پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

 کودکان در سنین پایین آماده دریافت تجربیات بیشتر هستند و کنجکاوی بالایی دارند. بر این اساس مدیریت شهری منطقه ۶ برنامه‌ای تدارک دید تا کودکان محله ساعی آموزش  تفکیک پسماند ببینند.

یییییییییییی

 به گزارش همشهری آنلاین، «مجید اردکانی»، شهردار ناحیه ۵، با اعلام این خبر گفت: «دوران کودکی می‌تواند زمان مناسبی برای آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با عادت‌های درست شهروندی نظیر بازیافت باشد. برنامه ریزی کرده‌ایم با همکاری سراهای محله، مهدهای کودک و مدارس، کارشناسان آموزش بازیافت از طریق آموزش و نقاشی به کودکان مفاهیم زباله چیست، انواع زباله،  به چه چیزهایی زباله می‌گویند و تفکیک پسماندهای خشک را به زبان کودکانه به این قشر یاد دهند.»
 شهردار ناحیه ۵ ادامه داد: «در کارگاه آموزشی، اعضای کانون محیط زیست درباره تفکیک زباله از مبدا و نحوه جداسازی به کودکان در قالب سطل آبی ویژه بطری‌ها و شکستنی‌ها؛ سطل زرد ویژه کارتن‌ها و مقوا؛ سطل سبز ویژه مواد پلاستیکی و  سطل قرمز ویژه قوطی‌ها و فلزات صحبت و این مهارت‌هارا با بچه‌ها تمرین می‌کنند. همچنین پس از ارائه آموزش‌های لازم، با هدف یادسپاری، سوالاتی از کودکان پرسیده و سپس جوایزی به آنها اهدا شد.
 

کد خبر 757337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha