مجموع نظرات: ۱
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
۰ نفر

همین‌طوری هم نشاندن بچه‌ها به خصوص پسربچه‌ها سر سفره کار هر کسی نیست ولی وقتی فصل امتحانات است و غذا خوردن آن هم با ترکیبات مفید، واجب، باید سراغ ترفندهای دیگر رفت.

فيله مرغ با سيب‌زميني و گردو

همشهری آنلاین: مثلا برای غذایشان اسم عجیب‌وغریب و جذاب بگذارید. برای نمونه این غذا را می‌توانید ربط دهید به حیواناتی مثل فیل و مرغ و آنها را برای یک شام نیم ساعتی هم که شده سرجایشان بنشانید.

مواد لازم برای ۲ نفر

۳ عدد فیله مرغ
یک عدد تخم‌مرغ
یک عدد سیب‌زمینی متوسط
۱۰۰ گرم گردوی خرد شده
۲ ورق پنیر پیتزا
نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن به میزان لازم
آرد به مقدار لازم

۱. ابتدا فیله‌ها را نمک و فلفل زده و کنار بگذارید تا مزه‌دار شوند. بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه فیله‌ها را از طول با چاقو شکاف دهید، طوری که از هم جدا نشوند. نصف ورق پنیر پیتزا را هم وسط لایه‌ای که در فیله باز کرده‌اید، بگذارید. پس از آن لایه رویی فیله را روی پنیر قرار داده و با استیک‌کوب بکوبید و پهن کنید.

۲. حالا فیله‌ها را دانه دانه در آرد بغلتانید و کناری بگذارید. سیب‌زمینی را هم پوست کنده و درشت رنده کنید و در ظرفی با گردوی خرد شده مخلوط کنید. سپس تخم‌مرغ را شکسته و با چنگال خوب بزنید. فیله‌های آردی را هم در تخم‌مرغ بزنید و بعد در سیب‌زمینی رنده شده و گردو بغلتانید.

۳. روغن را در تابه گرم کنید و وقتی داغ شد فیله‌ها را در آن سرخ کنید تا مغزپخت شوند. هر دو طرف فیله‌ها را خوب تفت دهید تا طلایی رنگ شوند، سپس روی حوله‌ای کاغذی بگذارید تا روغنشان گرفته شود. برای سرو  این غذا می‌توانید از سس سفید یا قرمز استفاده کنید.

یه‌جور دیگه

می‌توانید فیله‌ها را به تنهایی در گردو هم بغلتانید و سیب‌زمینی را حذف کنید.

کد خبر 776084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 1
    با این گرانی ... نون و تخم مرغ هم آرزومون شده،پنیر پیتزا و مرغ و .....