مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
۰ نفر

اگر می‌خواهید پیری را از پوست خود دور کنید، از عسل استفاده کنید زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست.

عسل

همشهری آنلاین: عسل یک ماده غذایی صددرصد طبیعی بوده و به لطف ۸۰ درصد قندی که دارد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده است. قدرت احیاکنندگی فوق‌العاده این ماده غذایی به دلیل ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه موجود در آن است. این ماده غذایی برای همه انواع پوست‌ها مناسب است.

عسل و صورتی مرطوب

اگر در هوای بیرون، به‌خصوص در سرمای زمستان پوست لب‌هایتان خشک و پوسته‌پوسته می‌شود، شب‌ها لایه نازکی عسل روی آنها بمالید و صبح با آب ولرم شست‌وشو دهید. می‌توان از عسل به عنوان لایه‌بردار و ماسک صورت هم استفاده کرد. عسل پوست را تمیز می‌کند اما خاصیت لایه‌برداری آن برای پوست‌های حساس مناسب نیست. ماسک‌های صورت حاوی عسل نیز برای انواع پوست‌ها مناسب بوده و بدون چرب کردن پوست باعث تغذیه آن می‌شوند.

عسل و پوست بدن

برای مناطق فوق‌العاده خشک بدن مانند پوست آرنج، زانوها و یا پاشنه‌ها مقداری عسل روی آن مالیده و پس از نیم‌ساعت شست‌وشو دهید. یک روش طبیعی برای اپیلاسیون موهای زائد استفاده از موم عسل است. پس از استفاده از موم پوست‌تان حدود سه هفته نرم می‌ماند. در نهایت توصیه می‌شود برای لایه‌برداری و پاکسازی پوست‌های مرده از عسل استفاده کنید. اگر مقداری شکر یا آووکادوی له شده نیز به عسل اضافه کنید، خاصیت پاک‌کنندگی آن چند برابر شده، پوست‌تان کاملا تمیز و صاف می‌شود.

عسل در خدمت موها

برای تغذیه عمقی موهای‌تان از ماسک‌های حاوی عسل استفاده کنید. برای تهیه یک ماسک موی خانگی یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و یک عدد تخم‌مرغ را به دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده، هم بزنید و روی موهای‌تان بگذارید. می‌توانید پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موهای‌تان را با شامپوی همیشگی خود شست‌وشو دهید. می‌بینید که موهای‌تان نرم شده و دوباره جان می‌گیرند.

معمولا افرادی که مدام تحت فشارهای روحی و استرس هستند، در معرض آلودگی هوا قرار دارند و یا تغذیه نامناسبی دارند گاهی دچار ریزش موی موقتی می‌شوند. برای مقابله با این مشکل مقدار کمی عسل و سه تا چهار قطره افشره خوراکی آویشن را به شامپوی خود اضافه کنید و موهای‌تان را شست‌وشو دهید. پس از مدتی می‌بینید که موهای‌تان تقویت شده است.

کد خبر 766813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha