چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

رئیس دومای روسیه روز چهارشنبه در واکنش به حمله پهپادی به کاخ کرملین گفت که رژیم اوکراین همانند القاعده و داعش خطرناک بوده و امنیت روسیه، اروپا و کل جهان را تهدید می‌کند.

ویاچسلاو ولودین

به گزارش همشهری آنلاین، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه روز چهارشنبه گفت که اقدام تروریستی علیه «ولادیمیر پوتین»، حمله به روسیه به شمار می‌آید.

وی گفت که «ولودمیر زلنسکی» دستور انجام حمله تروریستی علیه پوتین را صادر کرده و رژیم کی‌یف باید به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود. 

ولودین گفت: «رژیم اوکراین همانند القاعده، جبهة النصرة و داعش خطرناک بوده و امنیت روسیه، اروپا و کل جهان را تهدید می‌کند».

وی با اشاره به اقدام کشورهای غربی در ارسال تسلیحات به اوکراین گفت: «سیاستمداران غربی که در حال ارسال سلاح به اوکراین بوده باید بدانند که نه تنها حامی فعالیت‌های تروریستی رژیم اوکراین بوده بلکه شریک مستقیم در این فعالیت‌ها هستند».

رئیس دومای روسیه تاکید کرد که با توجه به حمله پهپادی اخیر اوکراین علیه کرملین، نمی‌توان با رژیم زلنسکی مذاکره کرد. 

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در مسکو گفت که رژیم کی‌یف بامداد امروز اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

وی با بیان اینکه در این حمله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی پیش از رسیدن به کرملین رهگیری و نابود شدند، توضیح داد که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین می‌داند.

طبق این گزارش، پسکوف تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

کد خبر 758007
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Borzoo NO ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 1
    شما روسهای متجاوز هم مثل استالین خطرناک هستید..
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 1
    پوتین با حمله به کشور زیبای اوکراین ؛ هزاران انسان بیگناه را کشت و ناقص کرد. خداوند هرگز او را نخواهد بخشید.