سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

شهردار منطقه۱۲ در دیدار با رئیس هیأت‌مدیره خانه مداحان، از برنامه‌ریزی برای تشییع و تدفین پیکر یک شهید گمنام در این مجموعه خبر داد.

ديدار شهردار منطقه12 با مرتضي طاهري

به گزارش همشهری آنلاین، «وحیدرضا انارکی محمدی» در دیدار با حاج «مرتضی طاهری» رئیس هیأت‌مدیره خانه مداحان اهل بیت(ع) که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم انجام شد،.درباره افزایش تعاملات برای برگزاری عزاداری‌های ایام محرم بحث و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با بازدید از بخش‌های مختلف خانه مداحان همراه بود، درباره جانمایی مقبره‌ای برای تدفین پیکر یک شهید گمنام در محوطه این خانه و برپایی مراسم برای تشییع آن شهید والامقام تصمیم‌گیری شد.

شهردار منطقه۱۲ دراین‌باره گفت: «‌همه شیعیان در سراسر کشور، در تدارک تسهیلات و ادوات لازم برای ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یارانش به‌سر می‌برند و ما نیز در شهرداری منطقه همچون دیگر عاشقان آن حضرت، با جدیت کامل به استقبال ماه محرم می‌رویم.»

انارکی محمدی با تأکید بر خدمت به هیئات مذهبی به عنوان سکانداران برپایی عزاداری‌های مردمی افزود: «خدمت به هیئات مذهبی، خدمت به سالار شهیدان(ع) است و رضایت پروردگار و عنایت ائمه(ع) را برای هرکسی که گامی در این راه بردارد، در پی خواهد داشت. به همین منظور، بازدید از همه هیئات مذهبی سطح منطقه به منظور بررسی مشکلات و کمک به رفع آنها در دستورکار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه قرار دارد که در این ایام انجام خواهد شد.»

شهردار قلب طهران با بیان اینکه برجسته‌ترین و قدیمی‌ترین هیئات مذهبی در این منطقه واقع شده، عنوان کرد: «ماهیت مردمی‌بودن این عزاداری‌ها سبب ماندگاری آنها در طول تاریخ بوده و جلوه‌های هنری خلاقانه‌ای در قالب‌های مختلف همچون مداحی، چاووشی‌خوانی، برپایی تعزیه و... ایجاد کرده که این جلوه‌ها، میراث معنوی این مرزوبوم به‌شمار می‌رود. ازاین‌رو ما نیز در شهرداری منطقه در این ایام در کنار مردم خواهیم بود و تلاش می‌کنیم در برنامه‌های آنان مشارکت فعال داشته باشیم.»

به گفته محمدی، سیاه‌پوش‌کردن سطح منطقه، ساختمان‌های ستادی و نواحی، برپایی عزاداری در فضاهای باز و قرائت زیارت عاشورا و مشارکت در برپایی نمایشگاه عطر سیب در میدان آیینی امام حسین(ع) از دیگر اقدامات شهرداری منطقه در این ایام است.

کد خبر 774426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    روح آن شهید والامقام شاد