روسیه اولین فضاپیمای فرودگر ماه خود را پس از ۴۷ سال به فضا پرتاب کرد تا اولین کشوری باشد که فرود نرم بر روی قطب جنوبی ماه انجام می‌دهد؛ منطقه‌ای که گمان می‌رود محفظه‌هایی از یخ آب را در خود جای داده است.

فضاپیمای روسیه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ماموریت ماه روسیه، اولین ماموریت از سال ۱۹۷۶ خواهد بود که در حال مسابقه با هند است که ماه گذشته فرودگر ماه چاندرایان-۳ خود را به فضا پرتاب کرد. روسیه همچنین به‌طور گسترده‌تر در حال رقابت با ایالات متحده و چین که هر دو برنامه‌های پیشرفته اکتشاف ماه را برای هدف قرار دادن قطب جنوب، در پیش دارند، است.

یک موشک سایوز ۲.۱ وی حامل فضاپیمای لونا-۲۵ در ساعت ۲:۱۱ بامداد جمعه به وقت مسکو (۲:۴۱ به وقت تهران) از وستوچنی در ۵۵۵۰ کیلومتری شرق مسکو را به فضا پرتاب کرد.

پرتاب فرودگر لونا-۲۵ به سمت ماه | روسیه از رقبا عقب نماند

یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه به اینترفاکس گفت: «انتظار می‌رود این فرودگر در روز ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) بر روی ماه فرود آید. آژانس فضایی روسیه پیش‌تر، ۲۳ اوت (یکم شهریور) را به‌عنوان تاریخ فرود تعیین کرده بود.

با انجام مأموریت لونا-۲۵ کرملین، موارد متعددی برای گفتن دارد. روسیه می‌گوید تحریم‌های غرب بر سر موضوع اوکراین که بسیاری از آنها بخش هوافضای مسکو را هدف قرار داده‌، نتوانسته‌اند اقتصاد روسیه را فلج کنند.

کد خبر 779442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha