وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که این کشور و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در نامه شدیداللحنی، تعرض های مکرر به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

توبیاس بیلستروم

به گزارش همشهری آنلاین، «السومریه نیوز» نوشت: در این نامه که برای «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد ارسال شده، تاکید شده است که این اقدامات به ایجاد تنفر از افراد یا گروه هایی که به پیرو دین یا عقیده خاصی هستند، منجر می شود و اجازه مسوولان سوئد برای سوزاندن قرآن کریم، این پیام را می رساند که حمله به اعتقادات دیگران امری پذیرفتنی است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که مجوزهای قرآن سوزی از سوی دولت سوئد، با قطعنامه های سازمان ملل متحد مبنی بر تقویت تسامح دینی و حمایت از آزادی دینی در تعارض است.

وزیر خارجه سوئد نیز با تشکر از سفیران و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به خاطر نامه مشترک آنها گفت: همه اقداماتی که در راستای اسلام ستیزی انجام می شود، از سوی دولت سوئد غیرقابل قبول است و ما می دانیم که مسلمانان سوئد و دیگر کشورها از این اقدامات بسیار ناراحت می شوند.

«توبیاس بیلستروم» افزود: هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، یک اقدام غیر محترمانه است و استکهلم اقدامات و تلاش های افراد تندرو برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و غیر مسلمانان را نمی پذیرد. دولت سوئد، به طور کامل با همه انواع اسلام ستیزی مخالف است.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی قرار است فردا(دوشنبه) نشستی اضطراری برای بررسی هتک حرمت و اهانت های مکرر قرآن کریم برگزار کنند.

کد خبر 776933
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha