حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به ادعاهای یک فعال توییتری با عنوان «عروس‌بازی در اوقاف» پاسخ داد.

خاموشی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی مجیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتشار موضوع در فضای مجازی توسط آقای اشتری از سر بی‌انصافی و ناآگاهی ایشان است، اظهار داشت: از همین جا اعلام آمادگی می‌کنم که قابلیت این وجود دارد که در یک برنامه زنده گام به گام پیش ببریم و پاسخ بدهیم که ببینیم حرف کی حق است و کی ناحق حرف زده است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین تمامی موقوفات زراعی در دوران پهلوی در قانون اصلاحات ارضی از وقفیت خارج شده و بعد از انقلاب اسلامی با فتوای حضرت امام(ره) و قانون ابطال موقوفات به وقفیت برگشت، یعنی عرصه به وقف برگشت، ولی حقوق متعلق به کسی که در دوران اصلاحات ارضی زمین‌ها را خریداری کرده، باقی ماند.

مجیدی ادامه داد: یعنی اگر تا سال ۱۳۶۳ که قانون ابطال وضع شده، زراعت می‌کند، حق نسق زراعی برای او متصور است و اگر اعیانی ساخته، حقوق اعیان یا تملک اعیان دارد. بنابراین این حقوق چه اعیانی، چه نسق و چه ریشه باشد،‌ قابل خریدوفروش بین افراد است و به اوقاف هم هیچ ارتباطی ندارد. یک حق قانونی، رسمی و شرعی است که افراد مختلف می‌تواند نقل و انتقال بدهند، فقط بعد از نقل و انتقال به موقوفه اطلاع داده می‌شود و موقوفه کارشناس رسمی دادگستری دعوت می‌کند.

وی یادآور شد: بسته به نوع حقوق (نسق، اعیان تجاری و مسکونی) هر شخص بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حق پذیره از قیمت کارشناسی را پرداخت کند. فرض کنید اگر کسی مالک این حقوق باشد، ۱۰۰ میلیون خریده بودم و بعد از چند سال یک‌میلیارد تومان فروختم. اگر برای آن ۱۰۰ میلیون تومان در ابتدا پذیره موقوفه را پرداخت کرده باشم، وقتی کارشناس را یک‌میلیارد را قیمت‌گذاری می‌کند، برای ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. یعنی از ۹۰۰ میلیون تومان ۱۰ درصد به عنوان پذیره موقوفه گرفته می‌شود.

مجیدی تصریح کرد: این پذیره برای موقوفه در سال ۱۳۹۵ بین آقای صفویه و خانم چایچیان ردوبدل شده است. بنابراین پذیره موقوفه به قیمت کارشناسی روز پرداخت شده و این قیمت به همان قیمت سایر پرونده‌های قم‌یک در همان روز بوده است. یعنی این‌طور نیست که قیمت این معامله ۱۰ هزار تومان بوده باشد، ولی باقی ۲۰ هزار تومان بوده است. همه در همین ردیف قیمت ۱۰ هزار تومان، ۹ هزار تومان و ۸ هزار تومان و در همسایگی همدیگر قرار داشته است.

وی یادآور شد: این حقوق یعنی نسق زمین به صورت قانونی و رسمی بین ۲ طرف جابه‌جا شده و پذیره موقوفه توسط خریدار پرداخت شده است. سند اجاره رسمی برای این زمین ۱۵۰ هکتاری تنظیم شده و اجاره‌ای که برای ۱۵۰ هکتار نوشته شده، اجاره کاملا رسمی و قانونی است. همین الآن در بیدستان که بهترین پلاک موقوفه زراعی و کشاورزی است، هر هکتار بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان در سال قیمت‌گذاری می‌کند. یعنی اجاره یک سال یک هکتار زمین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان است. یعنی عجیب و غریب و خارج از عرفی نیست و کاملا قانونی و رسمی اتفاق افتاده است.

مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه موقوفه به صورت متولی‌دار مدیریت می‌شود و به مدیریت اوقاف نیست که ما واگذار کرده باشیم، تصریح کرد: زمین دارای حق بوده و بلامعارض نبوده که اوقاف به کسی واگذار کرده باشد. زمین دارای حق نبوده و بلامعارض نبوده که اوقاف به کسی واگذار کرده باشد. از همه مهمتر این خریدوفروش در زمان ریاست آقای خاموشی در سازمان تبلیغات بوده، نه در زمان ریاست ایشان در سازمان اوقاف.

مجیدی یادآور شد: آقای خاموشی در مهرماه ۱۳۹۷ به ریاست سازمان اوقاف انتخاب شدند، ولی این معامله در سال ۱۳۹۵ بین خریدار و فروشنده انجام شده است.

وی گفت: آماده‌ایم در هر مرکز و مرجعی این فرد راضی باشد، به این ادعاها پاسخ دهیم و قطعا مباحث قضائی پیگیری می‌شود و به اتهام نشر اکاذیب از ایشان شکایت خواهد شد.

کد خبر 768026
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 85
  • نظرات در صف انتشار: 524
  • نظرات غیرقابل انتشار: 410
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    چرا به اسم پسر آقای خاموشی قرار داد تنظیم نشده و به اسم عروسش زده اند ؟همین کارهاست که موضوع بو دار می شود و زیر سؤال می رود مگر فرزند آقای خاموشی و امثال ایشان در کشور حق حیات و زندگی کردن ندارند که می ترسند خودشان طرف معامله بشوند و بنام عروسشان میزنند که نه جای زمین را می فهمند و نه سر از معامله در می آورند اگر بنام پسر اقای خاموشی بود خیلی بهتر قابل دفاع بود ولی همین که بنام عروسش هست اسمش پنهان کاری می شود. پنهان کاری چرا ؟
    • عباس IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      77 18
      هسسسس مهریه هست
  • سید مظفر IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    دیگه این توجیه ها برای ملت پشیزی نمی ارزد
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    این آقای خاموشی ویا عروس ایشان این همه پول را از کجا آورده اند تاچند صد هکتار از اراضی موقوفه را خریداری کنند ...
  • سکوت IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    چرا سرمایه این ملت در دست محدود افرادی باشد که حیف و میل می شود
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      آقای خاموشی از تجار بزرگ تهران هستن تو که خبر نداری بهتره حرف نزنی ...
  • مجید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    از این قیمتها چرا برای مردم عادی نیست که کشاورزی کنند فقط وابستگان؟؟!!!!!!!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    625 9
    شما تصور کنید که آقازاده ایشون چه کارهای ازشون بر میاد وقتی عروس خانم همچین شاهکاری کردند
  • علیرضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    هر چه بگندد نمکش میزنند، وای بروزی که بگندد نمک!!
  • علی TR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    484 8
    ما که نفهمیدیم چی گفت
    • ناشناس IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      اگه اینو نفهمیدی که دیگه خیلی راحتی. راحت برات میگم. یک بهره بردار حق بهره برداری خودش رو از یک زمین زراعی فروخته به شخص دیگری. هر دو اشخاص حقیقی هستند. در این بین حق مالک که اوقاف هست رو طبق نظر کارشناس دادگستری طبق روال معمول همه این معاملات پرداخت کردند. کاری که در کشور هر روز انجام میشه و در تمام کشور هم املاک وقفی داریم. حالا یک نفر گفته چون تو رییس اوقافی این ملک رو به عروست مفتی دادی. غافل از اینکه املاک وقفی همه کار بر شخصی دارند. البته املاک هم زمانی امتیاز بهره برداریشون معامله شده که طرف اصلا رییس اوقاف نبوده و دوسال بعد شده رییس.از همه جالبتر اینکه این رییس خانوادگی از تجار قدیمی بازار هستند و حتما عروسشم از همین طبقه هست.البته مورد آخر حدسی هست و دقیقا خبر ندارم.
  • Cub IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    کجاست این زمینا به ما هم بدید اینجا زمین هکتاری صدملیون اجارشه
    • ناشناس IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      اولا از این زمینهای اوقافی در کشور زیاد هست و اغلب هم بصورت کلی وقف شده که شامل چاه عمیق و قنات و باغ هست. دوما شما مکه در مریخ هستیکه اجاره زمین کشاورزی سالی صد میلیون هست؟؟؟ مگه درخت سکه یا طلا توش میکارید؟؟ چه محصولی داره که شما فقط صد میلیون اجاره میدید و برای خودتان هم میمونه؟؟ !!!! قیمت زمین کشاورزی در بهترین نقطه کشور به صد میلیون نمی‌رسه ختی در شمال کشور آنوقت شما صد میلیون اجاره میدی؟؟ خجالت نمی‌کشی که بقیه رو مثل خودت فرض میکنی و از این حرفهای خنده دار میکی؟؟؟ فکر کردی همه بچه شهری هستن و تا حالا زمین ندیدن و خبری هم از وصعیبت درآمد و کشاورزی زمین زراعی ندارن؟؟ اصلا تو در ایران هستی یا از آلبانی داری نرخ میدی؟؟ اجاره زمین کشاورزی صد میلیون!!!!! خلاصه از این زمینها برای اجاره زیاد هست. به شورای روستا یا اداره اوقاف شهرستان مراجعه کن و بخر‌ . قیمت هم با فروشنده و یا بهره بردار قبلی هست نه اوقاف. اوقاف فقط حق خودش و اجاره بها سالانه را به نرخ روز که نظر کارشناس دادگستری لحاظ میشه رو میگیره. لقبش مال بهره بردار قبلی هست.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    من که این توضیحات رو نفهمیدم چی شد اما حس خوبی ندارم به این موضوع
    • امین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      316 5
      واقعا زمین کشاورزی هکتاری ۶۰ و۷۰ ولا با این قیمت تو کویر لوت نمیدن راستی تو کشور چه خبر ما از مناطق جنوب کشور میایم سمت کرج وقزوین زمین بالای ۱۰۰میلیون اجاره میکنیم
    • ناشناس IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      جناب امین اولا این مبلغ مثال بود نه نرخ. دوما اجاره زمینهای اوقاف یک مورد هست و حق بهره برداری که بهره بردار قبلی اونو میگیره یک مورد دیگه. شما اصلا متوجه نیستی موضوع چیه.دوما در قزوین چی میکارید که در یک هکتار صد میلیون اجاره میتونید بدین؟؟ یعنی در یک هکتار شما درآمد بالای صد میلیون دارید؟؟ از دروغ بافتن چه خیری بشما میرسه؟؟ من از هشت هکتار زمین و چهل ساعت آب چاه هست اینچ زیر صد و پنجاه میلیون درآمد سالانه در میارم بعد شما از یک هکتار صد میلیون؟!!!!! بالاترین نرخ درآمد در زمین زراعی متعلق به زعفران‌کاران و شالیکاران هست که هیچکدام این مقدار درآمد سالانه از یک هکتار زمین ندارند. دروغ گفتن شما را به هیچ جایی بجز خود کول زدن نمی‌رساند.
    • افشین IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      8 109
      امین واقعا نمیفهمی یا خودت رو زدی به نفهمی. اولا زمین کشاورزی در هیچ کجای این کشور صد میلیون درآمد نداره که بخواد صد میلیون اجاره داشته باشه و این یک دروغ بزرگ هست. دوما اجاره زمین وقفی با زمین شخصی تفاوت داره چرا که شما مبلغ زیادی رو به کاربر قبلی میدی. راحت بکم تا بفهمی. شما یک مغازه رو میری اجاره می‌کنی. یکنفر دیگه مغازه کناری رو می‌ره سرقفلی می‌کنه. آیا اجاره اون به صاحب ملک با اجاره شما که هیچ پرداختی نداشتی یکی هست؟؟ حق بهره برداری همان سرقفلی حساب میشه. املاک وقفی بخاطر داشتن بهره بردار یا مستاجر قبلی اجارش بسیار پایینتر از ملکی هست که پولی بابت سرقفلی یا حق بهره بردار پرداخت نشده. افتاد؟؟ بعید می‌دونم.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      85 4
      زمین تو کوره دهات ها دیم دویست تومنه انگار تو در مریخ تشریف داری
  • محمود IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    نشر اکاذیب وخراب کردن ذهن جامعه پیگردقانونی دارد
    • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      5 108
      چون برخورد قاطعی با اینجور فرافکنیها و شبه افکنی ها صورت نگرفته هر کسی بخودش اجازه میده که یک حرفی بندازه وسط. بعضی‌ها سهم خواهی میکنند و برخی دیگر برای مطرح شدن و برخی دیگر از سر نادانی و من اطلاعاتی. در همین نظرات بالا ببین چی نوشتن. نود درصد معنی ملک وقفی رو نمیفهمن.
  • مجتبی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    اقای خاموشی حق اب وگل دارند واقعا زشته بخاطر فقط ۱۵۰هکتار زمین اینطوری حاشیه سازی میکنید،فردا در پیشگاه احدیت باید جواب بدید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      موندم مثبت بدم یا منفی ؟ کنایه گفتی یا جدی؟
  • کاوه آهنگر IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    آیا کسی فهمید چی گفت؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    273 5
    قدیمی ها میگفتند دسته داس چه بلرزد چه بشکند ،
    • ناشناس IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      3 42
      چه ربطی داره
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    314 5
    به ما مردم عادی هماز این زمینهای هکتاری میدید؟! ما هم ده درصد موقدفه را میدیم!!! ...
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      92 7
      آقا یا خانم ناشناس تو چرا کاسه داغ تر از اش شدی داری حمایت میکنی اولا مگر توی این مملکت قحطی کشاورز هست که عروس خانم شدن کشاورز دوما کجای این مملکت به یک کشاورز به این راحتی و ارزونی زمین میدن سوما توی این چهل سال اوقاف کدوم مرتبه از درآمدش وهزینش توی این مملکت سند واقعی به مردم نشون داده بهتره سرتو از لای برف در بیاری یا خودتم سهم داری از موقوفات شخصی اوقاف
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    367 3
    میگه قیمت اجاره هرهکتار امروز در بهترین منطقه بین 50 تا 70 هزار تومان است دروغی به این بزرگی را کی باید باور بکند
  • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    357 4
    به به اقاسیدخداقوت خسته نباشید اقابهشت نصیب شماست
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    252 3
    والله به تعدادی از کارکنان شهرداری و جهاد کشاورزی و تمام افراد خانواده شان در رشت زمین شهری داده اند. وای به حال بالاترها
  • مرتضی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    286 5
    آقای کارشناس رو هم با پول می‌خرید و قیمت پایین واس خودتون می‌زارید و حق مردم را پایمال میکنید
  • احمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    223 3
    امیدوارم همانطور که گفتید باشد ...زور و زر و تزویر دخلی نداشته باشد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    223 6
    وقف برای کسانی که وارث ندارند و می خواستند کار خیری انجام بدهند یک امکان بود که متاسفانه این امکان هم با این کارها موجب بی اعتمادی خیرین می شود
  • مجید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    188 2
    انشالله که حقیقت نداشته باشه ...وای روزی که بگندد نمک
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    186 6
    باسلام یعنی اگه بنده هم خریدارباشم با همین شرایط به من واگذار میشه یا باید دارای رانت و واسطه خیرخواه باشم،
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    158 7
    خیلی ها باورشون اینه که اشتری الکی چیزی نمی گوید الله اعلم
  • سید IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    164 3
    وحشتناکه اجاره سالانه بهترین اراضی هکتاری 50تا70هزار تومان ؟! اصل این قانون مشکل داره دم مجلس و دولت و اوقاف هم گرم
  • کاظم IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    خبر نگار باید اعدام شود تا درس عبرتی باشه برای خبرنگاران دیگر
    • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      67 3
      آقازاده هستی یا از فامیلهاشونی!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    213 9
    چه زیبا همه چیز را قانونی و شرعی جلوه میدهند ولی افسوس برای عموم جامعه این استدلال را نمی پذیرند
    • ناشناس IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      4 76
      چه زیبا. به اندازه یک پیاز اطلاعات وقفی ندارید و نه از قانون و نه از شرع خیری دارید و نظر هم میدهید. معامله بین دو طرف که حقیقی هستند و مال استیجاری با حق بهره برداری را معامله کردند و حق مالک را هم پرداخت کردند که دیگر جلوه دادن ندارد. ضمنا از این املاک اوقافی تا دلت بخواد در کل کشور برای خریدن یا همان اجاره کردن زیاد هست برای عموم هم قابل دستیابی. چیزی که شما و اشتری یا نمی‌دانید و یا میدانید و صرفه تان در آنست که خود را به ندانستن بزنید‌
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      36 1
      خیلی از اعدام کردن خوشت میاد
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    چرا با آبروی سید بزرگوار بازی می کنید ایشان اولاد پیامبر و مسئولان نظام مقدس اسلامی هستند تشویش افکار عمومی و تبلیغ علیه نظام اسلامی گناهی نابخشودنی است
  • سعیدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    استخوان ماهی است و بالاخره گیر می‌کنه ،
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    177 3
    خداوند انسان را افرید انسان توجیه را!!
  • هوشمند IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    153 4
    اصلا مشخص شد ای آقا چی گفت
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    216 4
    یه بنده خدایی یک زد و بندی رو افشا میکته، بجای تعقیب متخلف اون بنده خدا رو دستگیر میکنند اینه وضعیت مملکت ما
  • حیدری IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    157 6
    من چندین سال کشاورزی میکنم ولی زمین از خودم ندارم اجاره میکنم حدود مثلا ده هکتار وبغیر از گندم وعلوفه کشت دیگری ندارم چون اب ما الودگی دارد اگر دولت زمین اجاره به شرط تملیک به ما بده حالا تو مناطق ارزون ففط قابلیت کشت داشته باشه استقبال میکنیم
    • ناشناس IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 53
      باز خدا پدرت رو بیامرزه که نگفتی هکتاری صد میلیون اجاره میدی مثل اون پست بالا!!!! حالا فکر کن دولت بهت زمین بده. برای آبش چکار میکنی؟؟ با سطل که نمیتونی آب بهش بدی. مثل همین الان که زمین را با آب اجاره کردی. دولت زمین زیاد داره ولی آب نداره‌ . ضمنا اینجا بحث املاک وقفی هست نه واگذاری زمین دولتی. اما شما بهتره اگه پول داری یک ملک وقفی که شامل آب و زمین با هم هست رو از کاربر یا مستاجر قبلی بخری. زیاد هم فروشنده در این موارد داریم. البته اگه دولت زمین و آب می‌داشت و یمن هم میداد خوب بود ولی فعلا که آبی وجود ندارد.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    156 0
    خوب اگر راست ميگي. به ما هم بديد
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    182 2
    دیگه به اوقاف هم نمیشه اطمینان کرد
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    189 1
    برای نگهداری کندوی زنبور هم ماهانه به این قیمت که حاج اقا میفرماید کسی حاضر نمیشود تا چه رسد به کشاورزی
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    125 1
    نیاز به این همه توضیح نبوده حاج آقا لطفا در یک جمله پاسخ بدهید آیا امان دسترسی و تمتع از چنین املاک وقفی برای عموم بصورت ۴۵۹عادلانه وجود داشته یا....
  • امیر IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    106 0
    آقای اشتری ممنون از اطلاع رسانی تون ،اما. ایاشمااطلاع رسانی آن نماینده محترم مجلس درباره شاسی بلندهارادرنظر گرفته اید که مدتی ممنوع النطق شد ؟
  • ناشناس IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    84 2
    چی گفت یک کلمه متوجه نشدیم نوش جونتون
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    56 6
    این اشتری چرا از زمینهایی که جهادکشاورزی در شمال داره ساخت وساز میکنه گزارش نمیگیره اونوقت وسط بیابونای کرج طرف تا یه خونه شصت متری میسازن خراب می کنن شمال ارراضی کشاورزیه یا کرج
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    80 2
    از این موقوفات به ما هم میدین
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    45 4
    از مجلس شورای اسلامی مصرا استدعا دارد نسبت به تدوین مقررات سازمان اوقاف اقدام فرمایند زیرا مقررات فعلی مصوب دولت اسبق است نه قانون مصوب مجلس و شورای نگهبان
  • نادر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    67 0
    زمین کشاورزی دیم همکاری دوازده میلیون اجاره می دهند در روستاهای دور افتاد بهترین زمین ها هکتاری هفتاد هزار خیلی تعجب است
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      37 0
      مجلس،،،تازه میگن حاج آقا سهم ما چی
  • بخشی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    79 0
    جالبه 312 نظر غیرقابل انتشار داره این خبر نشون میده که چقدر مورد عنایت قرارگرفتن
  • ناصر IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    84 2
    متأسفانه از وقف سوء استفاده های زیادی می شود.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    65 0
    اصطلاحات تخصصی و خسته کننده. صاف بگید چی شده حق با شماست یا نه!
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    85 2
    جناب حاج آقا مجیدی!! لطفا توجیه نکن، سئوالی دارم اینکه آیا ما هم میتونیم اینطور از وقف استفاده کنیم!!؟؟؟
  • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    82 0
    اگر از این نوع زمین دارید در هر کجا یی که باشد با این متراژ و این قیمت بنده از شما حاضرم به دو برابر قیمت عروس خانم کرایه کنم؟ با تشکر
  • مهرداد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    90 1
    مگه ۱۵۰ هکتار عددی هست که بیچاره را مجبور کردند جوابگو باشد و وقتش را تلف کردید؟
  • رومز.خوزستان IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    45 1
    به من کارگر ساختمانی در خوزستان هم زمین بدید چن هکتار نمیخام ۱۰۰متر بم بدید قسطی یه سقفی درس کنم برا زن و بچم از ای مستأجری راحت بشیم بعدش تابستونا گرمه شرایط وام جوری باشه ک بعد عید تا برج ۷قسط ندم جوری گرمه ک تخم مرغ هم میپزه بخاطر گرما نمیتونم برم سرکار دستتون درد نکنه
  • پیمان IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    54 1
    این زمینهای ارزان چرا فقط به خواص و اطرافیان خواص واگذار میشه و مردم عادی از آنها بی خبر هستند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    39 3
    چرا در قرارداد اجاره متصرفین ماقبل از سال 56 نوشته میشود عرصه و اعیان وقف است؟ ایا این زایل کردن حق الناس نیست. چرا اوقاف در تعدیل اجاره بها عادله به لایحه قانونی تجدید قرارداد اجاره املاک و اموال موقوفه مصوب 58 تمکین نمیکند؟ با عروس خانمم مثل بقیه برخورد کردند؟
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    49 0
    من یک منزل مسکونی از اوقاف اجاره کردم علاوه بر اینکه به قیمت روز حساب میکنن میگن به ما ربطی ندارد که دولت ۲۵ درصد گفته اگر نمی خواهید بشینید بلند شید اینجا کمیته امداد نیست
  • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    22 6
    گیریم خبر درست باشه، مالشونه اختیارشو دارن. به کسی هم ربطی نداره.
  • امید IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    40 5
    بهترین زمین هکتاری 50هزارتومان اون هم سالی مگه میشه
  • مجتبی DE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    39 0
    پس تایید کرد دیگه خودایشون
  • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    35 3
    چرا زمانی ک خرید برای یک فرد عادی میشود از نظر قانونی یک تکه بیشتر ک 350متر بیشتر نیست از دولت خریداری کن ولی زمانی یک از پول داران میاد چند صد هکتار میخرد اگه فرد آزاد هست ک هر چند مقدار متر بخرد پس چرا این قانون برای بعضی ها هست بر بعضی ها نیست اصلاً قانون هست ی ن
    • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 45
      پرفسور اولا زمین کشاورزی ۳۵۰متری نداریم. دوما اینجا کسی از دولت زمین نخریده. شخصی ملکش را در چند سال پیش وقف کرده و اوقاف ملک را به قیمتی به شخصی در چند سال پیش واگذار کرده و اون نفر بعد از چند سال به دیگری حق بهره برداری خودش را واگذار کرده و اگر خیلی قدیمی باشه که چند دست چرخیده.در این بین هم اوقاف حقش از معاملات و اجاره ماهانه اش را گرفته. اینجا دولت چه نقشی داشته؟! الآنم طرف از طرف دیگری حق بهره برداریش را خریده. حالا این حق بهره برداری یک هکتار یا هزار هکتار. هر چه بیشتر باشد قیمتش بالاتر هست. منتشر کننده این خبر کذب مثل شما هیچ اطلاعاتی از وقف و نحوه معاملات وقفی نداشته. قانون هم در این موارد همین هست. قانون میگه اوقاف حق فروش ملک وقفی رو نداره ولی می‌تونه اجاره بلند مدت با حق بهره برداری بده. این حق بهره برداری مثل همون حق سرقفلی یا آب و گل هست. بین اشخاص هم دست و به دست و معامله میشه‌
  • کیکاووس IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    55 4
    متاسفانه ... همه ی شما عزیزان منکر فساد و رشوه و زمین‌خواری و سوء استفاده از قدرت دارین ولی هرچه میگذره تمام این مسائل برای مردم ثابت میشه . ... .... .... ... از خدا بترسید
  • حق گو IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    51 2
    آقای مجیدی در روستای کویری بیابانک سمنان از همین زمینهای موقوفه که مشمول اصلاحات ارضی بوده و بعد ابطال سند گردیده هکتاری یک میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است چطور برای بهترین زمینهای آن منطقه این قیمت در نظر گرفته شده است
  • علی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    57 2
    فقط ازانکه خدا نامیده میشود ملتمسانه میخواهم ریشه تمام دزدان ودروغگویان ومذهبی نمایان حریص مال دنیا را به بدترین وضع ممکن چه خودوچه خانواده اش را مبتلای دردی لاعلاج کنه وهمه ملت شاهداین واقعیت باشندتادرس عبرتی برای همه ودرمانی بردردهایی که این اشخاص به جامعه تحمیل کرده اندباشه
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    49 3
    دست شما درد نکند که اینها را انتشار ومردم را ... ... اگاه میکنید. به خدا کسی را دور را دور میشناختم که انسان ابرمندی بودی و خانمش هم انسان ابرومندی بود ولی به مشکلات اقتصادی ورشکستگی همه چیزش را از دست داد و فرزندش هم بیمار بود با هزینه نگهداری بالا به علت عدم حمایت ... و عدم توانایی در تامین مخارج مرد خانواده سکته کرد، مرد. خانمش برای سیر کردن شکم بچه و تامین هزینه درمان به تن فروشی افتاده بعد اینها به این راحتی پول بیت المال را به تاراج میبرند کسی هم کاری به اینها ندارد. ... ... ... ...
  • DE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    50 2
    واقعا مردم را ... فرض کردن ... ... ... چرا این پروژه را به خواهر زاده من ندادن
    • ناشناس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 42
      واقعا که دروغگو هستی. این کجاش پروژه هست پرفسور؟!!! این یک معامله بین دو شخص حقیقی هست. یک مستاجر حق کاربری خودش رو فروخته به مستاجر بعدی و حق اوقاف هم پرداخت شده. کسی شما را ......فرض نکرده .....تشریف دارید با این اکاذیب. برو از این پروژه ها !!!!!خخخخخ زیاد هست. بخر‌ . تا دلت بخواد فروشنده هست.
  • ... IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    49 3
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزهاااا .بله
    • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      1 41
      عجب استدلال و منطقی!!!! پس اگه من بگم شما فلان هستی حتما یجورایی هستی؟؟!!!!
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    28 0
    من و خانواده های وابسته به جدمان حاجی محمد رحیم بارها اقدام کردیم اما اوقاف جواب نداده
  • محمد NL ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    32 1
    لطفا اسناد واقعی خرید واجاره وغیره در زمان وقوع رو رو کنبن با چند نماینده از صنف املاک تا اول واقعیت رو بشه.....