همشهری‌آنلاین: مراسم "شب ایرانی" به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.

مراسم "شب ایرانی" به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب با اهدای نشان سیمرغ به علی اکبر اشعری وتقدیر از برخی کوشندگان عرصه کتاب و نشر جمعه 18 بهمن در کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم که با حضور علی اکبر اشعری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مشاور فرهنگی رئیس جمهور، دکتر ایوبی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد سیمرغ، محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر ارشاد، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی ایرانی و خارجی  برگزار شد، از برگزیدگان شانزدهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز در حالی این مناسبت را جشن می‌گیریم که انقلاب اسلامی نهضتی نو در عرصه علم و فناوری آغاز کرده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داد که نمی‌توان حرکت ملتها را محصور کرد اگر چه دشمنان با ابزارهای مختلف قصد داشتند انقلاب را محصور کنند تا در داخل دچار مشکل شود و فروپاشد اما هیچیک از مقاصد آنها اتفاق نیفتاد.
اشعری خاطرنشان کرد: امروز شاهد حرکتهایی در جهان هستیم که با الهام از این انقلاب بوجود آمده و این انقلاب نه تنها رو به افول نگذاشت بلکه هر روز اتفاق و تحولی نو در آن  رخ می‌دهد. [نشست تخصصی با استاد اشعری در همشهری‌آنلاین]

دکتر حجت‌الله ایوبی، رئیس ستاد بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (سیمرغ) نیز در این مراسم ضمن اشاره به علت انتخاب نام سیمرغ برای این ستاد و برنامه‌های آن، نشان سیمرغ را به علی‌اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور اهدا کرد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم از تلاشگران حوزه فرهنگ و تمدن ایران و اسلام آقایان کاوه بیات به پاس نگارش مقالات متعدد در مجله جهان کتاب، عمادالدین شیخ الحکمایی به پاس تلاش در گسترش فرهنگ ایران، محمود سالاری رئیس کتابخانه آستان قدس رضوی به پاس تلاش در گسترش فرهنگ ایرانی، بهروز ایمانی به پاس ویراستاری مجموعه سه جلدی "گنجینه بهارستان" در حوزه پزشکی، فاضل هاشمی رئیس اداره مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی به پاس تلاش برای گسترش فرهنگ ایرانی، یونس کرامتی به پاس از تالیفات متعدد در تاریخ علم ریاضیات، حبیب الله عظیمی، به پاس فهرست‌نگاری نسخ خطی تاریخ علم، عبدالله انوار برای پژوهش در حوزه علوم و فنون نیز توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، مؤسسه خانه کتاب و  کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر شد.

اهدای گواهی ثبت به آثاری که از سوی کشورمان در دوره های گذشته به برنامه حافظه جهانی یونسکو پیشنهاد شده بودند از دیگر برنامه های مراسم شب ایرانی بود که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ستاد سیمرغ برگزار شد.

اجرای سرودهای انقلابی توسط «همسرایان ادیان توحیدی» که اعضای آن از ادیان آشوری، کلیمی، ارمنی، مسلمان و زرتشتی تشکیل شده بودند و اجرای گروه موسیقی رودکی با آواز دکتر سیدعبدالحسین‌ مختاباد از دیگر برنامه های مراسم شب ایرانی بود

کد خبر 74837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز