زاکانی برای شرکت در مجمع عمومی متروپولیس راهی بروکسل بلژیک شد و در این سفر چند نفر از مدیران شهری نیز شهردار را همراهی خواهند کرد.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲) به منظور شرکت در مجمع عمومی متروپولیس (انجمن کلانشهرهای مهم جهان) راهی بروکسل پایتخت بلژیک شد.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در این سفر شهردار پایتخت را همراهی می کنند. 

متروپولیس (Metropolis) یا همان انجمن کلان شهرهای مهم جهان یک موسسه غیردولتی بین‌المللی است که با اهداف غیر انتفاعی و بدون وابستگی سیاسی کار می‌کند.

مدیریت و مسائل کلان شهرهای جهان در کانون توجهات متروپولیس قرار دارد. این انجمن در عین حال بخشی از سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی(UCLG) نیز هست.
انجمن مزبور در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیان گذاری شده و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرده است.
هدف اصلی متروپولیس ارتقای توسعه شهری پایدار در شهرهای بزرگ به منظور افزایش کیفیت زندگی شهروندان از طریق هدایت شبکه‌جهانی کلان‌شهرها و نظارت بر  مسیر توسعه مناطق کلان‌شهرهای مهم جهان است. 

 این سازمان که یک تشکل غیردولتی بین‌المللی است؛ تشکلی مابین کلانشهرهای مهم جهان بوده و حوزه اصلی فعالیتش مدیریت کلانشهری است.

شهرداری تهران از سال ۱۹۹۲ به عضویت انجمن کلان شهرهای مهم جهان درآمده و  و شهرهای تهران، مشهد و تبریز عضو این انجمن هستند.

کد خبر 766253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha