همشهری آنلاین: حدود یک میلیارد نفر در شهرهای عمده جهان دعوت شده‌اند که ساعت 8.30 بعدازظهر به وقت محلی در روز شنبه 28 مارس (8 فروردین) در "ساعت زمین" چراغ‌های‌شان را خاموش کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این رویداد بزرگترین کارزار جمعی برای درخواست اقدام در مقابل تغییرات آب و هوایی کره زمین توصیف شده است.

به نوشته وب‌سایت اختصاص‌داده شده به این رویداد  www.earthhour.org ساختمان امپایر استیت در نیویورک، اهرام بزرگ گیزه در مصر، برج‌های پتروناس در کوالالامپور، آکروپولیس در آتن و آسمانخراش 101 تایپه در تایوان در میان ساختمان‌هایی هستند که نورافشانی‌های‌شان برای یک ساعت خاموش خواهند کرد.

 به گفته شعبه فرانسوی بنیاد جهانی حیات‌وحش (WWF) بیش از 200 ساختمان در پاریس برای یک ساعت در تاریکی فروخواهند رفت، از جمله موزه لوور، کلیسای نوتردام و اپراخانه پاریس. شهرداری پاریس اعلام کرد  برج ایفل برای پنج دقیقه تاریک خواهد شد و خاموش‌ شدن چراغ‌های چشمک‌زن برج برای ساعت 9 بعدازظهر برنامه‌ریزی شده است.

رویداد "ساعت زمین" در سال 2007 بوسیله WWF به راه افتاد. 

 ساعت زمین: سان‌فرانسیسکو در خاموشی

 ساعت زمین میلیون‌ها نفر را در تاریکی فرو می‌برد

 تاریکی در ساعت زمین برای یادآوری گرمایش جهانی

سال گذشته این رویداد 370 شهر در 35 کشور را دربرگرفت. هفته گذشته سازمان‌‌دهندگان ساعت زمین گفتند امسال 1189 شهر در این برنامه امسال شرکت می‌کنند.

 از مردم خواسته شده است که در مورد نحوه گذران این ساعت در تاریکی وبلاگ بنویسند و کلیپ‌های ویدئویی کوتاه (http://12seconds.tv/earthhour)  تهیه کنند.

 سایت‌های مشکی؛ دوستداران واقعی محیط زیست

این کارزار بوسیله سازمان ملل حمایت می‌شود که دبیرکل آن، بان کی مون، هفته گذشته در آستانه اجلاسی مهم در  گرمایش جهانی در کپنهاک این اقدام را به عنوان "پیامی روشن برای ...عمل در مقابل تغییرات آب و هوایی کره زمین"  توصیف کرد.

هدف این گردهمایی که در دسامبر آینده برگزار خواهد شد این است که پیش‌نویس پیمان جهانی جدیدی در مورد کاهش خروج گازهای گلخانه‌ای تهیه و به کشورهای فقیر برای تحمل بار تغییرات آب و هوایی  یاری رسانده شود.

کد خبر 77739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز