یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس در خصوص لایحه بودجه 88 تصریح کرد:

اخطار قانون اساسی به رئیس مجلس وارد نیست به نظر من برداشت ایشان از عملکرد مجلس اشتباه بوده است.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا باهنر در این خصوص گفت: تطبیق مصوبات مجلس با قانون اساسی، وظیفه شورای نگهبان است نه رئیس‌جمهور. [متن نامه رئیس جمهور به مجلس درباره بودجه 88]

وی گفت: ما منتظر نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه 88 هستیم و درجلسه ظهر فردا، ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 88 در جلسه علنی مجلس، برطرف خواهد شد، اگر همچون سال‌های گذشته، یکی دو مورد ازاین ایرادات برطرف نشود، آن‌را به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌فرستیم.

باهنر با بیان اینکه رئیس‌جمهور در نوشتن این نامه شتابزده عمل کرده است، افزود: اینکه ایشان اصلاحات مجلس در لایحه بودجه 88 را نپذیرفته و آن‌را به منزله تغییرات اساسی و تبدیل لایحه دولت به طرحی از سوی نمایندگان، دانسته است؛ صحیح نیست.

وی تصریح کرد: درحقیقت مجلس همان کاری را کرده است که ظرف 29 سال گذشته انجام داده است. کما اینکه هر سال لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارجاع شده و مجلس با اعمال اصلاحاتی آن‌را مصوب می‌کند. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد.

نایب رئیس مجلس افزود: اگر منظور دولت این است که لایحه‌اش بدون هیچ‌گونه تغییری به تصویب مجلس برسد، پذیرفتنی نیست. چرا که تصویب لایحه، در گرو اعمال اصلاحاتی در آن است.

کد خبر 77265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز