یکی از شناخته شده‌ترین لوگوهای دنیای وب، پرنده آبی توییتر بود که از ۲ روز پیش، دیگر وجود ندارد.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی، پس از اینکه ایلان ماسک تصمیمش را برای تغییر لوگوی توییتر عملی کرد معلوم شد او به‌دنبال ری برندینگ این شبکه اجتماعی و احتمالا تبدیل آن به یک اپلیکیشن چندکاره است. اما آیا لوگوی X می‌تواند به اندازه توییتر موفق باشد؟ ژان پیر دوبه، پروفسور بازاریابی در واکنش به این اتفاق گفت: چرا باید یک نام تجاری شناخته شده را با سرمایه زیادی در اطراف آن انتخاب کنیم و سپس آن را کاملا دور بریزیم و از صفر شروع کنیم؟ این در کوتاه‌مدت، عجیب به‌نظر می‌رسد. اما در دراز مدت، آیا می‌تواندکار کند؟
تصاحب توییتر توسط ماسک به‌نظر می‌رسد قرار است به پایان این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بینجامد. ثروتمندترین فرد جهان، چندی پیش گفته بود درآمد توییتر از تبلیغات به نصف کاهش یافته است، چرا که برندهای بزرگ با احتیاط نسبت به تغییراتی که در این پلتفرم انجام شده است، ازجمله نحوه رسیدگی به حساب‌های تأیید شده و تعدیل محتوا توسط شرکت، عقب نشینی کردند.

اخراج ناگهانی کارکنان و صورتحساب‌های پرداخت نشده نیز منجر به شکایت‌های قضایی شده است. برآوردهای Fidelity که سهامی در این شرکت دارد، نشان می‌دهد که ارزش آن اکنون تنها یک سوم از ۴۴میلیارد دلاری است که ماسک درماه اکتبر برای خرید توییتر پرداخت کرد. ارزش برند توییتر ۳.۹میلیارد دلار است که ۳۲درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ کاهشی که به رویکردهای تجاری تهاجمی ماسک نسبت داده می‌شود. یانهوی ژائو، استاد بازاریابی دانشگاه نبراسکا اوماها، گفت: طبق تحقیقات برندسازی مجدد می‌تواند نتیجه دهد، به‌ویژه اگر شرکتی در بحران باشد یا بخواهد تغییر مسیر بدهد.
بررسی او از ۲۱۵تغییر نام تجاری نشان داد که بیش از نیمی از این مشاغل پس از تغییر نام تجاری، بازده مثبتی داشته‌اند. او گفت که این بدان معناست که حرکات ماسک می‌تواند به‌موقع باشد و به جاه‌طلبی این مولتی میلیاردر برای تبدیل توییتر به یک «اپلیکیشن همه‌چیز» مشابه WeChat چینی کمک کند. لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر و ایلان ماسک نیز در توضیحاتی درباره تغییر برند این شرکت به X، از قابلیت‌های مالی حرف زدند که نشان می‌دهد به‌دنبال تغییرات کلی‌تر هستند.

کد خبر 776337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha