زین‌الدین زیدان معتقد است پس از بازی طولانی‌مدت برای تیم ملی فوتبال فرانسه، منطقی است که به چشم‌انداز سرمربی شدن فرانسه فکر کنیم.

زیدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گل، برنده جام جهانی ۱۹۹۸ اغلب به عنوان جانشین دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه در نظر گرفته می‌شود. پس از شکست در فینال جام جهانی ۲۰۲۲، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حضور زیدان در سکان هدایت این تیم وجود داشت، اما این شایعات به‌زودی با تمدید قرارداد دشان تا ژوئن ۲۰۲۶ پایان یافت. با این حال، سرمربی ۵۰ ساله این احتمال را رد نکرده است. احتمال به دست گرفتن مسئولیت تیم ملی فرانسه در آینده، اما اصرار داشت که "اکنون زمان آن نیست".

زیدان در صحبت با مجله GQ گفت: «من بارها گفته‌ام که وقتی قبلا در تیم فرانسه بازی می‌کرده‌اید، منطقی است که به مربی تیم شدن فکر کنید، اما الان وقتش نیست. زمانی که در کن بودم، می‌خواستم به بوردو بروم. سپس می‌خواستم در یووه و سپس مادرید بازی کنم، زیرا هر بار تجربه متفاوت و قوی‌تری بود. شاید این جاه‌طلبی به نظر برسد و من همیشه جاه‌طلب بوده‌ام و همیشه به خودم ایمان داشته‌ام.»

پس از اولین بازی بسیار موفق با رئال مادرید، جایی که او سه بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، زمانی که لوس بلانکوس در وضعیت آشفته‌ای قرار داشت، زیدان به سانتیاگو برنابئو بازگشت. او اصرار داشت که تصمیمات خود را بر اساس غریزه انتخاب می‌کند.

«من به طور کلی مسائل را از قبل آماده نمی‌کنم؛ آنچه را احساس می‌کنم انجام می‌دهم. اولین حضور من در مادرید دو سال و نیم طول کشید و در آن مدت ما موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم و من واقعاً نیاز داشتم که استراحت کنم. هشت ماه بعد از آن، پس از یک فاصله زمانی که برایم بسیار مفید بود، رئیس‌جمهور با من تماس گرفت و فوراً به خانه برگشتم. می‌توانستم به خودم بگویم من کاری را که باید می‌کردم انجام دادم. چرا باید به آنجا برگردم؟ چرا این ریسک را بپذیرم که ممکن است کمتر از گذشته خوب عمل کنم؟ اما من به این چیزها فکر نمی‌کنم و به طور غریزی کارهایم را انجام می‌دهم.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک بار دیگر پاری سن ژرمن به سراغ زیدان رفت تا جایگزین کریستوف گالتیه شود، اما اسطوره فرانسوی پیشنهاد آنها را رد کرد.

کد خبر 766872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha