محمود عباس‌زاده در واکنش به اهانت به قرآن کریم در دو کشور اروپایی به همشهری آنلاین گفت: جهان اسلام باید با واکنش‌های جدی و شدید خود غرب را به زحمت بیاندازد. اروپاییان همگی از این اقدامات باخبرند و برای هتک حرمت به مسلمانان تقسیم کار کرده‌اند و کشورهای اسکاندیناوی را مسئول این اقدامات قرار داده‌اند.

اهانت به قرآن

همشهری آنلاین – فتانه احدی: ۲۹ تیر ماه  امسال برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد. اقدامی هتاکانه که واکنش کشورهای مسلمان را به همراه داشت. کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدامات، سفرا و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سوئد در این کشورها را احضار کردند.

در پی این اقدام جدید وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم و سفیر ایران هم به استکهلم اعزام نمی‌شود. وزیر امور خارجه ایران همچنین امروز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی با بیان اینکه سوئد باید به نفاق‌افکنی و ترویج خشونت پایان دهد، بر دستگیری و محاکمه هتاک به قرآن در این کشور تأکید کرد.

از سوی دیگر روز جمعه ویدئویی از هتک حرمت به قرآن و پرچم عراق و آتش زدن آن در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ منتشر شد. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اعضای گروهی که خود را «دانسکه میهن پرست» (وطن پرستان دانمارکی) نامیده‌اند با در دست داشتن بنرهای ضد اسلامی شعارهای توهین آمیزی سرمی دادند.هواداران این گروه به پرچم عراق و قرآن اهانت و همچنین اهانت به قرآن کریم را به صورت مستقیم از طریق حساب کاربری این گروه در پلتفرم «فیسبوک» پخش کردند. این گروه می‌گوید، این اقدام موهن خود را در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد انجام داده است. این گروه افراطی اقدام موهن خود را در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس انجام داد.

این اقدام نیز از سوی ایران با واکنش شدید مواجه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که از منظر جمهوری اسلامی ایران، دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و نیز پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسئول بوده و در این زمینه افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی دولت دانمارک است.

تقسیم کار برای اهانت به مسلمانان؛ کل اروپا از این موضوع اطلاع دارد | مجلس فردا واکنش جدی نشان خواهد داد | نباید سکوت، کم‌کاری و تعلل کرد

 محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره به همشهری آنلاین گفت: اروپاییان چنین اقدماتی را معمولا به چند کشور اسکاندیناوی می‌سپارند. دولت این کشورها نیز از این کار بی اطلاع نیستند. چرا که این اقدام بسیار حساس است و با حساسیتی که بیش از یک میلیارد مسلمانان جهان البته همه بشریت چرا که اعتقاد جز حقوق طبیعی انسان‌هاست و اینکه به اعتقاد یک میلیارد مسلمان توهین کردن، آن هم به کتاب مقدس و آسمانی آنها اقدام کوچکی به شمار نمی‌رود. آنها قطعا از این اقدام اطلاع داشته‌اند.

عباس زاده ادامه داد: در واقع به نظرم کل اروپا از این موضوع اطلاع دارد. از سوی هژمونی غربی تقسیم کاری شده است و این کارها به چند کشور اسکاندیناوی محول شده است.

وی با تاکید بر واکنش قطعی جهان اسلام به این رفتارها اظهار کرد: به نظرم سازمان کنفرانس اسلامی حتما باید در این زمینه واکنش عملی نشان دهند. یعنی کاری کنند و واکنشی نشان دهند که برای غربی‌ها و کشورهای عامل این اقدام هزینه داشته باشد.

عباس زاده ادامه داد: صرفا به صدور به بیانیه بسنده نکنند، کاری کنند که برای این دولت‌ها هزینه داشته باشد.کسانی که مرتکب این عمل شدند، باید به شدت تنبیه شوند تا برای دیگران عبرتی باشد. نباید دیگر در این زمینه سکوت، کم‌کاری و تعلل کرد.

این نماینده در مورد اقداماتی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند انجام دهد هم تصریح کرد: مجلس نیز باید کار پارلمانی خود را در این زمینه صورت دهد. از فردا مجلس بازگشایی می‌شود و قطعا مجلس در این زمینه واکنش مناسب را به نمایش خواهد گذاشت.

عباس زاده همچنین در باره پیشنهاد سید حسن نصرالله مبنی بر تحریم کالاهای این کشورها از سوی  مسلمانان گفت: واکنش جهان اسلام باید جدی و هزینه بر باشد. تحریم یا هر اقدامی مثل تحریم. این کارها باید غرب را به زحمت بیاندازند تا در آینده این اتفاقات تکرار نشود.

کد خبر 775185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 4
    هدفشون اینه جنگ مذهب راه بیفته . لابیهای خبیثی در اتحادیه اروپا هست.