چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

عزم شهرداری منطقه ٦ برای ساختن همراه‌سرا با کمک یکی از نیکوکاران شهرمان اتفاق مبارکی است در مسیر رفع دغدغه‌های شهروندان و برداشتن مانعی از پیش پای بیماران و همراهانشان که بنا به ضرورت از نقاطی دور برای مدتی مهمان منطقه ما می‌شوند. این اتفاق اتفاقی دوسر برد است، هم برای اهالی هم برای مدیریت شهری.

666666666666666666666666

همشهری آنلاین - نصیبه سجادی: خبر افتتاح همراه‌سرای پناه در روز تولد امام رضا (ع) خیلی‌ها را خوشحال می‌کند. منطقه ٦ به دلیل وجود ٣ بیمارستان مهم کودکان، شریعتی و امام خمینی(ره) مدت‌ها با مشکلی به نام خیابان‌خوابی همراهان بیماران روبه‌رو بوده است. همراهانی که از شهرهای دیگر برای درمان بیمارشان به این بیمارستان‌ها می‌آیند و چون جایی برای اسکان ندارند و هزینه اجاره خانه نیز در تهران سرسام‌آور است چادرخوابی را به عنوان تنها گزینه انتخاب می‌کنند، کاری که هم منظر شهری را خراب می‌کند و هم مشکلات دیگری به همراه دارد.

این در حالی است که ۲ همراه‌سرای امیرلویی و جوادالائمه(ع) قبلا ساخته شده و اسکان‌ همراهان بیمار در آن انجام می‌شود. با وجود این، کم و بیش چادرخوابی همراهان بیمار اتفاق می‌افتاد. اما حالا به گفته مسئولان شهری، با افتتاح همراه‌سرای پناه که ظرف چند روز آینده محقق می‌شود این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد منوط به اینکه  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه در ثبت‌ نام افراد چادرخواب و ارجاع آنها به همراه‌سراها با شهرداری منطقه همکاری کنند.

ساخت همراه‌سرای پناه با پذیرش ١٠٠ نفر، که تامین زمین و پروانه ساخت آن توسط شهرداری انجام شده و صفر تا صد ساخت آن را یکی از خیران منطقه انجام داده، اتفاق مبارکی است که در قلب پایتخت رخ داده است. خبر خوبی برای بیماران و همراهانشان تا وقتی به تهران می‌آیند اسکان آخرین دغدغه‌شان باشد و با خاطره خوش از این شهر بروند.

کد خبر 758427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha