مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کار ساخت چهار ماهواره کوچک که قابلیت عملیاتی دارند با موفقیت پیش می‌رود که امیدواریم در برنامه زمان‌بندی شده به نتیجه برسد

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد سلیمانی افزود: طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک (زیر صد کیلوگرم)، متوسط و بلند پرواز در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ساخت ماهواره‌های متوسط چند صد کیلویی در برنامه‌های میان مدت قرار دارد گفت: مرحله طراحی کلی این ماهواره‌ها به پایان رسیده است و در مرحله طراحی جزیی آنها قرار داریم.

سلیمانی گفت:‌ برنامه ساخت سه ماهواره ژئو که در ارتفاع 36 هزار کیلومتری از سطح زمین قرار می‌گیرد نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در یکسال اخیر دو پرتاب آزمایشی در کشور صورت گرفت گفت: ماهواره امید در پرتاب سوم در مدار زمین قرار گرفت و کمتر کشوری وجود دارد که توانسته باشد در سه مرحله به این موفقیت بزرگ دست یافته باشد.

سلیمانی با اشاره به قرار گرفتن ایران در جمع هشت کشور دارای این فناوری در دنیا افزود:‌ دوستداران انقلاب و برخی دانشمندان کشورهای دیگر از این دستاورد ابراز خوشحالی و همبستگی می‌کنند

کد خبر 75178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز