در جریان افتتاح نمایشگاه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو پایتخت روسیه، وزیر فرهنگ روسیه، از هدیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غافلگیر شد.

هفته فرهنگی ایران در روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان بازدید مشترک وزرای فرهنگ ایران و روسیه از نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در مسکو، اثر در حال ساخت یک مجسمه‌ساز معروف ایرانی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همتای روسی تقدیم شد.

این اثر فاخر که در حین برگزاری نمایشگاه و در طی سه روز ساخته شد، سردیس لئو تولستوی، نویسنده شهیر روسی و صاحب آثار ادبی گسترده در سطح جهانی است.

بنا بر اعلام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این اثر هنری پس از تکمیل نهایی تقدیم وزیر فرهنگ روسیه خواهد شد. خانم اولگا لیوبیموا، وزیر فرهنگ روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از این هدیه ارزشمند، اعلام کرد که این اثر همزمان با سالگرد تولد لئو تولستوی در محل موزه تولستوی رونمایی و نصب می‌شود.

کد خبر 771972
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    1 0
    وزیر ارشاد به چه مجوزی اموال و آثار هنری این مملکت را حاتم بخشی میکند به روس هائی که در سرتاسرِ تاریخ ایران اگر بیشترین ضربه را از پشت به این کشور وارد نکرده باشند، کمتر از دیگران هم ضرر و زیان نرسانده اند. آیا هزینه ساخت و احداث این اثر هنری را از حاصل دسترنج و کار و تلاش خودش پرداخت نموده؟ در یک بازدیدِ مقام کشور آلمان در زمان رضا شاه، گفته اند که رضا شاه یک تخته فرش نفیس هدیه میکند به آن شخص. بعد از آنکه رضا شاه به آلمان دعوت شده و سفر میکند، هنگام باز گشت آن مقام آلمانی خطاب به رضا شاه اظهار میکند که: شما در سفری که بنده در ایران داشتم یک هدیه نفیس بمن تقدیم نمودید، ولی متاسفانه بنده اجازه ندارم که چیزی از اموال ملتم به شما هدیه بدهم. آن رفتارِ یک نامسلمان و این رفتارِ مسلمان ها که بدون اذن ملت خود اموال بیت المال را حاتم بخشی میکنند.🙄