معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات درمان رایگان ۳ دهک اول جامعه را تشریح کرد.

نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین، فرشید عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تاکنون فقط بیمه ۳ دهک اول جامعه رایگان بود که بر اساس مصوبه دولت، از این به بعد درمان این افراد هم رایگان خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که درمان رایگان ۳ دهک اول فقط در بخش دولتی و از طریق نظام ارجاع اتفاق می‌افتد، افزود: فرقی نمی‌کند این ۳ دهک در کدام صندوق‌های بیمه‌ای باشند و تمامی افراد مشمول ۳  دهک اول از خدمات درمانی رایگان در بخش دولتی برخوردار می‌شوند. 

عابدی تاکید کرد: چنانچه این افراد برای دریافت خدمات درمانی به بخش خصوصی یا مراکز فاقد نظام ارجاع بروند، بر مبنای فرانشیز دولتی هزینه پرداخت خواهند کرد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به استقرار شبکه بهداشت و درمان در کشور و همچنین وجود برنامه پزشک خانواده و طرح سلامت خانواده گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم برای دریافت خدمات از طریق مراکز جامع سلامت و پزشک خانواده اقدام کنند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که خدمات درمانی رایگان فعلاً برای ۳ دهک اول در ۵۹ شهر کشور اجرایی شده است، افزود: اگر هموطنان ۳ دهک اول از طریق نظام ارجاع به بیمارستان وارد شوند، تمامی خدمات درمانی برای آنها رایگان خواهد بود.

عابدی گفت: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت داخل نظام ارجاع قرار گرفته‌اند و می‌توانند از خدمات رایگان برخوردار شوند.

وی با عنوان این مطلب که استفاده از خدمات درمانی رایگان برای ۳ دهک اول جامعه بدون هرگونه ثبت‌نام و… انجام می‌شود، افزود: دهک‌بندی طبق فهرست وزارت رفاه انجام شده و بر همین اساس نیز خدمات ارائه می‌شود.

عابدی در پاسخ به این سوال که آیا خدمات دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می‌شود، گفت: خیر، فعلاً آنچه در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود، همان است و ابلاغیه‌ای در این رابطه نداریم.

وی افزود: البته مراکز جامع سلامت روستایی برخی از خدمات دندانپزشکی را رایگان انجام می‌دهند.

کد خبر 780587
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha