یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
۲ نفر

با اقداماتی که معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۹ در جهت مبارزه و کنترل آفات گیاهی انجام داده باید گفت که موضوع شته درختان این منطقه به شکل ویژه و روش‌های علمی برطرف خواهد شد.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : اجرای عملیات کنترل آفات به روش مدیریت تلفیقی در منطقه۹، پروژه ای است که معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با هدف افزایش زیبایی های منظر شهری در منطقه ۹ و نابودی کامل شته درختان انجام می شود.

«امیر تاجری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه۹ در این باره گفت:«با توجه به اهمیت فضای سبز میدان آزادی و تاثیر زیاد درختچه‌های رز و نسترن در حفظ زیبایی منظر شهری به منظور کنترل آفت شته، اداره فضای سبز منطقه۹ در شش ماهه ابتدای سال از روش مدیریت تلفیقی استفاده می‌کند. در فاز اول شست و شوی مداوم درختچه‌های رز و نسترن، به ژاپنی و پیراکانتا با صابون حشره کش(ژل پالیزین) که یک حشره‌کش قوی تماسی بوده و طیف وسیعی از حشرات را کنترل می کند که هیچ عارضه منفی برای گیاه و انسان ندارد، انجام می‌شود.»

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه۹ افزود: «عموما حشره‌کش‌های سیستماتیک در کنترل آلودگی شته مناسب هستند، اما مسئله ماندگاری سم و عواقب زیست محیطی ناشی از آن و همچنین از بین رفتن همزمان دشمنان طبیعی شته، لزوم استفاده از راهکارهای جدید و بیولوژیک جهت کنترل شته‌ها را ضروری کرده است که یکی از روش‌های کنترل بیولوژیک آفت شته استفاده از شکارگرها است.»

وی توضیح داد:«شناخت گیاهانی که جذابیت خوبی برای جذب حشرات شکارگر دارند می‌تواند عامل مهمی در افزایش طبیعی جمعیت شکارگرها و در نتیجه کنترل آفات باشد. در فاز بعدی کنترل آفات، رهاسازی و حفظ حشرات شکارگری مانند کفشدوزک نیز همانند سال قبل در برنامه کاری قرار دارد.»

کد خبر 754249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha