آیین تشییع و تدفین یک شهید گمنام در جوار تکیه‌گاه آقامرتضی علی(ع) برگزار شد.

مسافر بهشت

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم شهردار تهران، زندگی و راه شهدا را میراث معنوی کشور دانست و گفت: «از شهدا آنچه ماند، باید برای همه ما مسئولیت‌آور باشد و باید در قبال حفظ و اشاعه این یادگار ارزشمند بکوشیم.»

علیرضا زاکانی افزود: «بدون شک، این شهید عزیز، خود را در راه رهبر عزیزتر از جانمان، اهداف انقلاب اسلامی و آنچه به راه امام(ره) و شهدا برمی‌گردد، فدا کرد. اندیشه آنها این بود که خودم را فدا کردم، عاشق بودم و در مسیر عشق‌بازی با خداوند بزرگ خود گام برداشتم. حرکت کردم و سوختم تا درخت انقلاب اسلامی به بالندگی برسد. به‌راستی شهدا خود را فدای انقلاب اسلامی کردند که اهداف مقدس حق و حقیقت عالم است.»

در این مراسم که خانواده شهدا، جمعی از مقامات لشکری و کشوری، شهردار منطقه۱۲ و شهروندان حضور داشتند، پیکر شهید گمنام از میدان محمدیه تا محل تکیه‌گاه آقامرتضی علی(ع) تشییع شد.

سخنرانی حجج‌الاسلام سید حسین مؤمنی، شیخ مصطفی کریمی و سیدعلی صادقی و مداحی حسین سازور، سعید حدادیان، محمود کریمی و سید مجید بنی‌فاطمه، همچنین شعرخوانی محمد سهرابی، برنامه‌های دیگر این مراسم بود و آیین شام غریبان این شهید نیز همزمان با مجلس هفتگی هیئت ‌الرضا(ع) با حضور بسیجیان و رهروان شهدا در این تکیه‌گاه برگزار شد.

بدرقه مسافر بهشت در هرندی

 گفتنی است «رضا هلالی» مداح سرشناس کشورمان چند سال پیش در زمان ساخت این تکیه‌گاه در محله هرندی، مکانی برای تدفین پیکر شهدا آماده کرده بود.

پس از این مراسم، شهردار تهران از مجتمع و مدرسه کودکان کار صبح رویش در محله هرندی بازدید کرد.

کد خبر 765020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha