دیشب اختتامیهٔ هفتهٔ غدیر در حرم امام علی (ع) برگزار و از محراب تاریخی حرم امیرالمومنین رونمایی شد.

حرم

به گزارش همشهری آنلاین، محراب «زرین‌فام» حرم علوی ۸۰۰ سال پیش در کاشان ساخته شده بود. این محراب توسط هنرمندان ایرانی مرمت شده و به موزهٔ حرم در شبستان حضرت زهرا (س) منتقل می‌شود.

مراسم اختتامیه هفته غدیر شب گذشته در حرم امام علی علیه‌السلام برگزار شد. در این مراسم پس از سخنرانی و مداحی درباره امیرالمؤمنین علیه‌السلام، از خادمان برگزیده حرم که در جشن غدیر فعالیت داشتند، تقدیر به عمل آمد.

در جشن غدیر سال جاری، یک هزار و ۵۰۰ نفر در کنار خادمان حرم امام علی علیه‌السلام در نجف اشرف به اجرای ۴۰ برنامه پرداختند. علاوه بر این، شب شعر با حضور شاعرانی از کشورهای عراق، یمن، کویت و بحرین در مدح امیرالمرمنین علیه‌السلام برگزار شد.

در مراسم اختتامیه جشن غدیر، از محراب «زرین فام» حرم علوی که توسط گروهی از هنرمندان ایرانی به همت ستاد توسعه و بازسازی عتبات مرمت شده بود، با حضور جمعی از کارشناسان معتبر بین‌المللی و سازمان یونسکو رونمایی شد. محراب تاریخی حرم امام علی علیه‌السلام با قدمت ۸۰۰ سال در کاشان ساخته شده که با کسب اجازه از آیت‌الله سیستانی این محراب پس از بازسازی به موزه حرم مطهر علوی واقع در صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها منتقل می‌شود.

در جشن غدیر سه میلیون زائر از کشورهای مختلف به زیارت حرم علوی مشرف شدند. در ادامه تصاویری از اختتامیه هفته غدیر در حرم علوی را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 773065
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha