یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع مسئول کربلا از ورود میلیون‌ها زائر به کربلا خبر‌داده‌اند که هنوز به تعدارد آن‌ها افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی شباب العراق، منابع رسمی عراق اعلام کردند: شمار زائرانی که تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام وارد شهر کربلای معلی شدند به حدود 6 میلیون تن می‌رسد و این درحالی است که حدود 200 هزار تن از آنان غیر عراقی هستند.

به گفته این منابع ورود کاروان‌های عزاداری امام حسین علیه السلام همچنان به شهر کربلا ادامه دارد وانتظار می‌رود تعداد زائران از میزان فوق تا ظهر فردا دوشنبه که اوج برگزاری مراسم اربعین است، بیشتر شود.

دراین حال عثمان الغانمی فرمانده عملیات استان کربلا اعلام کرد: روند تدابیر امنیتی در کربلا با موفقیت کامل در حال انجام است و زائران می‌توانند به حرکت خود به سوی کربلا ادامه دهند.

وی درعین حال بر آمادگی نیروهای امنیتی عراق برای برخورد با هرگونه وضعیت امنیتی تاکید کرد و از شهروندان عراقی خواست تا با نیروهای امنیتی عراق همکاری کنند.

درعین حال خبرگزاری براثا به نقل از علی جاسم الغریری رئیس پلیس کربلا گزارش داد: نیروهای امنیتی توانستند دو فرد تحت پیگیرد از اهالی استان دیاله را در چارچوب طرح امنیتی اربعین دستگیر کنند.

وی همچنین از کشف و ضبط مقداری مهمات در منطقه‌ای در غرب کربلا خبر داد.

امروز 28 بهمن نیز خبرگزاری فارس اعلام کرد: استاندار کربلا از ورود 9میلیون زائر حسینی(ع) به کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد

کد خبر 75389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز