مالزی روز جمعه اعلام کرد که علیه پلتفرم‌های متا (META.O) به دلیل تولید محتوای مضر اقدام قانونی می‌کند.

شرکت متا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، مالزی روز جمعه اعلام کرد که علیه پلتفرم‌های متا (META.O) به دلیل حذف نکردن پست‌های «نامطلوب» شکایت می‌کند. دولت انور ابراهیم، نخست وزیر، از زمان به قدرت رسیدن در ماه نوامبر، پس از انتخاباتی که در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار و منجر به افزایش تنش‌های قومی شد، قول داده است که از انتشار پست‌های تحریک‌آمیز درباره نژاد و مذهب، جلوگیری کند.

کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی در بیانیه ای اعلام کرد فیس بوک اخیرا با حجم قابل توجهی از محتوای نامطلوب مربوط به نژاد، خانواده سلطنتی، مذهب، افترا، جعل هویت، قمار آنلاین و تبلیغات کلاهبرداری مواجه شده است.

این سازمان گفت که متا با وجود درخواست‌های مکرر نتوانسته است اقدامات کافی را انجام دهد و اقدامات قانونی برای ارتقای مسئولیت‌پذیری در مورد امنیت سایبری و حمایت از حقوق کاربران ضروری است.

متا درباره این شکایت اظهار نظری نکرده است. 

کمیسیون در پاسخ به این سوال که چه اقدامات قانونی ممکن است انجام دهد، در بیانیه‌ای ایمیلی در روز شنبه گفت که اجازه سوء استفاده از امکانات شبکه یا خدمات برنامه می‌تواند طبق قانون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی در سال ۱۹۹۸ تخلف باشد.

بیشتر بخوانید:

این قانون همچنین می‌گوید که در صورت اقدام نکردن، مالزی می‌تواند متا را به جرم «تهیه عمدی ابزار و کمک به فعالیت مجرمانه» متهم کند. فیس بوک بزرگترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مالزی است که تخمین زده می‌شود ۶۰ درصد از جمعیت ۳۳ میلیونی این کشور دارای حساب کاربری ثبت شده باشند.

در سطح جهانی، شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی که شامل متا، یوتیوب گوگل و تیک تاک می‌شوند، اغلب در مورد محتوای پست شده در پلتفرم هایشان تحت قوانین نظارتی قرار دارند. برخی از دولت‌های آسیای جنوب شرقی اغلب درخواست حذف محتوا را داشته‌اند. 

کد خبر 769162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha