عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: : فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه به دلیل عدم وجود زیرساخت حیاتی، به صورت غیرمجاز به جوی‌ها و کانال‌ها هدایت می‌شود و مجتمع‌ها زمینه‌ساز پر شدن زود هنگام چاه‌های فاضلاب می‌شوند.

شربیانی

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر بندی شربیانی در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم، گفت: این اتفاق جایی افتاد که خود را مهد تمدن می‌داند و باید مورد برخورد قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از معضلات اصلی و اساسی منطقه ۲۲، آب برای آبیاری فضای سبز و فاضلاب است، یادآور شد: چالش جدی در این زمینه وجود دارد و فاضلاب نیز در منطقه ۲۲ با عدم تکمیل انشعابات روبه رو است و چالش‌های قابل توجهی را ایجاد کرده است؛ البته در دوره فعلی تلاش‌هایی صورت گرفته و همکاری‌های با شرکت فاضلاب انجام شده تا تصفیه خانه در منطقه ایجاد شود که با پیشرفت قابل توجهی از سوی شرکت آبفا و وزارت نیرو مواجه نبوده است.

او با بیان اینکه تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در غرب تهران به ویژه منطقه ۲۲ یکی از مشکلات مناطق غربی تهران است، گفت: با توجه به ساخت و ساز بلندمرتبه‌ها در این بخش از شهر، تکمیل شبکه امری اجتناب ناپذیر است و کم توجهی نسبت به آن منجر به آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود.

شربیانی ادامه داد: فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه به دلیل عدم وجود زیرساخت حیاتی، به صورت غیرمجاز به جوی‌ها و کانال‌ها هدایت می‌شود و مجتمع‌ها زمینه‌ساز پر شدن زود هنگام چاه‌های فاضلاب می‌شوند؛ هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی پروژه فاضلاب منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده و از ۲۳۷ کیلومتر ۱۰۶ کیلومتر باقی مانده و با توجه به عدم اتمام کار، هنوز انشعابی اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدام اجرایی برای تکمیل شبکه انشعابات صورت نگرفته است، تصریح کرد: به شرکت آب و فاضلاب تذکر داده می‌شود در راستای مدیریت بهینه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، با هدف تسهیل در اجرا و تکمیل تصفیه خانه باید اقدامات مقتضی در حداکثر فوریت را انجام دهد.

کد خبر 775326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha