سامسونگ ممکن است یک تولیدکننده بزرگ تلویزیون باشد، اما از سال ۲۰۱۵ تلویزیون‌های OLED را تولید نکرده است.

تلویزیون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، این شرکت روی پنل‌های QLED خود حساب ویژه باز کرده است که از نظر هزینه و کیفیت بسیار به پنل‌های LCD نزدیک‌تر هستند.

سامسونگ همچنین به سرعت در حال توسعه فناوری microLED خود است که از نظر کیفیت تصویر برتر از OLED دیده می‌شود، اما همچنان بسیار گران بوده است و فقط در بزرگ‌ترین‌ها وجود دارد.

اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ به دنبال خرید زمان بیشتر برای بلوغ فناوری microLED و همچنین پوشش دادن بازار پریمیوم با تلویزیون‌های OLED است. این شرکت برای رسیدن به این هدف به همسایه خود در کره‌جنوبی خود روی آورده است!

به نقل از رویترز، سامسونگ و ال‌جی قراردادی منعقد کرده‌اند که در آن ال‌جی ۲ میلیون پنل OLED با کیفیت ۷۷ و ۸۳ اینچی در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۳ میلیون در سال ۲۰۲۵ و ۵ میلیون در سال ۲۰۲۶ تحویل خواهد داد. در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد از بازار تلویزیون‌های OLED در اختیار ال‌جی است، در حالی که سونی ۲۶ درصد را به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه سونی هم پنل‌های خود را از ال‌جی تامین می‌کند.

بخشی از دلیل اینکه سامسونگ چنین تغییر شدیدی در استراتژی خود ایجاد می‌کند، احتمالاً به دلیل رقابت شدید چینی‌ها در بخش LCD همراه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نه چندان عالی سامسونگ است.

کد خبر 760900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha