اولین ماموریت فضایی روسیه در ماه پس از نزدیک به نیم قرن، ممکن است با مشکل جدی روبرو شود.

لونا-25

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، فضاپیمای لونا-۲۵ قرار بود امروز پیش از تلاش برای فرود در روز دوشنبه (فردا) آخرین مانور خود به دور ماه را انجام دهد. اما این برنامه در هنگام کار کردن موتور با مشکل مواجه شد.

آژانس فضایی روسیه در به‌روزرسانی امروز در شبکه تلگرام نوشت: «در طول عملیات، یک وضعیت اضطراری در ایستگاه خودکار رخ داد که اجازه انجام مانور با پارامترهای مشخص‌شده را نداد. تیم مدیریت اکنون در حال تجزیه و تحلیل وضعیت هستند.»

این تمام چیزی است که در حال حاضر از این ماموریت می‌دانیم. اما، همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، گمانه زنی‌ها معمولا خلأ اطلاعات را پر می‌کنند.

برخی از کارشناسان می‌گویند، سایت‌های روسیه اکنون مملو از شایعات یا سناریوهای شکست ماموریت است و اکثر آنها تصور می‌کنند لونا-۲۵ گم شده است! یک بحث این است که اگر مشکل حاد نبود، آژانس فضایی روسیه، هرگز به آن اشاره نمی‌کرد.

اگر لونا-۲۵ (Luna-۲۵) واقعا از دست رفته باشد، ضربه‌ای به برنامه فضایی روسیه خواهد بود. Luna-۲۵ اولین ماموریت ماه محسوب می‌شود که توسط روسیه مدرن ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

پیش از این اتحاد جماهیر شوروی، ماموریت لونا-۲۴ را در سال ۱۹۷۶ انجام داده بود.

لونا-۲۵ در روز دهم اوت پرتاب شد و ۶ روز بعد به مدار ماه رسید. طبق برنامه، این سفینه   قرار است در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود بیاید؛ شاید روز دوشنبه.

کد خبر 781813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha