دختران بی‌حجاب! شما مورد محبت خدایید. چون خدا، درون شما را جهت داده به سمت خودش. اگر چادر صدیقه کبری(س)، زینب(س) و حضرت مریم(س) را کنار گذاشته‌اید، شما کنار نگذاشتید، دیگران حجاب شما را کنار زدند. شما خواهران و دختران ما و خیلی محترم هستید.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان

به گزارش همشهری آنلاین، فارس نوشت: همه آنهایی که در دل شب، از هیاهوی زندگی شهری به حسینیه­ ای در جنوب شرقی تهران پناه برده بودند تا در آرامش راز و نیاز با خدا در عزیزترین شب سال، غبار حوادث غم ­انگیز چند ماه گذشته را هم از دل بشویند، لحظه شماری می­ کردند تا شیخ محبوبشان، چیزی بگوید تا مرهمی باشد بر خون دل خوردن ­های چند وقت اخیرشان در کوچه و خیابان. خطیب دوست ­داشتنی حسینیه همدانی‌ها هم، همانطور که مستمعانش انتظار داشتند، در اثنای وعظ و خطابه اولین شب قدر، هنرمندانه گریز زد به حال و هوای این روزهای گروهی از پسران و دختران جوان جامعه که در سرگشتگی زمانه جنگ روایت ­ها، در حال فاصله گرفتن از اصل خود هستند.

برخلاف گروهی از چهره­ های سرشناس حتی برخی علما و خطبا و مداحان که در دوران پرتلاطمی که جامعه ایران تجربه می­ کند، روزه سکوت گرفته ­اند تا هم محبوبیتشان در میان مخاطبان خدشه ­دار نشود و هم از ترکش­ ناسزاهای پیاده­ نظام مجازی ارتش براندازان در امان بمانند، شیخ حسین انصاریان با حسن استفاده از فرصت پربرکت شب قدر، هم به مومنان دغدغه ­مند سفارش کرد در مهربانی کردن به جوانانی که در ظاهر با آنها متفاوتند، سنگ تمام بگذارند، و هم در پیامی به دخترانی که به نظر می ­رسد به ارزش ­های جامعه و اعتقادات خود پشت کرده ­اند، یادآوری کرد همیشه مورد محبت خدایند و او هر لحظه منتظر بازگشت آنهاست. 

محبت کنیم، برای همیشه برادر می­ مانیم   

«جوانان عزیز! شماها خیلی خوبید. اگر برای من امکان داشت، می آمدم در کل کشور دست دانه دانه شما جوانان را می بوسیدم. شما بدتان هم، خوب است. خودتان نمی دانید. چون جوهره خوبی در رحم مادر به شما داده شده است. حالا روی این جوهره خوبی، گاهی یک موج بدی، پوشش می اندازد. ولی این قابلِ رد شدن است. ماندنی نیست.» این جملات، جرقه ورود خطیب مراسم شب قدر حسینیه همدانی‌ها به بحث روز جامعه بود.

شیخ از همان اول مثل یک روانشناس خبره، چراغ امید به ­دست، به سراغ مخاطب هدفش رفت و گفت: «مدام نا­امیدی به خودت تزریق نکن. آنقدر خداوند از نا­امیدی نفرت دارد که در سوره یوسف(ع) می­ فرماید: «إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ». یعنی ناامید، بین خودش و من، پوشش انداخته است. خب، این پوشش را بزن کنار...» و بی ­مقدمه رفت سر اصل مطلب و ادامه داد: «تمام بدهای این مملکت – که من آنها را ذاتاً بد نمی­ دانم بلکه بدِ موجی هستند – همه آنها قابل اصلاح هستند. می ­دانید چرا گاهی دست به روی ما بلند می ­کنند؟ چون محبت ندیده ­اند. چون مهربانی ندیده ­اند. چون مشکل­ شان، حل­ نشده باقی مانده است. وگرنه اگر محبت ببینند، اگر مشکل ­شان حل شود، قرآن می­ فرماید: «فَإِخْوَانُکُمْ فِی الدِّینِ»: آنها هم برادران شما در دین هستند. آنها هم «مَعَ الْمُؤْمِنِینَ»: با شما مومنین هستند. منِ خدا، ذات آنها را بد نیافریدم.»

در یک لحظه می­ شود برگشت؛ باور ندارید؟ از حُر بپرسید

شیخ حسین انصاریان انگار رگه­ های تردید را در نگاه مستمعانش می ­دید که مکثی کرد و بعد با لحن معناداری گفت: «برای اینکه دلتان محکم شود، یک آیه دیگر قرآن بخوانم: «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ»: یعنی منِ خدا، هر مرد و زنی را که آفریدم، از درونش به طرف خودم، جهت دادم. یعنی عقربه وجودِ تمام مردم از زن و مرد، به طرف خدا ساخته شده است. حالا یک عده می­ آیند این عقربه را از سمت خدا بر­می‌گردانند. اینها را هم اگر رهایشان کنند، عقربه دوباره بر­می‌گردد سر جایش.

برای مثال، عقربه وجود «حُر» که به طرف خدا بود، برش گردانده بودند به طرف بنی امیه. خدا را نشان نمی ­داد. بنی ­امیه را نشان می ­داد. عقربه سر جایش بود اما آن را برگردانده بودند. و حُر با بیدار شدنش، جهت عقربه را دوباره به سمت پروردگار برگرداند. به پسر ۱۸ساله ­اش گفت: راه بیفت. پسرش گفت: کجا؟ گفت: پیش اباعبدالله(ع). پسرش گفت: پدر! خجالت نمی ­کشی؟ مگر شما در روز دوم محرم، امام حسین(ع) و خانواده ­اش را پیاده نکردی و تحویل ۳۰هزار گرگ ندادی؟ گفت: بله. من پیاده کردم. بد کردم... اما الان دیگر عقربه دارد درست کار می ­کند. حُر، دیگر حُرِ اموی و یزیدی و ابن زیادی نیست.»

مشکل جوانان را حل کنیم، عقربه وجودشان به طرف خدا بر­می‌گردد

«دیدید عاقبت حُر چه شد؟ وقتی عقربه وجودش به طرف خدا برگشت، امام حسین(ع) دو جمله درباره ­اش فرمودند. در­ حالی ­که حُر در خون خودش غلتیده بود، فرمودند: «حُر! أنتَ سَعیدٌ فِی الدنیا و الآخِرَة»: تو در دنیا و آخرت خوشبخت و سعادتمند هستی.  جمله دیگر هم  این بود: «أنتَ الحُر کَما سَمَّتکَ اُمُّکَ حُرّاً فِی الدُّنیا». یعنی تو از همه خطرات قیامت، آزاد هستی، همانطور که مادرت اسمت را حر گذاشت.

ما هم اگر عقربه را بتوانیم با محبت برگردانیم، جوان دیگر جوان آمریکایی و انگلیسی نخواهد بود. اینها اهل توحید هستند. فقط عقربه را برگردانده‌اند. ما اگر ۳نفر، ۱۰نفر، ۳۰نفر و همه، جمع شویم و دریایی از محبت برای این جوانان ایجاد کنیم، اگر همت کنیم و مشکلاتشان را حل کنیم، عقربه به طرف خدا بر­می‌گردد. آن وقت، خودشان به شما می گویند: عجب کار بدی کردیم. خیلی زشت بود...» 

شما حجاب را کنار نگذاشتید، آن را از شما گرفته‌اند

اینجا همان نقطه عطف صحبت­ های خطیب شب قدر بود؛ جایی که پدرانه، دخترانی که حجاب از سر برداشته­ اند را خطاب قرار داد و گفت: «خواهران! دختران بی‌حجاب! شما مورد محبت خدایید. چون خدا، درون شما را جهت داده به سمت خودش. اگر چادر صدیقه کبری(س)، زینب(س)، حضرت مریم(س)، آسیه و حضرت نرجس خاتون(س) را کنار گذاشته­ اید، شما کنار نگذاشتید، دیگران حجاب شما را کنار زدند. یعنی وجودتان و عقربه باطنتان را به طرف زنان آمریکا و انگلیس و اروپا جهت دادند.»

و مگر می­ شود پدر، بعد از تذکر، آغوش محبتش را برای دخترانش باز نکند؟ شیخ هم با یادآوری رحمت بی ­انتهای مهربان ­ترینِ عالم به این دختران، ادامه داد: «همین امشب مثل حر، عقربه وجودتان را جهت بدهید به طرف حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت ام­البنین(س) و حضرت رباب(س). کافی است در درون خودتان بگویید: خدایا! تو آفریننده مایی. تو در قرآن گفته ­ای حجاب. پیامبرت گفته حجاب. باشه، ما به تو بر­می‌گردیم. به حضرت زهرا(س) بر­می‌گردیم... هر چند سال که بی‌حجاب بودی و باعث گناه دیگران شدی، اگر امشب این کار را انجام بدهی، بخشیده می ­شوی. شاهدش این آیه قرآن: «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَیٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا».

شما دختران و خواهران ما هستید ...

از نگاه شیخ حسین انصاریان، برای تبدیل مس وجود انسان ­ها به طلا، کیمیایی جز محبت خداوند در این عالم پیدا نخواهد شد. اینطور بود که پیام پایانی ­اش برای دختران و بانوان بی‌حجاب هم، رنگ محبت گرفت و گفت: «شما خواهران ما هستید. برای ما خیلی محترم هستید. شما دختران، دختران این مملکت و خیلی محترم هستید. حالا یک کسی در معامله زندگی به شما نیرنگ زده است. کاری ندارد. خیلی راحت می­ شود از این نیرنگ، بیرون آمد چون خدا خیلی مهربان است. من یک چیزی می ­گویم اما چون این مهر و محبت، بی نهایت است، نمی­ توانم توصیفش کنم؛ «وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ». آیا شما می ­توانید یک موجود را از این «کُلَّ شَیْءٍ» بیاورید بیرون و بگویید این رحمت، شامل او نمی ­شود؟ نه...

آن هم این شب­ ها که دارید با کسی مواجه می­ شوید که اگر پیش خدا، پیش پیامبر(ص)، پیش فرشتگان و پیش همه، در حق شما شفاعت کند، بی ­معطلی قبول می­ کنند. به اندازه یک چشم بر هم زدن هم، شفاعتش را معطل نمی­ کنند. این شب ­ها، شما با امیرالمومنین(ع) مواجه هستید. او در حق شما دعا و شفاعت می ­کند. واقعا کسی فکر می ­کند به خدا بگوید: «الهی بعلیٍّ» و خدا او را نبخشد؟!»...

کد خبر 753363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 373
  • نظرات غیرقابل انتشار: 37
  • ایرانی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    شیخ شما که اینقدر خوب حرف زدن بلدین و موعضه می کنید پس چرا تو وضعیت اقتصادی و معیشت همین امت مسلمان ایران قدمی بر نمیدارید چرا در مورد بی عدالتی و قساد و اختلاس مسئولان سخنی حرف و حدیثی بیان نمی کنید ؟؟؟ نکند مشکلات رو نمی بینید و یا نمیخواهی ببینید ؟
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    حاجی بد کردید با مردم! به عمل کار برآید، به سخنداتی نیست!
  • محمدرضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    دمت گرم آقای انصاری خدا خیرتون بده
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    من نوعی اجاره نشین و بیکار زندگیم نابود شده ، دیگر چیزی به عنوان ارزش در ذهن مردم نمانده است
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    هر چیزی هرکاری در این دنیا راه خودش رو داره اگه از راهش وارد نشی مهال اون کار درست بشه برای پیداکردن راه نیاز به تخصص هستش
  • مصطفی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بله پشت سربی حجابی دست های ناپاکی است
  • هادی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    حرف حق
  • صادقی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    چیزی که از مردم سالهاست گم شده شادیه. پوله. قانونه و عدالته و به جاش اشک و آه و ناله و افسوس جایگزین شده و تمام اینها را با سکوت علمایی چون شما داریم
  • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    شما باید خودتون رو بروزرسانی کنید هنوز
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    توایران پولهاوثروت دادید فلسطینیان وحزب الله وسوریه اینجا خانواده ها بی پول شدن تابتونن دختروپسروداماد کنن نه منزلی نه ماشینی
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    خیلی تاثیرگذار بود!
  • قاسم IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    حجاب که یه مسئله اختیاریه
  • اش IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    سلام بسیار عالی التماس دعا
  • جویا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    کاش به دور از قیل و قال های دنیای هزار رنگ ، کمی به نجوای فطرت پاک انسانی خود گوش می کردیم ، و آن وقت این سخنان برایمان شفا بخش بود .
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    احسنت جناب انصاری کاش،همه طرز فکر شما را داشتن.ما ملت ایران.فقط،به آشتی ملی نیازمندیم .همچی درست میشه.
  • مهدی بیرانوند IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    خدایا چه گوهری گذاشتی در کلام این عالم ربانی که حتی متن کلامش هم ادمو دگرگون میکنه،صدایش که دیگر نظیر نداره واقعا صداش ملکوتی و متفاوت با تمام صداهاست،شکی نیست که ایشون نعمت بزرگ خدا و ائمه اطهار به ملت ایران بلکه تمام مردم جهان است
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    مشکل جوانان نبود مسکن نبود شغل نبود هزاران آرزو هست شما میدونید ی آپارتمان در بدترین جای تهران چند میلیارد شده
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    کاش این موعظه ها رو به مسئولین بگید که با بی عرضه گیهای خوشون کشور رو به فنا دادند و ادعای مسلمانی هم دارند دنیا عوض شده بگذارید مردم برای دینشان خودشان تصمیم بگیرند حجاب باید در نگاه و قلب انسانها باشد نه در چادر وروسری حضرت علی خودش گفته با زمان پیش برید پس موسی به دین خود عیسی به دین خود
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بی حجابی بیداد میکنه مسئولین یه فکری به حال این وضعیت کنید
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    خدا خیرش بده نصیحت پدارانه و دلسوزانه بود
  • حیدری IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    آقای روحانی معروف شما بفکر سفره خالیه مردم باشید بفکر شکم گرسنه دخترانت باش
  • سادات IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    روحانی معروف، در باره گوشت نیم میلیون تومانی و پراید نیم میلیاردی هم بگو! در باره تورم ۴۷ درصدی سالانه و ۶۴ درصدی نقطه‌ای از یک طرف و افزایش فقط ۲۷ درصدی حقوق کارگران و بازنشستگان بر اثر دخالت غیرقانونی دولت از طرف دیگر هم بگو! در باره اختلاس مسئولان هم بگو! در باره حقوق های نجومی و املاک نجومی و رانت های ویژه هم بگو!
  • GB ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    ی سوال دارم اسلام وقران دبی ولبنان فرق داره با ایران
  • وطنم IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بعضی از همین بی حجابها از بعضی که ادعای مومن بودن دارن دلشون پاک تره،بهتره اول حجاب رو بعضی مسئولین رعایت کنن که اینهمه اختلاس و دروغ و امار غلط میدن و فرزندانشان در خارج همه جور عیاشی میکنن،به مرور زمان همین بی حجابها بر میگردن ،الان جامعه با فقر دست و پنجه نرم میکنه که شروع همه جور فساد هست ما هنوز به فکر چندتا موی به درد نخور هستیم
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بله این دختران وزنان گول شبکه های خارج نشین را خوردند انشاالله که برگردن به اصل خودشان
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    اجبار در دین ، اجبار در نوع پوشش !!! پس لا اکراه فی الدین یعنی چه ؟ حجاب اجباری شکست خورده ..
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    سخنران محبوبی
  • حجت IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    انشاالله‌الهی‌آمین
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    حاج آقا کو گوش شنوا اینا به خدا هم پشت کردن دیگه فایده نداره این راه را قبول کردن هیچ کاری نمیشه کرد ...اون پرده ی عفت دیگه پاره شده
  • اصغر IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بیانات بسیار زیبا و مفید آقای انصاری با ادله محکم ، از هر گونه برخورد چکشی و بگیر و ببند تاثیر گذار تر بود . اجرکم عندالله
  • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    تعجبم حاج آقا راجع به دزدی از جیب مردم با اسم مستعار تورم حرفی نزدن 😳
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    ای کاش یه ذره هم برای فقر و فلاکت مردم خودتان را به آب و آتش میزدید
  • عباس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    مخاطب شیخ فقط جوانان به زعم شما گناهکارنیستند مسؤلین پرادعا هم هسنند چه کاربرای فرهنگ عمومی ورفاه مردم کرده اندکه امروزمدعی هستند؟کی جوابگوست ؟
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بله وقتی فقرو فلاکت و گرونی فساد وبیکاری به جامعه هدیه میکنید نتیجه اینه وقتی همه چیز و براي خودتونو بستگانتون میخواید این نتیجه شه
  • ایران IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    متشکرم...
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    دیدش خیلی خوبه ما باید جوانان راجذب کنیم نه دفع
  • دخترایران امروز IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    پدرمن شما هم عزیزهستی وقابل احترام اما ... بشرط اینکه زن راهم یک انسان بدانید که حق انتخاب دارد
  • دادا علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    مسوولین محترم .دیگر با سخنرانی و هزار بار تکرار کردن بعضی جملات .کار درست نمیشه .مردم این کشور 8سال جنگ و بدبتتیهای زیاد را تحمل کردند .الان گرانی کمر شکن با سرعت زیاد در حال گسترش و نابود کردن جامعه است سریعا جلو گرانی را بگیرید چونکه فردا خیلی دیر است .خودتان شاید متوجه نباشید .چونکه صد آید نود هم پیش ماست .اخر گرانی و تورم یعنی نابودی هر کشور
  • اکبریزدیان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    لطفا اول به فکر اقتصاد بیمارکشور باشید
  • حسن IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    حاجی به جای حجاب به گرونی و توروم گیر بده به بیکاری به دزدی
  • ناشناس IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    انشالله در این شب‌های قدر مادران خواهران همسران و دختران ایران به هر چه از خدا می خواهند رسید خدا با ماست
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    اگر شخصی بی حجاب یا کم حجاب یا اصلا بد حجاب دیدیم اون را خواهر یا مادر خود فرض کنیم هیچ اتفاقی نمی افته بدون توجه از کنارش رد می شیم
  • کوروش IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    شیخ محترم یه سری کنار سطل زباله بزن خواهی فهمید که فقر و نابسامانی اقتصادی چه بلایی سر ناموس مردم آورده زنان با لباس مردانه پلاستیک و کارتن جمع آوری می کنند
  • رضا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    کسی با این حرفها خام نمیشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    آقای روحانی محترم ، شما باهمین زبان شیوا ، لطفا دستور بفرمایید جلوی دزدی ها اختلاسها گرانی‌ها فقرکمرشکن زباله گردها مسموم کردن دختران ، و هزاران معضلات دیگر جامعه را ، که زندگی مردم را فلج کرده را ، گرفته شود. وازخودتان بپرسید چرا واقعا دغدغه همگی شما ها شده حجاب؟
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    خسارت دروغگویی و دزدی و خیانت به ملت بزرگترین ضربه به اسلام است تا بی حجابی پس جهت درمان اقتصاد پیشتاز باشید تا حجاب
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    یه سوال..آیا مومنانی که با مدیریت غلط باعث فساد درجامعه میشن گناهان بیشتره یا دختری که فقط روسری نداره
  • ابوالقاسم باقری IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بسمه تعالی واقعا چه زیبا توضیح دادند،اما مشکل در کار همین مسیولینی ست که نه تنها از مهربانی و محبت بهره ای نبرده اند بانا بلدی وناتوانی هر روز بیشتر بر مشکلات افزودند وکینه ونفرت را بیشتر درجامعه پراکنده نمودند و باعث دین گریزی جوانان و نوجوانان شدندوباوضعی که بوجود آوردند من میانسال وباااترازمیانسال را هم به دلیل وجود این وضعیت ودیدن آن به خون دل خوردن انداخته اند وهنوز هم بعضی بر همان روشهای ناصواب باقی مانده و پافشاری میکنند اللهم عجل لولیک الفرج
  • کاربر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    دم شیخ شما گرم اما ایشان جوری حرف زده که انگار ما مخالفین حجاب اجباری،ولو آن عده از ما که در لفظ مرسوم «بی حجاب» هستیم،کلا از خداوند بریده‌ایم! و ایضا،ایشان جوری از چرخش عقربه باطنمان به دست بیگانه حرف می‌زند که انگار ما عروسکانی هستیم به نخ بسته و بی‌اختیار و فریب خورده که فاقد عقل و شعور و درک و قدرت انتخابیم! یکبار برای همیشه؛ اکثریت قریب به اتفاق ما نه بی اعتقاد به ذات اقدس باریتعالی هستیم،نه عقربه‌ی باطنمان به سمت این و آن گردیده است. ما انسان‌هایی هستیم صاحب ادراک و فاهمه و عقل و اختیار، که سهم خود را از آزادی و اختیاری که نخستین و مهمترین موهبت خداوند است طلب می کنیم. آنچه ما با آن مخالفیم اصل حجاب نیست،که بعنوان پوشش برگزیده توسط افراد محجبه برایمان محترم است. مخالفت ما با اجبار است، که نقض عزت انسان و خلاف اختیار و روح فضیلت است بی حجابی مساوی با بی‌عفتی و بیشرافتی نیست،چرا که حجب پیش از هرچیز امری درونی ست؛؛ چنانچه صرف حجاب متضمن سلامت اخلاق نیست.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بله ما بچه مسلمانیم... چی فکر کردن مسولین که مردم به خاطر حجاب روبه روی یکدیگر قرار میدهند با کارهای اشتباه آمریکا انگلیس یا هر کشوری که احساس میکند میتواند تفرقه بیاندازد اشتباه میکند چون مردم ما اعتقاداتشان سر جایش محکمه.