پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

 کودکان در سنین پایین آماده دریافت تجربیات بیشتر هستند و کنجکاوی بالایی دارند. بر این اساس مدیریت شهری منطقه ۶ برنامه‌ای تدارک دید تا کودکان محله ساعی آموزش  تفکیک پسماند ببینند.

یییییییییییی

 به گزارش همشهری آنلاین، «مجید اردکانی»، شهردار ناحیه ۵، با اعلام این خبر گفت: «دوران کودکی می‌تواند زمان مناسبی برای آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با عادت‌های درست شهروندی نظیر بازیافت باشد. برنامه ریزی کرده‌ایم با همکاری سراهای محله، مهدهای کودک و مدارس، کارشناسان آموزش بازیافت از طریق آموزش و نقاشی به کودکان مفاهیم زباله چیست، انواع زباله،  به چه چیزهایی زباله می‌گویند و تفکیک پسماندهای خشک را به زبان کودکانه به این قشر یاد دهند.»
 شهردار ناحیه ۵ ادامه داد: «در کارگاه آموزشی، اعضای کانون محیط زیست درباره تفکیک زباله از مبدا و نحوه جداسازی به کودکان در قالب سطل آبی ویژه بطری‌ها و شکستنی‌ها؛ سطل زرد ویژه کارتن‌ها و مقوا؛ سطل سبز ویژه مواد پلاستیکی و  سطل قرمز ویژه قوطی‌ها و فلزات صحبت و این مهارت‌هارا با بچه‌ها تمرین می‌کنند. همچنین پس از ارائه آموزش‌های لازم، با هدف یادسپاری، سوالاتی از کودکان پرسیده و سپس جوایزی به آنها اهدا شد.
 

کد خبر 757337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha