مدیرعامل برج میلاد تهران از آغاز اجرای کنسرت آیینی «چهارپایه عشق» به صورت رایگان با اجرای ویژه مصطفی راغب همزمان با آغاز ماه صفر در مرکز همایش‌های برج میلاد خبر داد.

کنسرت برج میلاد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس حیدری با بیان این مطلب افزود: کنسرت های آیینی به عنوان یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین سوگواره ها برای تکریم واقعه ی عاشوراست. کنسرت «چهارپایه عشق» که متاثر از چهارپایه ایستادن مداحان بزرگ برای خواندن نوحه‌های تاثیرگذار است، قصد دارد با اجرای هنرمندانه مصطفی راغب، کنسرتی آیینی و عاشورایی را در قالبی همه‌سو نگر و مرکب از اجرای دکلمه و تصویر به بازخوانی نوحه‌های ماندگار بپردازد.

به گفته مدیرعامل برج میلاد، کنسرت با سه ضلع هنری اثربخش و هماهنگ می‌کوشد تا مخاطب خود را با عبرت‌های عاشورایی آشنا و نسل‌ها را با یکدیگر پیوند دهد. حیدری با بیان اینکه کنسرت با حال و هوای ایام محرم و صفر و نوحه‌هایی که در اذهان و قلوب مخاطبان جایگاهی ویژه دارند، تصریح کرد: در این ویژه برنامه آوایی، ضمن اجرای آثاری فاخر برگرفته از ردیف‌ها و دستگاه‌های آوازی اصیل ایرانی، هنرمندان تلاش می‌کنند سبکی جدید در رویدادهای مذهبی هنری را اجرا کنند.

حیدری همچنین گفت: در این برنامه پخش تصاویری احساسی و گویای مناسک‌های آیینی و مذهبی بر شالوده فرهنگ ایرانی  ـ اسلامی خواهد بود و شروعی متفاوت با روایتگری راوی که به بازخوانی حماسه عاشورایی می‌پردازد و دل‌ها را آماده پذیرش پیام معنوی می‌کند. با کمک این سه ضلعی از صدا (راوی)، تصویر و اجرای یک گروه از کامل موسیقایی شامل ارکستر زهی، سازهای کوبه ای، سنتی و دیگر ادوات موسیقی لحظاتی معنوی برای انتقال مفاهیم عاشورایی شکل خواهد گرفت.

به گفته حیدری «چهارپایه عشق» در نظر دارد با اجرای ویژه و استفاده از عناصر ذکر شده بتواند مخاطبان گوناگونی را در برگرفته و افرادی که تا کنون به هر دلیل در آئین‌ها و مراسم‌های مذهبی حضور نداشته‌اند را جذب کند.

 کنسرت آیینی «چهارپایه عشق» در تاریخ های ۳۱ مرداد، ۴ تا ۱۰ شهریور ماه از ساعت ۲۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت برج میلاد مراجعه کنند. مخاطبان تنها با در دست داشتن بلیت‌های کنسرت امکان ورود به سالن و تماشای کنسرت را خواهند داشت.

ببینید | ربات‌هایی که رهبر ارکستر می‌شوند | گوش دادن اثر شجریان با صدای بیلی آیلیش!

کد خبر 782580
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha