر رو کارتی کنید ورود با کارت ملی هوشمند با دستگاه اثر انگوشت خوان فکر کنم بهتر باشه