حجت‌الاسلام انصاریان گفت: دشمن نقشه کشیده که حضور زنان عریان و نیمه عریان را در مکان‌های مختلف مملکت اسلامی گسترش دهد تا بدین‌وسیله شهوات مردم تحریک شده و دین آنها از دست برود.

انصاریان

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه چهارم مردادماه در مراسم عزاداری روز هشتم ماه محرم در حسینیه هدایت با بیان اینکه امروزه شیطان‌شناسی کار مشکلی نیست، اظهار داشت: امام حسین(ع) در نامه‌ای به سران کوفه عنوان کردند که این ملت خودشان را به اطاعت از شیطان ملزم و اطاعت از پروردگار رحمان را ترک کرده‌اند. از توضیحات حضرت در این نامه این‌گونه برداشت می‌شود که منظور از شیطان، سران شرک و طاغوت همچون یزید است.

دشمنان قصد دارند دین را در وجود مردم ریشه‌کن کنند

وی ادامه داد: امروز نیز هرکس که من را به گناه و روی‌گردانی از خدا، اهل بیت(ع) و عالمان ربانی الهی دعوت می‌کند، شیطان است. البته در خصوص شناخت عالمان ربانی باید توجه کنیم هرکس که عبا و قبا به تن دارد دارای این ویژگی نیست چرا که در زمان انبیاء و پیامبر اسلام(ص) هم شیاطینی بودند که عبا و قبا به تن می‌کردند اما در اصل مردم را گمراه کرده و جنایات بنی‌امیه و بنی‌عباس را توجیه می‌کردند.

انصاریان با بیان اینکه امروزه شیاطین با استفاده از ابزارها و پیاده نظام‌ خود در داخل و خارج ما را محاصره کرده‌اند، تصریح کرد: این شیاطین قصد دارند تا دین را در وجود مردم ریشه‌کن کنند و خود نیز به این عمل شیطانی خود اقرار می‌کنند. روزی یکی از نمایندگان مجلس انگلستان، قرآن مجید را به روی دست گرفت و گفت تا این قرآن در ملت‌های اسلامی جریان دارد نقشه‌های ما به جایی نمی‌رسد پس باید در این کشورها نیروهایی به کار گیریم تا قرآن را ریشه‌کن کنند و عمل به آن را از بین ببرند.

۳ نقشه دشمنان برای ریشه‌کن کردن اسلام در عصر کنونی

این مفسر قرآن در ادامه به بیان ۳ نقشه دشمنان برای ریشه‌کن کردن اسلام در عصر کنونی پرداخت و گفت: راهبرد نخست دشمنان، کشتن حسین(ع) در قلب و زندگی مردم است. به عقیده آنان تا زمانی که حسین(ع) در روح و زندگی مردم تأثیرگذار باشد، نقشه‌ها برای ریشه‌کنی اسلام به نتیجه نمی‌رسد. نقشه دوم از بین بردن امید به ظهور امام زمان(ع) در بین مردم است. نقشه سوم هم گسترش زنان عریان و نیمه عریان در مکان‌های مختلف مملکت اسلامی است تا بدین‌وسیله شهوات مردم تحریک شده و دین آنها از دست برود پس بنابراین وجوب حجاب از لحاظ عقلی بدین جهت واجب بوده و خداوند نیز در سوره نور و احزاب، وجوب حجاب را از لحاظ دینی بیان کرده است.

انصاریان گفت: با توجه به این مسائل، روی آوردن به قرآن واجب است. امام علی(ع) می‌فرماید روزانه ده آیه از قرآن را بخوانید، بفهمید و عمل کنید. ما باید این کار را انجام دهیم تا صدای قرآن به گوش اعضای خانواده برسد. روزگاری در زمان کودکی من، در همین محله‌های جنوب تهران، صدای حزن‌آلود قرائت قرآن از خانه‌ها به گوش می‌رسید اما اکنون صدایی از قرآن در خانه‌ها شنیده نمی‌شود. دنیایی که اکنون در حال ساخت است به گونه‌ای است که مردم در زرق و برق و تجملات آن گیر می‌کنند و فکر خدا و آخرت به ذهن آنها نمی‌رسد.

برپایی روضه سیدالشهدا در طول سال اوجب واجبات است

وی با بیان اینکه برپایی جلسات عزاداری برای اباعبدالله(ع) در طول سال از اوجب واجبات الهی است، تصریح کرد: بر من مسلّم است که اکنون جلسات عزاداری برای امام حسین(ع) از امری مستحب به امری واجب تبدیل شده است و واجب است روحانیونی که منبر می‌روند در انتهای منابر خود، روضه اباعبدالله(ع) را بخوانند. روزی علامه جعفری از من دعوت کردند که برای ایراد سخنرانی به منزل ایشان بروم. چون در این جلسه اساتید دانشگاه حاضر بودند، من به جهت اینکه احتمال دارد حق روضه سیدالشهدا(ع) ادا نشود، بدون روضه‌خوانی سخنرانی را به اتمام رساندم. در حال پایین آمدن از پله‌های منبر بودم که بلافاصله علامه جعفری خود را به میانه سالن رساند و به من گفت برگرد و روضه بخوان یعنی این آیات و روایاتی که خواندی بدون حسین(ع) ابتر است.

انصاریان گفت: همانگونه که اهل بیت(ع) برای مجالس عزاداری امام حسین(ع) هزینه می‌کردند، ما نیز باید برای مجالس اباعبدالله(ع) از مال، بدن و نیروی خود هزینه کنیم. یک فردی که کاسب بود اما هنر روضه‌خوانی داشت در همین ایام به خدمت امام صادق(ع) رسید، وقتی وارد اتاق شد، امام صادق(ع) تمام اعضای خانواده از جمله زنان و دختران را جمع کرد و به آن فرد گفت که روضه بخوان. این عمل امام صادق(ع) بدین معناست که همه مردم از جمله خانم‌ها در مجالس امام حسین(ع) سهم دارند و این مجالس نباید فقط مختص مردان باشد. پس از پایان مراسم روضه‌خوانی، امام صادق(ع) به این فرد روضه‌خوان مزد فراوانی داد و فرمود مزد اصلی این روضه را در روز قیامت خواهی گرفت.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در آیات و روایات آمده که احدی در این دنیا از پاداش نماز شب با خبر نیست اما امام صادق(ع) فرموده‌اند که اجر گریه بر حسین(ع) از همین نماز شب نیز بالاتر است و ما از تأکید فراوان امام صادق(ع) به برپایی مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) نتیجه می‌گیریم که شما مردم باید این جلسات را حفظ کنید و به نسل بعد انتقال دهید.

کد خبر 776293
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 117
  • نظرات غیرقابل انتشار: 38
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    احسنت حاجی
  • GB ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    83 60
    یک چیز یادشون رفت که فقر شهوت میاره
    • US ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      خودشون با ناکارآمدی، کار رو به اینجا کشوندن!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    67 16
    دشمن کجاست کسی که عمل وفعلی راانجام میدهدهمان نفرمقصراست این کسانی که بااین وضعیت دربازارپرسه میزنندپیکره ای ازجامعه هستنددشمن یعنی یک انگلیسی وامریکایی بی حجاب داخل این افرادباشدواینهارابه بی حجابی سوق دهد
    • علیرضا GB ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      پوشش یک انگلیسی که ما اینجا در انگلیس می بینیم شرف داره به پوشش یک زن یا دختر هنجارشکن ایرانی که در کلیپ ها می بینیم دشمن داخلی که این زنان هنجارشکن و فتنه گرکشف حجابی هستن هزاران برابر بدتر و خطرناکتر از دشمن خارجیست باید فقط و فقط گشت ارشاد با قاطعیت این فتنه گرهای کشف حجابی رو جمع کند
  • حمیدرضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    63 9
    از لحاظ شرعی چی ؟
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    79 13
    حاج اقا انصاریان رو چطور مال خودتون کردین
  • غلامرضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    شیطان از راههای مختلف سعی در گرفتار کردن انسانها داره ، یکی از این راهها و ساده ترین اون شهوت است که میتونه باکمک و همکاری زنان مستعد به این خاسته خودش برسه و مردم رو در لجن زار شهوت غرق کنه.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    کسی که به ناموس مردم نظر داشته باشه انسان نیست
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    الان دین دارها اختلاس نکردن؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    95 27
    بابا دین از دست رفته ...
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    97 21
    بهتراست پیش ازآنکه به حجاب اجباری خانمها بپردازند اول امثال ...
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    لطفا به فکر سفره مردم باشید نه نحوه زندگی مردم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    97 23
    چه حرفها تو ایران اتفاقا لباسها همه مناسبه فقط مو معلومه در ضمن ما از رمان قبل انقلاب هم حجاب داشتیم نماز وروزه هم می گرفتیم
  • همرزم هادی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    عریان بودن درنگاه عموم درکل دنیا جرم است ولی روسری وپوشش موی سر نه واین مورد هم درکشور اسلامی ایران با درایت فرهنگی واخلاقی وایجاد زندگی شرافتمندانه اقتصادی برای لج نکردن شدنی است متاسفانه این مورد خوب تشخیص داده نشده بوسیله علمای فرهیخته
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    78 19
    جناب انصاریان عزیز، جنابعالی که چند روز قبل فرمودید که به بی حجابها گیر ندهید!!!!!! گفتید بگذارید آزاد باشند. چرا چند جور حرف میزنی؟؟!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    32 74
    روی غیرت مردان باید کار بشه تا حجاب خود به خود درست بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    94 23
    وای به حال مردی که بادیدن زن بدون روسری ویا چیز دیگر از خود بیخود بشه؟!!! اگر دین واسلام به خطر بیافتد فقط وفقط با بی عدالتی، فقر اقتصادی وظلم هست در این موارد احساس خطر کنید!!!
  • سلام IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    22 52
    ای کاش آقای انصاریان در مورد دستورات حجاب در قرآن کریم هم مردم را رهنمود میکردند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    18 60
    خداوند خود حافظ کلام خود هست و دین را حفظ خواهد کرد . این وعده الله است .
  • ارس IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    63 9
    مشکل اصلی ازبین رفتن عفاف و حیا است وگرنه با حجاب کامل هم کسایی هستند که بویی از حیا و عفاف نبردند .بیشتر از مسئله نوع پوشش باید برای حیا و عفاف جوانان فکری کرد .این خودم به عنوان یه جوان ایرانی میگم.دغدغه اصلی در حوزه اجتماعی فرهنگی جامعه باید از بین رفتن پرده های حیا و عفاف باشه .
  • GB ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    65 10
    وقتی از ازدیاد جمعیت حرف میزنید جمعیت جوان نیاز به اموزش داره نیاز به کار داره نیاز به مسکن داره واصلی ترین چیزاها رفع نیازهای جنسی ‌ غذا و بهداشته وقتی فراهم نباشه فقر بوجودمیاد فقر غذایی فقر جنسی فقر بهداشتی
  • حسن IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    73 19
    بامردم باشیدمی بینیدکسی توجه به مو نداره تا شهوتی بشه
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    73 20
    حاج اقا سست ایمان شدن مردم کاربی حجابی نیست دوران قبل باوجود اینکه حجابی درکارنبود ولی مردم اعتقاداتشان قوی بود
  • ES ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    22 70
    خوب معلوم از نظر اقتصادی و نظامی و سیاسی نتوانستند مردم ایران را شکست بدهند شانس خود را از طریق بدکاران و همجنسبازان و زناکاران و خورندگان مال حرام و دزدان و دروغگویان امتحان می کنند تا عده ای ساده باور را شستشوی مغزی داده به اهداف خود برسند!
  • ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    71 18
    امام علی (ع) : آدم فقیر و گرسنه دین و ایمان ندارد. بروید فکری برای معیشت مردم کنید
  • حیدر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    72 15
    از بدبختی و نداری اکثر مردم هم روضه بخوانید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    80 19
    چرادرکشورهای اسلامی دیگرکه حجاب وبدون حجاب وجوددارنددین ازدست نرفته؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    68 12
    بقدری فشاراقتصادی برمردم تحمیل شده است که دیگر این امور جایی ندارد
  • حمزه مرادی قلعه کهنه IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    64 12
    در زمان پیامبر هم خیلی از زنان بی حجاب بودن اصلا حجابی به اون صورت نبوده پیامبر و اهل بیتش از دین زده شدن ؟؟؟؟!
  • رضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    64 11
    این همه مشکلات و بدبختی و گرانی سره مردم اومده همش گیر دادین به بحث حجاب
  • کیوان مرادعلیوند IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    14 67
    بسمه تعالی آفربن بر تفسیر این عالم بزرگ اسلام وتفسیر آگاهی سازی این عالم بزرگ عالم اسلام پرده برداری ازنقشه،مکر وحیله دشمن وهزینه های هنگفتی که بصورت برنامه ریری شده ملت آزاده، غیرتمند ومسلمان ایران هدف قرار داده اند این آگاهی ساز یبرای تمام رده های سنی مورد نیاز وبهترین مقابله بانقشه شوم شیطان بزرگگ است.لبیک یاحسین(ع)
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    59 9
    فکر کنیم اول باید جلوی فساد برخی مدیران را بگیرید
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    64 8
    چرا همه چیز را به پای بیگانگان می نویسید
  • پرویز IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    72 12
    چقدر دو تا تار مو مهم شده کاش برای همه امور این همه حساس بودید
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    57 13
    مشکل ومعضل اصلی اکثریت امت مسلمان ایران وضعیت فلاکت بار اقتصادی است کارمندان و کارگران و بازنشستگان جهت تهیه مایحتاج زندگی اولیه شرمنده خانواده هایشان هستند تورم لجام گسیخته وکمرشکنی که دولت با حذف ارزترجیحی درست کرده به اعتقادات و اعتماد اکثریت ملت به اسلام و نظام اسیب زده
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    20 69
    واجب است حکومت اسلامی با بهائیان مرتد فتنه گر برخورد عبرت آموز کند و از کیان اسلام و انقلاب و ملت دفاع کند. این جماعت محور شرارت و فساد و فتنه در تهران و ایران هستند
    • US ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      46 10
      آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    6 44
    جناب انصاریان عنایت کنند به نوحه اخیر دستجات دزفول در رابطه با مو عنایت کنند پاسخ لازم را دراین رابطه داده اند
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    61 11
    پیامبر اسلام (ص) فرمودند: از دری که فقر وارد شود دین و ایمان از پنجره خارج می شود.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    14 61
    با این زنان بی حجاب باید مثل خودشون رفتار کنید..
  • سعید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    13 40
    آفای انصاریان موضوع را داری خیلی پیچیده می کنی . هر عملی عکس العملی داره و طبیعی که تاوان سو مدیریت های ادامه دارباید داده بشه
  • Ja ad IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    56 12
    حاج آقا چرا این نوع دینی که ارائه میدی فقط با بیحجابی از بین میره و با فقر و اعتیاد و اختلاس و قتل و غارت بیت المال و ربای گسترده بانکی و کم فروشی و عدم پرداخت زکات و بی نمازی و خدا ناباوری گسترده بین جوانان از بین نمیره ؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    63 10
    ،،، زاهد و پاکدامن و دیندار بودن سر کوه اسان هست شرط این است که جنب میخانه دینداربمانی،،
  • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    20 52
    فلسفه حجاب تماما به نفع زنان است اگر مردها در دیده خود زنان را بی حجاب ببینند کم کم میل به ازدواج در آقایان کم ویا از بین میرود و میل به مسیر گناه بیشتر و زنان کم کم جاذبه خود را از دست می‌دهند برای همین است که می‌گویند در فلان کشور انکار نه انگار که بی حجابی هیچکس توجهی به دیگری ندارد آنوقت این داستان را امتیاز در نظر می‌گیرند موضوع هدفمند غرب ایجاد آشوب در کشورهای مسلمان است در آخر آنکه بیشتر ضرر را می‌کند همین خانمهای ساده لوح بی حجاب است حجاب حفاظت و عزتمندی زنان است بی حجابی یعنی مسابقه زیبایی بین زنان و سر در گمی مردان و بیماری مردان در فضای جامعه است اگر این داستان ادامه پیدا کند بجز فروپاشی خانواده ها ارمغان دیگری ندارد حجاب مربوط به جمهوری اسلامی نیست که با آن سلیقه ای برخورد شود حتی کفش هم حجاب برای پاها میباشد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    47 8
    البته نه میتوان گفت هر بد حجاب بی دین است و هر محجبه دیدار است بنده خودم معتقد به حجاب هستم اما باید دید ریشه همه این مسائل کجاست باور کنید همه ، ریشه در مسائل اقتصادی دارد و شاید خیلی از این موارد از سر لجاجت باشد متاسفانه طبق آماری که بنا به گفته بعضی مسئولن بگوش می رسد نزدیک به 30 میلیون زیر خط فقر هستند اما واقعیت بیانگر چیز دیگری است و فقر خودش باعث بسیاری گناهان هست
  • نعمت IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    53 9
    حاجی می‌فرمایید که کشورهایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند عاقل نیستند؟
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    10 52
    چه خوب است پیشنهاد آقای انصاریان را دولت مردان هم بشنوند و در بحث مساجد از اذان صبح تابعد از عشا برنامه ریزی نموده یک روز برای خواهران ویک روز مسجد برای برادران در جهت آموزش ۰کارافرینی و تولید و فروش قدمهای مثبت برداشته شود مساجد همانند روزهای دفاع مقدس باید محل شور و نشاط وجذب جوانان باشد وباید اسباب آن فراهم شود مساجد باید چند منظوره شکل بگیرد در ارتفاع پیش بینی آپارتمانهای ۷۵ متری برای جوانان همان محله هرکس ازدواج کرد دوسال رایگان اقامت کند فقط حق شارژ بدهد در عمق مساجد سالن ورزش و غذا خوری و۰۰۰۰ در نظر گرفته شود مساجد خودشان خود کفا شوند حاشیه مساجد مغازه های تجاری براساس عرصه و شهرداری‌ها کمک کنند و پروانه رایگان بدهند مساجد باید محل شور ونشاط و جذب جوانان باشد باشرایط فعلی از مساجد شروع شود و فرهنگ حسینی گسترش پیدا کند یاعلی مدد آقای انصاریان از مسجد محل خودتان شروع کن واقدام وعمل را نشان بده روحانیت در مساجد محل خودشان شروع کنند رسانه هم بیاید پای کار و برنامه ثریا یک شب برای مساجد در همین رابطه برنامه داشت دیگر پیگیری نکرد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    58 7
    حاج آقا بدعمل کردن و بدجلوه دادن اسلام بالاترین ضربه به اسلام عزیز است مگر خانم شیخ الاسلام مغنه ای و چادری نبود چند میلیارد ازبین المال را با خودش برد مگر خاوری بسیجی نمونه نبود چطوربا ۳ هزارمیلیارد تومان به کانادا رفت مگر سردار طلایی مبتکر گشت ارشاد نبود چطور الان در کانادا با خانمها در یک باشگاه مشغول ورزش است حاج آقا اصل عمل ونیت پاک است که اسلام را حفظ میکند و ایمان مردم ضربه نمیخورد متاسفانه با بد عمل کردن و بدجلوه دادن بدترین ضربات را ظرف چند سال اخیر به وارد نموده هرگاه فقر ازدری وارد شود دین ازدر دیگر خارج میشود مشکل بزرگ ملت ایران همین است
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    52 9
    قبل از ۵۷ حجاب اجباری نبود با همون زنان بی حجاب انقلاب کردیم پس زن بی حجاب میتونه طرفدار انقلاب باشه
  • رضا کامرانی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    59 9
    حاج اقا مردم الان علم دارن.
  • فقط خدا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    61 12
    پس چرا انقدر صحبت از فحشا وفساد و عریانی ‌.میکنید . چرا یادتون میره ی صحبتی از فقر و سفره خالی مردم بکنید . اون بندگان خدای که سرشون تو سطل زباله هستن . چطور یک دفعه یادتون میفته دین در خطره .
  • حمید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    66 12
    بجای گیر دادن به حجاب مشکلات رفاهی اقتصادی معیشتی مردم رو حل کنید