خوانندگان طی ۲ ماه محرم و صفر که کنسرتی برگزار نمی‌شود، یک موقعیت مناسب پیدا می‌کنند تا زمینه اموری چون تولید کارهای جدید، برنامه‌ریزی برای تورهای کنسرت داخلی و بین‌المللی، ترمیم بند موسیقی خود و دیگر کارهایی که در ایام سال، فرصت پرداخت به آن نداشته‌اند را در مسیر مطلوبی از پیشرفت قرار دهند.

کنسرت

به گزارش همشهری آنلاین، ۲۶ تیرماه، آخرین شبی بود که خوانندگان به روی صحنه رفتند. اما ۲ ماه محرم و صفر، اگرچه ماه تعطیلی کنسرت‌ها در کشور است اما این فرصت، دلیلی نمی‌شود که گمان کنیم خوانندگان در این ۲ ماه، روزهای کم‌کاری را سپری می‌کنند.

همواره روزهای منتهی به ماه محرم، روزهای پرمشغله‌ای برای خوانندگان و نوازندگان است؛ شرکت‌های موسیقی نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورند تا در آن روزها، با رزرو سالن، حضور مقتدرانه‌ای در بازار کنسرت‌ها داشته باشند و بنابراین اگر توجه کنیم، می‌بینیم که در روزهای منتهی به محرم، ۲ تا ۳ کنسرت پاپ در پایتخت و چندین کنسرت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

عرف بر این است که خوانندگان و نوازندگان، با شروع ماه محرم، پس از ایام عزاداری چند روزی را به استراحت می‌گذرانند و پس از آن، برنامه‌ریزی برای سال جدید موسیقایی خود را آغاز می‌کنند؛ برنامه‌ای که شامل ۱۰ ماه سال، از اتمام صفر تا شروع ماه محرم سال آینده است.

تولید قطعات جدید

۲ ماه تعطیلی کنسرت، یکی از بهترین زمان‌ها برای خوانندگان است تا کارهای جدید را به تولید برسانند. آن دسته از خوانندگانی که آهنگساز هستند، از این فرصت، نهایت استفاده را به عمل می‌آورند تا ملودی‌هایی که در طول سال، به ذهنشان رسیده اما فرصت کار بر روی آن نداشته‌اند را به سرانجام برسانند. با توجه به اینکه عمده خوانندگان پاپ، کار آهنگسازی انجام نمی‌دهند، این ۲ ماه بهترین فرصت برای آنهاست تا زمینه تولید چند قطعه را انجام دهند.

روال بر این است که این خوانندگان، پیش از آغاز محرم، با آهنگساز خود هماهنگ می‌کنند تا از همان زمان، کار بر روی ملودی‌های جدید را آغاز کنند و با توقف کنسرت‌ها، کار ضبط و مسترینگ کار آغاز شود. درواقع ۲ ماه محرم و صفر برای بسیاری از خوانندگان، زمان بهینه‌ای برای تولید قطعات جدید است. قطعاتی که قرار است در برهه‌های مختلف سال، به تناوب منتشر شود تا رونقی باشد برای کنسرت‌های مختلف آن خواننده.

تور کنسرت‌های بین‌المللی

برخی خوانندگان، با اتمام ماه صفر، تمایل چندانی برای به روی صحنه رفتن ندارند. آنها احتمالا این‌گونه می‌اندیشند که در ماه‌های منتهی به محرم، چندین اجرا داشته‌اند و حالا زمان آن نیست که بخواهند در ایران به روی صحنه بروند بنابراین، با برنامه‌ریزی و دریافت مجوزهای لازم، زمینه اجرا در کشورهای خارجی، در زمان پس از ماه صفر را فراهم می‌کنند.

درواقع این ۲ ماه برای این خوانندگان، صرف دریافت مجوز و هماهنگی برای اجرای برنامه در خارج از کشور و دیگر تمرین‌ها می‌شود.

ترمیم بند

برخی از خوانندگان نیز در این مدت، اقدام به ترمیم گروه خود می‌کنند و آنها را برای سال جدید آماده می‌کنند. البته که این روال، یک امر مرسوم در میان خوانندگان است تا خیال آنها طی ۱۰ ماه دیگر سال راحت باشد.

همچنین در این مدت، برخی خوانندگان، با شرکت دیگری وارد گفت‌وگو شده و تلاش می‌کنند تا برنامه‌های جانبی و کنسرت خود را در اختیار تفکری دیگر قرار دهند.

بنابراین برخلاف آن‌چه که تصور می‌شود فرصت دوماهه محرم و صفر، زمان مغتنمی برای موسیقی کشور است تا طی ۱۰ ماه برنامه فشرده، زمینه استراحت، تجدیدقوا، برنامه‌ریزی، تولید کار جدید و اجرای خارج از کشور آنها به سرانجام برسد. یک توفیق اجباری محبوب که پوست‌اندازی بسیارمغتنمی برای موسیقی کشور محسوب شده و راندمان حرفه‌ای این صنعت در کشور را افزایش می‌دهد.

عکس | خواننده مطرح پاپ در چایخانه حرم امام رضا (ع)

کد خبر 779911
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha