همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور از توقیف 15 هزار دستگاه خودرو در جاده های کشور تا چهارمین روز از تعطیلات نوروزی خبر داد.

سرهنگ علیشاهی در گفت وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه با آغاز طرح نوروزی پلیس راه در جاده های کشور، ماموران پلیس بدون اغماض با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند، گفت: در این طرح ماموران ما در جاده‌های کشور به طور مستقیم با متخلفان برخورد می‌کنند و با تخلفاتی همچون حرکات نمایشی، سرعت غیرمجاز، محل مسافر با وانت و سبقت غیرمجاز برخورد قاطع خواهد کرد.

وی افزود: از آغاز این طرح تاکنون 15 هزار و 703 دستگاه خودروی متخلف متوقف شده‌اند که در این میان گواهینامه دو هزار نفر از رانندگان متخلف ضبط شده است.

علیشاهی 31 درصد از تصادفات جاده‌ای در نوروز را بر اثر سرعت غیرمجاز خواند و افزود: در این میان 29 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه رانندگان به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی است و 20 درصد دیگر تصادفات را انحراف به چپ رانندگان بر اثر خواب آلودگی و رعایت نکردن ضوابط است.

سرهنگ علیشاهی سواری و وانت بار را سردمداران تصادفات نوروزی عنوان کرد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، در پایان از مسافران نوروزی که قصد سفر به استان‌های کشور را دارند، خواست تا پس از اطمینان از وضعیت خوردوی خود رعایت تمامی اصول ایمنی، از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های کشور خودداری کرده و با حفظ آرامش و استراحت کامل در حین رانندگی و همکاری با ماموران پلیس راه کشور، سفرهای نوروزی را به کام خود و سایر مسافران تلخ نکنند.

کد خبر 77657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز