تاتی کاستلانوس اولین آرژانتینی است که به رئال مادرید چهار گل زده است؛ اتفاقی که تا به حال هیچ بازیکن آرژانتینی حتی مسی هم نتوانسته آن را رقم بزند.

کاستلانوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مارکا، خیرونا روز سه‌شنبه با نمایش فوق‌العاده مهاجم آرژانتینی، رئال مادرید را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد.

والنتین ماریانو کاستلانوس، معروف به تاتی کاستلانوس، با زدن هر چهار گل خیرونا، در این پیروزی تاریخ‌ساز شد. تاتی در دقایق ۱۲، ۲۴، ۴۶ و ۶۲ بازی خیرونا در بازی سی و یکم لالیگا سانتاندر مقابل غول‌های مادریدی گلزنی کرد و سپس در دقیقه ۷۲ زمین را برای کریستین استوانی ترک کرد.

تاتی کاستلانوس مقابل رئال مادرید چه رکوردی به ثبت رسانده است؟

کاستلانوس اولین بازیکن آرژانتینی است که در یک بازی لالیگا ۴ گل به بلانکوس‌ها زده است. حتی لیونل مسی که مسلما یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیاست، هرگز نتوانسته ۴ گل به رقیب اصلی تیم سابقش رئال مادرید بزند. تاتی همچنین نام خود را به لیست انحصاری بازیکنانی که مقابل رئال مادرید هت‌تریک کرده‌اند اضافه کرد.

رابرت لواندوفسکی آخرین نفری بود که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۳، زمانی که لهستانی در بوروسیا دورتموند آلمان بازی می‌کرد، این کار را انجام داد.‌

کاستلانوس همچنین به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که ۴ گل خانگی مقابل رئال مادرید به ثمر رساند و بقیه آنها وانتولرا (بارسلونا ۵ - رئال مادرید صفر)، مارتینز (اسپانیول ۵ - رئال مادرید ۴)، امیلین (اوویدو ۴ رئال مادرید صفر) و اچواریا (اوویدو ۷ - رئال مادرید ۱) بودند.

تاتی کاستلانوس کیست؟

این مهاجم متولد مندوزای آرژانتین، تابستان گذشته برای فصل ۲۰۲۲/۲۳ وارد خیرونا شد و اولین ماجراجویی او در اروپا پس از حضور در لیگ برتر فوتبال با باشگاه نیویورک سیتی بود. کاستلانوس ۲۴ سال سن دارد و سابقه بازی در مونته ویدئو سیتی تورک اروگوئه و یونیورسیاد شیلی در شیلی را دارد.

او هرگز برای باشگاه‌های آرژانتینی بازی نکرده است و بخشی از تیم ملی زیر ۲۳ سال آرژانتین بود که در مسابقات پیش‌المپیک آمریکای جنوبی در کلمبیا در سال ۲۰۲۰ قهرمان شد.

کد خبر 756230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha