مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

تا به حال شده زمانی که به اعداد و ارقام دستمزدهای بازیگران یا اتفاقاتی که در زندگی آنها رخ می‌دهد، نگاه می‌کنید، با خودتان بگویید: «بابا اینها دیگر رکورد شکسته‌اند...؟» ما هم همین نظر را داشتیم.

سینماگران گینسی

به گزارش همشهری آنلاین،  جالب است بدانید اسم تعدادی از بازیگران، کارگردان‌ها و نویسنده‌های بزرگ دنیا در کتاب‌های رکورد ثبت شده است و آنها به معنای واقعی رکورد شکسته‌اند. تعدادی از کسانی که دراین لیست دیده می شوند دیگر در این دنیا زندگی نمی کنند و سالها پیش با زندگی وداع کرده اند اما همچنان نشان در گینس می درخشد و از آنها به نیکی یاد می شود.

بازیگران زیادی به دلایل مختلف در این کتاب برای خودشان عنوان های مختلفی کسب کرده اند اما، در این گزارش کوتاه تنها به معرفی کسانی پرداختیم که به دلایل جالبی اسم خودشان را ثبت کرده اند. البته گاهی اوقات آنها هیچ علاقه ای به ثبت اسم شان نشان نداده اند و مسئولان گینس در برآوردی که خودشان انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که فرد مورد نظر باید در کتاب رکوردهای جهانی جای داشته باشد. نگاهی به این لیست بیندازید و ببیند خبری از بازیگر یا نویسنده محبوب شما هست یا خیر؟  

ساموئل جکسون

در سال ۲۰۰۹ قرعه به اسم «ساموئل. ال. جکسون» بازیگر معروف سینما افتاد تا او هم بعد از عمری بازیگری و ایفای نقش در کاراکترهای مختلف اسمش را به عنوان پردرآمدترین بازیگر به ثبت برساند.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

به گزارش رویترز این بازیگر از زمانی که کارش را در حیطه فیلم و سینما شروع کرده است، در ۶۸ فیلم ظاهر شده و درآمدی که کسب کرده عدد نجومی ۷ میلیارد و ۴۳میلیون دلار است و این باعث شده جکسون کاملا مجزا از دیگر همکارانش باشد و گینسی به حساب بیاید.

جکی چان

چان کُونگ سانگ مشهور به جکی چان متولد هفت آوریل سال ۱۹۵۴ کلی سمت در کارنامه‌اش دارد. او که هنرپیشگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی، فیلمنامه‌نویسی، بدلکاری و حتی خوانندگی را تجربه کرده، یکی از گینسی‌های معروفی است که به خاطر تعداد بدلکاری‌هایش این عنوان را به دست آورده است.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

او تنها کسی است که تا الان بیشترین رکورد بدلکاری را در فیلم‌های سینمایی داشته و همین مساله باعث ثبت اسمش شده است. نکته جالبی که در جریان این بدلکاری‌ها به وجود آمده، این است که هیچ شرکتی حاضر نیست جکی چان را بیمه کند چون او بدلکاری تمام کارهایش را خودش انجام می‌دهد و هر بار که آسیب ببیند، باید مبلغ زیادی از بیمه دریافت کند که این به نفع هیچ شرکتی نیست.

فردریک مارچ

فردریک مارچ یکی از بازیگرانی است که در کارنامه کاری و حرفه‌ای‌اش آن‌قدر افتخار کسب کرده که شاید گینسی شدن خیلی برایش اتفاق مهمی به حساب نیاید اما جالب است بدانید او در سال ۱۹۳۲ زمانی که توانست اسکار بهترین بازیگر را برای بازی در فیلم دکتر جکیل و مستر هاید دریافت کند، وارد کتاب‌های گینس شد.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

این بازیگر ۳۱ آگوست ۱۸۹۷ در کالیفرنیا به دنیا آمد و در سن ۷۷ سالگی در لس‌آنجلس به علت سرطان پروستات از دنیا رفت. او تا زمانی که زنده بود توانست بیشترین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند که این بهترین اتفاقی است که ممکن است بازیگری آن را تجربه کند.

 آنجلینا جولی

در سال ۲۰۰۷ زمانی که مسوولان گینس قصد داشتند کتاب جدیدشان را به چاپ برسانند، تصمیم گرفتند یک بار دیگر درباره قدرتمندترین بازیگر زن هالیوودی حساب و کتاب کنند و با سرنخ‌هایی که آنها به دست آوردند، رسیدند به آنجلینا جولی.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

البته در این مساله وجود براد پیت بسیار حائزاهمیت بود، چراکه آنجلینا به واسطه ازدواج با همسر پیشین جنیفر انیستون و تشکیل خانواده و همچنین بزرگ شدن خانواده‌اش در هر روز، توانست این عنوان را کسب کند. جانی دپ و تام کروز هم جزو مردانی هستند که اسم‌هایشان در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدرتمندترین مردان قبلا به ثبت رسیده بود.

 دانیل رادکلیف و اما واتسون

در یک دهه اخیر دو بازیگر کم‌سن و سال سینمای دنیا توانسته‌اند نام خودشان را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند. دانیل رادکلیف و اما واتسون بازیگران سری فیلم‌های هری پاتر هم از این قاعده مستثنی نبودند. دنیل رادکلیف با میانگین درآمد ۵۵۸ میلیون دلار و اما واتسون با میانگین درآمد ۷/۷۵۳ میلیون دلار در شش سری فیلم هری پاتر توانستند گینسی شوند که در سن و سال آنها چنین رکوردی کم‌نظیر است.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

این دو بازیگر که در تمامی مجموعه های هری پاتر شخصیت ها اصلی یعنی هری و هرمیون را ایفا می کردند ژوئن امسال با آخرین نسخه این مجموعه به اسم"هری پاتر و هدیه های مرگ" با عالم شگفت انگیز جادوگری و مدرسه معروفشان خداحافظی کردند و هر کدام تصمیم گرفتند به کارهای دیگرشان رسیدگی کنند. اما در حال حاضر درس می خواند و دنیل هم مشغول بازی در سینما و خصوصا تئاتر است.

 آگاتا کریستی

جالب است که اسم خالق پوآرو هم در کتاب رکوردهای جهان به چاپ رسیده است. این نویسنده معروف که سال‌های سال با خلق داستان‌های جنایی - معمایی، پوآرو را وادار کرد تمام آنها را حل کند و دست‌آخر هم خودش او را به کشتن داد، یکی از کسانی است که سال‌ها قبل وارد دنیای گینس شد و توانست این عنوان بزرگ را از اولین سالهای شروع کار حرفه اش تا آخر عمر همراه خود داشته باشد.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

کتاب‌های این نویسنده انگلیسی در تمام طول تاریخ، پرفروش‌ترین کتاب‌ما بوده که با دومیلیارد دلار فروش و ترجمه به حداقل ۴۵ زبان دنیا از نوشته‌های دیگران کاملا متمایز است. کتاب‌های این نویسنده خوش ذوق ژانر جنایی-معمایی توانستند با شکستن رکورد کتاب‌های شکسپیر این رکورد را به دست بیاورند.

  چارلی شین

چارلی شین یکی از بازیگرانی است که تا الان توانسته دو بار در تواضع کامل وارد صفحات گینس شود و بین بقیه هالیوودی‌ها سر و صدایی راه بیندازد. او در سال ۲۰۱۰ برای بازی در مجموعه دو نفر و نصفی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار دستمزد گرفت و از آنجایی که تا کسی نظیر این دستمزد را دریافت نکرده بود و اگر هم گرفته بود، فکر ثبت آن در گینس نبود، توانست این عنوان را از آن خود کند.

بازیگرانی که اسم آنها در  رکوردهای جهان به ثبت رسید

اما لذت گینسی شدن باعث شد چارلی یک بار دیگر بدون اینکه قصدش را داشته باشد، گینسی شود. او سوم مارس ۲۰۱۱ اسم خودش را به‌عنوان بازیگری که بیشترین طرفدار اینترنتی را در سرتاسر دنیا دارد، در کتاب رکوردها ثبت کرد. این بازیگر  آمریکایی بیشتر از یک میلیون طرفدار ثابت در دنیا دارد و این رقم برای بازیگران تعداد خوبی به حساب می‌آید.

کد خبر 782490
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha