یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: لارس لوکه راسموسن وزیر دارایی دانمارک نخست وزیر این کشور شد

گزارش‌ها از کپنهاگ حاکی از آن است در پی استعفای اندرس فوگ راسموسن نخست وزیر دانمارک، لارس لوکه راسموسن وزیر دارایی این کشور روز یکشنبه به عنوان نخست وزیر جدید دانمارک منصوب شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اندرس فوگ راسموسن که به عنوان دبیر کل آینده سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) انتخاب شده است، به طور رسمی استعفای خود را از سمت نخست وزیری دانمارک تسلیم ملکه این کشور کرد. [نخست وزیر دانمارک دبیرکل ناتو شد]

لارس لوکه راسموسن که هیچ نسبتی با اندرس فوگ راسموسن ندارد، با ملکه این کشور دیدار کرد تا انتصابش به سمت نخست وزیری مورد تایید قرار گیرد.

لوکه راسموسن مقابل کاخ پادشاهی دانمارک به خبرنگاران گفت:‌ این مسئولیت که من بر عهده می‌گیرم، مسئولیتی بزرگ است و می دانم برخی افراد تصور می‌کنند این مسئولیت برای من بسیار بزرگ است.

وی افزود: من به این افراد می‌گویم که به سختی تلاش خواهم کرد تا دانمارک را از بحران مالی کنونی خارج کنم.

لارس لوکه راسموسن 44 ساله معاون رئیس حزب حاکم لیبرال دانمارک است و حمایت شریک ائتلافی این حزب یعنی حزب محافظه کار را بدست آورده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان از استکهلم، تحلیلگران در کپنهاگ گفتند لارس لوکه راسموسن سیاست‌های فوگ راسموسن را در زمینه کاهش مالیات ادامه خواهد داد و وظیفه هدایت مذاکرات در خصوص پیمانی جهانی در زمینه تغییرات آب و هوایی را در ماه دسامبر در کپنهاگ بر عهده خواهد گرفت.

کد خبر 78240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز