عضو شورای شهر تهران در تشریح سوال از شهردار تهران گفت: شهروندان باید مصداق مردمسالاری دینی را در شورای شهر تهران ببینند.

ناصر اماني شوراي شهر

به گزارش خبرنگار همشهری، ناصر امانی در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سوالی را از شهردار تهران در حوزه انتصابات مدیران شهری مطرح کرد و گفت: طرح این سوال مرهون دقت نظر و احترام به قانون توسط ریاست شورای شهر، مهدی چمران است. شهردار تهران نیز زودتر از موعد مقرر قانونی در جلسه حضور یافتند. این نشان می‌دهد به رغم وجود تابوی سوال از شهردار، این نکته واقعیت دارد. در مجلس شورای اسلامی این مکانیسم وجود دارد و سوال مطرح می‌شود و پاسخ گرفته می‌شود.

امانی تصریح کرد: سوال من یک تصمیم شخصی پس از ۱۸ ماه از آخرین تذکر بنده به شهردار در خصوص موضوع سوال است. 

عضو شورای شهر تهران گفت: هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی با بنده درباره این سوال همراهی نداشته و هیچ وظیفه‌ای جز هشدار برای اجرای قانون به شهردار محترم نداشته‌ام. به هیچ وجه نظر و تعرضی به شخصیت مدیران عامل سازمان‌های مربوطه ندارم و صرفا جایگاه حقوقی آنها را مدنظر داشته‌ام. امیدوارم تعامل نظارتی برقرار شود.

امانی در ادامه خطاب به زاکانی گفت: شهردار محترم تهران! رعایت قانون مهمترین وظیفه مدیران کشور است. قانون ریل است و باید بر مبنای آن عمل و رفتار شود تا بلبشو صورت نگیرد. برابر قانون، شهرداری‌ها باید مصوبات شوراهای اسلامی شهر را رعایت کنند و اگر قانونی ایراد داشت، آن را برای اصلاح به شوراها بفرستند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: جنابعالی بر خلاف اسانامه‌های لغو شده و هم بر خلاف اساسنامه‌های موجود، مدیران عاملی انتخاب کرده‌اید که شرایط مذکور را نداشته اند. چرا این انتصاب صورت گرفته و چرا در مسیر این تصمیم شورا را مطلع نکرده‌اید؟

او از شهردار تهران بابت حضور زودتر از موعد در صحن شورای شهر تهران برای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان تشکر کرد. 

کد خبر 782475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha