همشهری آنلاین: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، با صدور اطلاعیه​ای فراخوان اعزام مشمولان متولد 1369 و احضار مشمولان متولد 1370 را اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر مفاد بیانیه‌ای که این سازمان در این باره داده است به این شرح است:

1- به موجب ماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی ، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است.

در اجرای این وظیفه همه اتباع ذکور مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات آن قانون هستند.

2- مشمولان متولد سال 1369 و قبل از آن که در سال 1387 به وضعیت آنان رسیدگی شده و واجد شرایط اعزام به خدمت شناخته شده اند در سال 1388 به خدمت دوره ضرورت اعزام می‌شوند.

3- اتباع ذکور متولد سال 1370 موظفند در سال 1388 برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت خود با مراجعه به دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی دریافت و متناسب با وضعیت خود برگه های مربوط را تکمیل کنند و مدارک لازم را به دفاتر یادشده برای ثبت اطلاعات تحویل دهند.

4- نیروهای نظامی و انتظامی که در سال 1388 و یا قبل از آن مشمولان متولد 1370 را به عنوان پایور ثابت استخدام کرده اند، بایستی گواهی آن را به صورت جمعی به نشانی تهران، میدان سپاه، سازمان وظیفه عمومی ناجا، مرکز عملیات مشمولین و یا به تهران صندوق پستی 313-16415 ارسال کنند.

5- مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها درخواست صدور معافیت تحصیلی برای مشمولین متولد سال 1370 شاغل به تحصیل در موسسات آموزشی مربوط را به صورت کلی و در لوح فشرده به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنند.

6- مشمولان متولد سال 1370 مقیم خارج از کشور برای تعیین وضعیت مشمولیت خود باید به نمایندگی های کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند.

کد خبر 76855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز