مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

نوجوانان رغبتی برای حضور در مساجد ندارند. این تصور، واهی است و معتقدیم باید بستری فراهم شود تا کنشگری اجتماعی نوجوانان در مساجد را بپذیریم و مجالی به آنها که نسل تعاملی و کنشگری هستند، بدهیم.

علیرضا شیرنژاد-امور دینی شهرداری تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شیرنژاد،رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران: مسجد یکی بهترین مکان‌ها و سالم‌ترین فضاهاست که در رشد و تعالی نوجوانان مؤثر است و از طریق مذاکراتی که با سایر نهادها داشته‌ایم، مقرر شد به‌صورت منسجم و با استفاده از ظرفیت نهادهایی غیر از مجموعه شهرداری، در آینده نزدیک شاهد حضور نوجوانان در مساجد به ‌صورت چشمگیری باشیم. یکی از موضوعات، نقش دادن به مساجد محوری در محلات است که با رایزنی آموزش ‌و پرورش و مدارس پیرامونی در برپایی اردوها، مسابقات ورزشی و آموزش‌ها خانوادگی صورت‌ گرفته تا همه این موارد در بستر مسجد انجام شوند.

همچنین ۱۷موضوع تعیین شده تا خانواده‌ها آموزش چگونگی انتقال مفاهیم دینی، چگونگی ارتباط با فضای مجازی، ضرورت‌های سن نوجوانی و بلوغ و ... را با محوریت مساجد فرا بگیرند تا نوجوانان به‌صورت ساختاری با مساجد ارتباط برقرار کرده و نقش جدی‌تری ایفا کنند.

در راستای این رویکرد از ابتدای تیرماه با هم‌افزایی آموزش ‌و پرورش شهر تهران اردوگاه‌های باهنر و شهید چمران هر روز میزبان ۱۲۰۰دانش‌آموز دختر و پسر بودند که به ‌واسطه و با محوریت مساجد این اردوها برگزار شدند. استقبال از این برنامه خوب بود و تا ۸شهریور هم ادامه خواهد داشت. همچنین ۳۰هزار نفر از نوجوانان در بستر فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات ‌فراغت تابستان با محوریت مساجد و همکاری آموزش ‌و پرورش حضور فعال دارند. پس از اتمام فصل تابستان از ابتدای مهر ماه تا پایان اسفند طی تفاهمنامه‌ای با آموزش‌ و پرورش برای مدارس شهر تهران، حدود ۱۵۰هزار دانش‌آموز در برنامه آرمان۲ با محوریت نوجوانان شرکت می‌کنند و این برنامه‌ها باعث حضور جدی‌تر در بستر مسجد خواهد شد.

کد خبر 782141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha