روز جهانی قدس، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ در تهران و سایر شهرهای ایران برگزار شد. در این مراسم بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند که چکیده‌ای از صحبت‌های آنها را می‌خوانید:

روز قدس

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند که چکیده‌ای از صحبت‌های آنها را می‌خوانید: 

نام چکیده اظهار نظرها
غلامحسین اژه ای، رئیس قوه قضاییه بدیهی است مدعیان دروغین حقوق بشر و در رأس آنها آمریکایی‌ها که خود کارنامه سیاهی در مسائل حقوق بشری دارند همچنین افرادی که وامدار ثروتمندان صهیونیستی هستند، نه تنها ماشین جنایت رژیم جعلی صهیونیستی را متوقف نمی‌کنند بلکه به حمایت و مساعدت آنها نیز می‌پردازند.همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم جنایت پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هر چه زودتر تحقق یابد.
حجه السلام منتظری، دادستان کل کشور  ما دیدیم مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مظلوم از جریانات ستمگر حمایت کردند. ادعا و حربه‌ای است که آنها  برای کوبیدن حکومت ها بدست گرفتند.
سردار رمضان شریف، سخنگوی کل سپاه پاسداران

آمریکایی‌ها در عراق، لبنان، سوریه و خلیج فارس شکست خورده‌اند، ملت مقاوم ایران اسلامی و مردمان غیور با استقامت، پایمردی، مجاهدت و پرچمداری غیورمردان مقاومت، طعم شکست را به آنها چشاند، امروز خلیج فارس عاری از ناوهای هواپیمابر آمریکایی است.

با پیمان اسلو نمی‌شود حق را گرفت، حق از لوله‌های تفنگ و استقامت زنان و مردانی گرفته می‌شود که مثل شیر جلوی ظلم می‌ایستند، صهیونیست‌ها فقط زبان زور می‌فهمند و وقتی تحت فشار می‌روند، عقب می‌نشینند.

احمد وحیدی، وزیر کشور  اول این که انقلاب اسلامی هم چنان پویا و بانشاط و بالنده در حمایت از انقلاب مردم فلسطین محکم ایستاده و مقاومت روز به روز قوی تر می شود و رژیم صهیونسیتی روز به روز ضعیف تر و انشاالله تا فروپاشی نهایی اش زمان زیادی نمانده است.
سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران  رژیم صهیونیستی پوسیده، در حال زوال و به سقوط بسیار نزدیک شده است و نظام سیاسی‌اش گسیخته و پاره شده است.
حسین طائب، مشاور عالی فرمانده سپاه  ما از ۱۹۴۸ به بعد شاهد مهاجرت یهودی‌ها به سرزمین فلسطین بودیم تا در یک نقطه جمع شوند اما امروز بعد از ۷۵ سال شاهد دو پارچگی سیاسی و اجتماعی در درون این سرزمین هستیم و این دو صدایی ثبات اسراییل را از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با تهدید از درون مواجه می‌کند و این مساله به مهاجرت معکوس از این سرزمین شتاب می‌دهد و این اضمحلال اسراییل را ان‌شاءالله سرعت خواهد داد.
سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات

رژیم صهیونیستی اصالت ندارد و نطفه اصلی این رژیم غاصب و جعلی به وسیله غرب بسته شده است. آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی هستند و هیچ‌گاه نمی‌توانند در مقابل وسعت و عظمت مردم آزادی‌خواه بایستند.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض و ضایع می‌گردد و کشورهای حقوق بشر در برابر این جنایات ضد بشری سکوت اختیار کرده‌اند. 

دفاع از فلسطین،  دفاع از امنیت منطقه و امنیت کشورهای منطقه است و بدون شک از بین رفتن این رژیم منطقه آسیا را به امنیت و آرامش خواهد رساند. 

خطاب به کشور همسایه شمالی، جمهوری آذربایجان: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در جهان در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد تنش می‌شود که همه ناظران آگاه بر آثار آن هستند.  

 آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امیدواریم این حرکت عظیمی که مردم بصیر ما در آن شرکت کردند و در طول سالیان آن را زنده نگاه داشتند به حرکتی برای نابودی اسرائیل از جهان اسلام تبدیل و این غده سرطانی و رژیم کودک کش محو شود.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران رژیم صهیونیستی امروز هم از بُعد جهانی دچار سقوط شده و هم در منطقه در محاصره مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی قرار گرفته است و تعارضات و دعواهای درونی این سیستم، رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌برد. امروز ملت ایران به جهان مخابره می‌کند این است که به زودی در قدس شریف نماز خواهیم خواند.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی تفکرات صهیونیستی سبب به هم ریختن مناسبات جهانی شده است،  صهیونیست‌ها غارتگری، اشغال و ظلم را تشدید کردند و امروز روز بیداری اسلامی و آگاهی مردم است و این نشانه‌ها در اروپا و سایر کشورهای دنیا هم دیده می‌شود.شرایط فعلی در سرزمین‌های اشغالی به نحوی است که امکان کتمان حقیقت وجود ندارد و صهیونیست‌ها نمی‌توانند توطئه‌های خود را به مرحله اجرا بیاورند.
سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  رژیم صهیونیستی یک پدیده پادگانی و اشغالگر است که فقط با بحران سازی و جنگ افروزی، فساد و فتنه بر روی پای خود ایستاده است و از غارت ثروت دیگران به حیات ننگین خود ادامه می دهد و به میزان کاسته شدن حمایت غرب، رویگردانی از صهیونیست ها حتی در کشورهای سازشکار نیز روند معکوس داشته است.

آنچه امروز در درون رژیم و جامعه پراکنده صهیونستی شاهد آن هستیم از جنگ قدرت بین گروه‌های سیاسی تا افزایش مهاجرت معکوس تا ناامنی گسترده خصوصاً در کرانه باختری، گواه آن است که به حول و قوه الهی بنابر فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده خود را نمی بینند و حتی به فضل الهی زودتر از آن با اقدامات همه جانبه از درون به فروپاشی و پایان شرارت و جنایت می رسند.

سردار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشانه‌های نابودی رژیم صهیونیستی معلوم است، از وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی تا رفتارهای بیرونی آن پیام‌هایی است که نشان می‌دهد این رژیم در حال تضعیف و نابودی است و امیدواریم با همدلی، اخلاص و وحدت میان ملت های مسلمان باعث شود سرنگونی این رژیم زودتر انجام بگیرد.

کد خبر 753753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha