عضو شورای شهر تهران گفت: قرارداد ۱۰۰ دستگاه متروباس بسته شده و این دستگاه حمل و نقل عمومی وارداتی است که تا مهر وارد می‌شود.

متروباس

سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران، آمار و ارقام عجیب و غم انگیزی از وضعیت اتوبوسرانی تهران که تحویل مدیریت شهری جدید داده شده‌است، ارائه می‌دهد. آماری که وضعیت اسفناک حمل و نقل عمومی در تهران را نشان می‌دهد و علت ترافیک شدید در معابر شهر را روشن می‌سازد. او می‌گوید: « زمانی که دوره پنجمی‌ها شهر را از آقای قالیباف تحویل گرفتند، بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس تحویل داده شد که بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال بوده است. زمانی که در سال ۱۴۰۰ ما شهر را تحویل گرفتیم، ۳ هزار اتوبوس داشتند که ادعا کردند ۱۸۰۰ اتوبوس فعال است اما طی آماری که ما گرفتیم عملا ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال بود. در ۴ سال دوره قبلی مدیریت شهری نه تنها یک عدد اتوبوس به شهر اضافه نشد، بلکه ۲ هزار دستگاه اتوبوس هم از رده خارج شده است در اصل اتوبوسرانی را نابود کرده بودند و به پارکینگ قبرستان اتوبوس‌ها تبدیل شده بود.»

او افزود: « البته ما از بین همان اتوبوس‌هایی که آنها به پارکینگ فرستاده بودند می‌گردیم و اتوبوس‌هایی که کم هزینه هستند و می‌توانیم اورهال کنیم با تعویض قطعات آنها را نوسازی می‌کنیم و برنامه داریم که ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس را از قبرستان اتوبوس‌ها بیرون بکشیم و با تعمیر و نوسازی وارد خطوط کنیم.»

آقامیری دلیل این بی‌توجهی در دوره مدیریت قبلی را اینگونه توضیح داد: « قطعات یدکی را تأمین نکرده بودند و نمی‌رفتند خرید کنند و رها شده بود. در همان ایام هم دوران کرونا بود و مسافران اتوبوس کم بود در نتیجه آنها هم ول کرده بودند و اصلا به این فکر نکرده بودند که بالاخره دوران کرونا تمام می‌شود. ما از ۸۵۰ اتوبوس فعال به ۲۵۰۰ اتوبوس رسیده‌ایم و تا آخر سال جاری به ۵ هزار اتوبوس می‌رسیم و تا پایان این دوره مدیریت شهری قطعا در تهران ۱۰ هزار اتوبوس خواهیم داشت. با توجه به نیاز و استانداردهای شهر باید ۱۰ هزار اتوبوس تأمین شود. ما زمانی که شهر را با ۸۵۰ اتوبوس تحویل گرفتیم در آستانه مهر بودیم مراکز آموزشی هم باز شده بود البته تعدادی اتوبوس طی تفاهم‌نامه‌هایی که ازقبل بسته شده بود وارد شد که البته پول آن را هم نداده بودند ما پول را دادیم و اتوبوس‌ها را وارد کردیم و بخشی از ناوگان را تجهیز کردیم.

۱۰۰ دستگاه متروباس وارد تهران می‌شود

عضو شورای شهر تهران درباره میزان استفاده از خودروی شخصی در تهران گفت: در حال حاضر میزان استفاده از خودروی شخصی حدود ۷۰ درصد است یعنی بخش عمده‌ای رفت و آمدها با خودروی شخصی انجام می‌شود. هر اتوبوس ۵۰۰ تا هزار مسافر جابه‌جا می‌کند و اگر ما تعداد اتوبوس را بیشتر کنیم قطعا بار ترافیکی کمتر می‌شود و مردم بیشتر به سمت حمل و نقل عمومی می‌روند و الودگی هوا و ترافیک کمتر می‌شود. بعد از کرونا همه جا باز شد و بخش عمده‌ای از مشکلات دیده شد؛ سیستم‌ هم فرسوده بود و تجهیزات خریداری نشده بود.

او همچنین از ورود اتوبوسهای جدید در تهران خبر داد و گفت: در مهر سال جاری اتوبوس‌های جدید وارد می‌شوند و متروباس‌ها هم وارد خطوط می‌شوند متروباس‌ها سه اتوبوس به هم چسبیده هستند که ظرفیت بالای ۳۰۰ نفر را در جابه جایی‌ها دارند و به روزترین مدل اتوبوس است البته به نوعی این متروباس‌ها طراحی شده که افراد سالخورده هم می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند.قرارداد ۱۰۰ دستگاه متروباس بسته شده و این دستگاه حمل و نقل عمومی وارداتی است البته ما این متروباس‌ها را به شرط انتقال فناوری به داخل کشور خریداری کردیم.

کد خبر 770593
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha